haluaisin kertoa miedän köyhästä perheestä, kivittäkää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pomp:
no, urpo, siks että saadaan verorahoja, millä maksetaan mm julkinen sairaanhoito. täs vaihees kannatan taas sitä, että sairaanhoito maksulliseks kaikille, köyhät pummit virukoon himassa!

Äänestä paremmin, urpo. Mä en tätä systeemiä ole keksinyt. Synnyin siihen vaan, urpo.

Onko kenelläkään muulla tuota tunnetta koskaan? väsymystä siitä, että kaikki odottavat vaan saavansa sinulta mutta kukaan ei tarjoa teille mitään? Kukaan sukulaine ei tuo yllättäen lapsillesi vanhoja vaatteita tai osta ylläripehmoa? jjohtuen siitä että asuvat kaukana ja ovat hyvin vähän nähneet.

tai ei ole paikkaa jossa tarjottaisiin herkkupöytä mennessänne kylään, valmis ruoka...

kun itse olin lapsi, kuljin serkun vaatteissa ja äitini onneksi sai hoitoapua monelta taholta.

Nyt kaikki nuo tahot ikään kuin odottavat meidän lasten auttavan tai muistavan heitä, huolimatta siitä, että ovat velattomia ja varoissaan, toisin kuin taas meillä lapset huollettavana ja velkaisia...

kukaan ei varmasti ymmärrä tästä mitään. muilla varmasti edes isovanhemmat tuovat mehua, marjoja, ostavat lapsille oikeat lahjat jne...

Kukaan muu ei varmasti ole lahjan toivossa ajatellut jsokus mielessään ajavansa 20 kilometriä jotta saa joltain lahjaksi (autoliikkelltä tai tavaratalosta) kakunpalan ja kahvin?

Alkuperäinen kirjoittaja hieman kade:
Kukaan muu ei varmasti ole lahjan toivossa ajatellut jsokus mielessään ajavansa 20 kilometriä jotta saa joltain lahjaksi (autoliikkelltä tai tavaratalosta) kakunpalan ja kahvin?

no en ole kyllä ajatellut, en saa lapsille vaatteita tai mummot ei tee mehuja ym. pääsen katettuun pöytään, jos itse sen katan :D mutta ei kyllä silti yhtään haittaa, olen vaan tyytyväinen tilanteeseeni, että voin itse tehdä mitä tahdon omilla rahoillani ja omalla kodillani

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja töihin mars:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
jäähän teille sitten ruokaan ym. 580?, joten hyvin varmasti pärjäätte.

miksei mies ole töissä?

Mies ei oo löytänyt mieluisaa työtä. Kyllä, hän on nimenomaan vitkutellut listoilla työttömänä siksi ja onnistunut jo vuoden olemaan työllistymättä ( mikä toisaalta olis ihmekin jos työkkäri töitä löytäs ;) ) . Mutta kokoajan on ollut mahis palata vanhaan työhön ja sinne varmaan palaakin aikanaan tässä.
Meillä on helvetin hyvin kaikki mennyt, ollaan saatu tosi paljon ja ollaan onnekkaita monessa mielin. :) Esim. netin on miehen vanha työpaikka aina maksellut meille, nytkin tän vuoden ajan.

ok. mun on vaan tosi vaikea tajuta, ettei ole töissä, jos kerran on mahdollisuus.

Mä en taas käsitä, miksi pitäisi olla töissä, jos on mahdollisuus olla kotona.

hyväksyn kyllä sen, että on kotona mikäli kustantaa elämisensä itse, ei siis millään asumistuilla, työkkärikorvauksilla ym.
toki tilapäinen työttömyys on asia erikseen, mutta se, että on mahdollisuus työhön, eikä mene on laiskuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
todella pienillä tuloilla pärjää oikein hyvin jos osaa käyttää rahansa fiksusti

näin se vaan on =)

mutta pakko myöntää että pidemmän päälle se syö ihmistä kuin ihmistä, kaihertaa välejä ja tekee elämästä yksitoikkoista kun ei koskaan ole varaa matkustaa tai harrastaa.

Mutta useimmiten tilanteen voi onneksi muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hiemankade:
Onko kenelläkään muulla tuota tunnetta koskaan? väsymystä siitä, että kaikki odottavat vaan saavansa sinulta mutta kukaan ei tarjoa teille mitään? Kukaan sukulaine ei tuo yllättäen lapsillesi vanhoja vaatteita tai osta ylläripehmoa? jjohtuen siitä että asuvat kaukana ja ovat hyvin vähän nähneet.

tai ei ole paikkaa jossa tarjottaisiin herkkupöytä mennessänne kylään, valmis ruoka...

kun itse olin lapsi, kuljin serkun vaatteissa ja äitini onneksi sai hoitoapua monelta taholta.

Nyt kaikki nuo tahot ikään kuin odottavat meidän lasten auttavan tai muistavan heitä, huolimatta siitä, että ovat velattomia ja varoissaan, toisin kuin taas meillä lapset huollettavana ja velkaisia...

Minä täällä allekirjoitan tän! Täällä sama tilanne, tosin nyt se onnellinen tilanne että olemme molemmat vanhemmat tällä hetkellä töissä. Mutta hiukan sieppaa kun lasten isovanhemmat on tulossa tänne meille "lomalle" eli passattavaksi täysihoitoon. Muka "hoitavat lapsia" tosiasiassa istuvat sohvalla ja katsovat telkkaria. Mä hoidan lapseni ja laitan ruoat koko porukalle. Raivostuttaa jo etukäteen. Joskus tosiaan sieppaa se että on se jonka oletetaan antavan ne lastenvaatteet käytettynä eteenpäin, voi kun edes kerran saisi joltain jotain. Ihan piruuttani annoin meidän käytetyt lastenvaatteet vähän aikaa sitten naapuriin enkä ahneelle sukulaiselle. Olen ilkeä, mutta eipä mekään heiltä ole mitään ilmaiseksi saatu.

kukaan ei varmasti ymmärrä tästä mitään. muilla varmasti edes isovanhemmat tuovat mehua, marjoja, ostavat lapsille oikeat lahjat jne...

Alkuperäinen kirjoittaja helppoa rahaa:

miksei mies ole töissä?

Mies ei oo löytänyt mieluisaa työtä. Kyllä, hän on nimenomaan vitkutellut listoilla työttömänä siksi ja onnistunut jo vuoden olemaan työllistymättä ( mikä toisaalta olis ihmekin jos työkkäri töitä löytäs ;) ) . Mutta kokoajan on ollut mahis palata vanhaan työhön ja sinne varmaan palaakin aikanaan tässä.
Meillä on helvetin hyvin kaikki mennyt, ollaan saatu tosi paljon ja ollaan onnekkaita monessa mielin. :) Esim. netin on miehen vanha työpaikka aina maksellut meille, nytkin tän vuoden ajan.

ok. mun on vaan tosi vaikea tajuta, ettei ole töissä, jos kerran on mahdollisuus.

hyväksyn kyllä sen, että on kotona mikäli kustantaa elämisensä itse, ei siis millään asumistuilla, työkkärikorvauksilla ym.
toki tilapäinen työttömyys on asia erikseen, mutta se, että on mahdollisuus työhön, eikä mene on laiskuutta.

Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä

Alkuperäinen kirjoittaja helppoa rahaa:

miksei mies ole töissä?

Vitun orja!

Uusimmat

Yhteistyössä