Haluaisin erota mutten uskalla :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton aapee

Vieras
Jotenkin pelottaa miten pärjäisimme lapsen (1 taapero) kanssa rahallisesti, ja miten jaksaisin yksinhuoltajana, varsinkin kun lapsen isä aikoo tulevaisuudessa viettää puolet vuodesta ulkomailla töissä, eikä tukiverkostoa ole pahemmin.

Yksinäisyyskin pelottaa, vaikka en tiedä mikä ihme siinä pelottaa. En ole koskaan ollut kauan yksin, kotoa muutin silloisen poikaystäväni luokse, ja erojen jälkeen olen ollut vain muutaman kk yksin ennen uutta suhdetta. Jotenkin tuntuu kaikesta huolimatta olo turvalliselta kun saa elää perhe-elämää, vaikkei olisikaan onnellinen.

Uskon että tämä yksin jäämisen pelko on aika yleinen, moni tuttuni on löytänyt ensin uuden kumppanin, ja sitten vasta eronnut. Itse en haluaisi siihen alentua, vaan olla toiselle lojaali loppuun saakka, ja opetella vihdoin ja viimein olla pelkäämättä yksinäisyyttä. Sitäpaitsi enhän nyt olisi yksin, koska minulla olisi lapsi.

Tiedän etten enää voi olla onnellinen avomieheni kanssa. Tein tänään listat jossa oli hänen, ja suhteemme plussat ja miinukset. Miinuslista oli sivun pituinen , plusslista vajaa puoli sivua. Olen alkanut tuntea itseni masentuneeksi asian takia, tänään oli vaikea olla töissä kun itketti koko ajan. Ja kun radiosta tuli kappale Annan sut pois, alkoi kyyneleet valua.

Silti, miehessäni on niin paljon oikeasti huonoja puolia, että että en usko että monikaan nainen olisi häntä kestänyt neljääkään vuotta. Hyvällä tuulella ollessaan hän tosin osaa olla melkoisenkin rakastettava, mutta niitä ei nykyään enää usein ole.

En ole pystynyt miehen kanssa seksiin kuin yhden ainoan kerran kahden viime kuukauden kerran, ja sekin vain hänen mielikseen, kun hän niin kovasti kerjäsi. Nyt hän valittaa päivittäin kun ei ole seksiä, ja on alkanut puhua jo vieraissa käymisen mahdollisuudesta. Mutta kun en vaan pysty, kertakaikkiaan. Joskus ajattelen jopa että voi kun kävisi vieraissa, niin olisi helpompaa erota.

Yksi pyyntö minulla olisi, olkaa minulle armollisia älkääkä pahasti kivittäkö, pliis. Itkettää tälläkin hetkellä. Oli pakko vain saada purkaa ajatuksiaan johonkin rehellisesti, anonyyminä. On niin paha olla. :'(

Hyvin sitä pärjää. Itse olen ollut yh jo raskausajasta lähtien. Lapsi on nyt 6v ja kertaakaan en ole yksinhuoltajuuttani katunut. Tukiverkkoa ei ole pahemmin ollut ja lapsen isä ei kovinkaan aktiivinen lasta näkemään/luonaan pitämään ollut. Vähän kun katsoo miten rahansa kuluttaa niin pärjää.
Itse valitsin mieluummin yh:na olon kuin paskan "parisuhteen".

[QUOTE="Vieras";23511181]Mitä sanoisit itsestäsi jos ulkopuolisena kotona katossa tarkkailisit perhe-elämää?[/QUOTE]

Sanoisin että nuo eivät rakasta toisiaan enää.

[QUOTE="vieras";23511262]Kaivoitko sä tän jostain "kova moderni itsekäs ihminen" -slogankäsikirjasta vai mistä?[/QUOTE]

En, vaan se on fakta. Jos päättää, että pystyy elämään itse taaperon kanssa ilman miestä, niin siihen pystyy.
Mutta jos jää ruikuttamaan ja hokee itselleen, ettei pysty siihen, niin ei varmasti pystykään.

En, vaan se on fakta. Jos päättää, että pystyy elämään itse taaperon kanssa ilman miestä, niin siihen pystyy.
Mutta jos jää ruikuttamaan ja hokee itselleen, ettei pysty siihen, niin ei varmasti pystykään.

Luuletko, että tuollainen paska auttaa ketään? "Se on kova fakta". Maailmassa ei nykyään muuta olekaan. Miten olis empatia? Onko tuttua? Mua niin ärsyttää nykyihmisten kovuus ja itsekkyys ja empatian korvaaminen ja ohittaminen "kylmillä faktoilla". Yhteiskunta on sairas.

Ihan varmasti pystyisin, ei siinä mitään, olen selviytyjätyyppiä, kiitos vastoinkäymisten joita elämässäni on ollut, mm. sairautta tms.

Se irroittautuminen suhteesta on vaan jotenkin niin hemmetin vaikeaa, että helposti sitä vaan hyvänä päivänä pyrkii ajattelemaan että ehkä tämä kuitenkin tästä. Sitten huonon päivän tullen ne eromietteet tulee taas voimakkaasti mieleen.

Itselläni ei ole siis vielä lapsia, jotenka en nyt voi auttaa sua sillei, kun en voi vielä tietää paljonko lasten tarpeet maksaa aina joka kuukausi. Voin vain kuvitella että paljon.. Mutta hei, sitähän voi ajatella siltäkin kannalta, että on paljon yh-äitejäkin, ja ihan hyvin tulleet toimeen. Varmasti saisit joitakin avustuksia jostakin. Mitenkäs sukulaisesi? Suostuisiko joku olemaan lapsenvahtina kun itse kävisit töissä esim. sunnuntaisin (tuplapalkka)?

Voimia nyt hirveesti! :hug: Jos tuntuu pahalta, niin siitä pitää puhua miehen kanssa. Tai luulen kyllä, että olet varmasti jo yrittänytkin. Mutta muistathan että et ikinä, juuri lapsen takia, tavallaan pääse miehestäsi koskaan kokonaan eroon. Hänelläkin on isän oikeudet. Mutta minusta on aina parempi niin vanhemmille kuin lapsillekin elää onnellisessa perheessä kuin ahdistavassa kodissa. Lapsen kasvatuksellekin ja hyvinvoinnille on parempi että äiti tuntee olonsa hyväksi ja pystyt näyttämään että maailma ei kaadu vaikka ette olisikaan enää ydinperhe. Äiti JA iskä on, ja tulee aina olemaan hänen elämässään (tai toivottavasti miehesi myös tajuaa tämän). Minusta on hieman toisen hyväksikäyttöä, jos hyppää toisen siivillä pois kurjasta suhteesta. Rakkaudelle ei voi mitään mutta yksinjäämisen ja pärjäämisen pelon vuoksi ei uutta miestä pidä koskaan ottaa. Tulee vain typeriä päätöksiä tehtyä ;) Koitas nyt vielä puhua vakavasti miehesi kanssa. Pystyisittekö menemään vaikkapa terapeutille?

mä kanssa mietin eron mahdollisuutta:(miehen kaa ei enää yhteiselo suju,ainaista kinastelua ja vuorotellen huutamista/vittuilemista:(ei läheisyyttä enää ollenkaan;seksiä,halailua,pusuja,yhdessä oloa.....mies vaan omissa hommissaan koko ajan ja mä olen lapsemme kaa,hän silloin lapsen kaa ku siltä tuntuu:(oon masentunut enkä enää jaksais tätä paskaa,joka asiasta nykyisin mies mulle huutaa ja valittaa,mitään en osaa oikein tehdä ja mä tietty kipakkana ja loukkaantuneena takasin huudan:(en halua että lapsi joutuu elämään tään kaiken keskellä....
Silti jokin estää minua lähtemästä tästä suhteesta;kyllä mies on minulle tärkeä mutta onko tästä sitten nousua enää?:(
Tuntuisi helpommalta kuin olisi joku "kunnon syy",esim.mies pettäisi niin se olisi siinä...en tiedä ymmärrätekö mitä tarkoitan mutta kuitenkin...