Haluaisin ammattilaisen arvion mun poikkihuilusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hanna"

Vieras
Mulla ei ole mitään hajua minkä arvoinen ja tasoinen se on, ei mitään hajua siitä kuinka huonolla hapella se oikein on. Vaikea siitä on saada puhdasta ääntä mutta se kait voi johtua mustakin, koska en oo ikinä käynyt tunneilla, olen vaan itsenäisesti yrittänyt harjoitella. Mutta en tiedä onko mulla oikea tyyli soittamisessa.

Anyway, onko kaikissa tavallisissa musiikkiliikkeissä sellaisia ammattilaisia töissä, jotka osaa tämmöiset jutut? En tiedä tän lähialueen musiikkiliikkeistä mitään (Vaasan alue), joten en tiedä myydäänkö niissä edes poikkihuiluja.

Tietääkö joku mistä kannattais lähteä liikkeelle?

Harrastin nuorempana huilunsoittoa. Opiskelin ensin myös omatoimisesti ja sitten musiikkiopistossa. Suosittelen tuntien ottamista. Voisitko ottaa esim pari tuntia joltakin opelta, niin hän voisi arvioida tekniikkaasi ja samalla huiluasi? Minkä merkkinen huilusi on? Mistä olet sen saanut, millä hinnalla? Löydätkö saman huilun esim jonkun nettikaupan listalta? Siitäkin jo näkee vähän.

Harrastin nuorempana huilunsoittoa. Opiskelin ensin myös omatoimisesti ja sitten musiikkiopistossa. Suosittelen tuntien ottamista. Voisitko ottaa esim pari tuntia joltakin opelta, niin hän voisi arvioida tekniikkaasi ja samalla huiluasi? Minkä merkkinen huilusi on? Mistä olet sen saanut, millä hinnalla? Löydätkö saman huilun esim jonkun nettikaupan listalta? Siitäkin jo näkee vähän.

yamaha yfl211s on huilun merkki.
Huilu on tosi vanha, itse olen saanut sen joskus ehkä 10vuotta sitten siskoltani, joka myös oli muistaakseni sen käytettynä ostanut jostain. Tai en ole siitä ihan varma.

Mulla näyttää olevan sama huilu. Aloitin soittamisen sillä joskus yli 25 vuotta sitten :) Vaihdoin parin vuoden jälkeen parempaan soittopeliin. Tuota samaa soitinta myydään edelleen. Päivän hinta Thomannilla on 675 €. Riippuu varmaan aika paljon siitä, että miten soitintasi on käsitelty ja säilytetty, että missä kunnossa se on. Huilun liikkuvat osat varmaan kaipaavat rasvausta. Läppien sisäpinnat saattavat kuivua, jos huilu on tosi pitkään käyttämättä. Ylipäänsä tämä malli on aloittelijoille tarkoitettu, ihan kelpo, ei mitenkään huonoin ja halvin mahdollinen. Jos pidempään aikoo treenata, tämän joutuu vaihtamaan melko nopeasti parempaan malliin.

Mulla näyttää olevan sama huilu. Aloitin soittamisen sillä joskus yli 25 vuotta sitten :) Vaihdoin parin vuoden jälkeen parempaan soittopeliin. Tuota samaa soitinta myydään edelleen. Päivän hinta Thomannilla on 675 €. Riippuu varmaan aika paljon siitä, että miten soitintasi on käsitelty ja säilytetty, että missä kunnossa se on. Huilun liikkuvat osat varmaan kaipaavat rasvausta. Läppien sisäpinnat saattavat kuivua, jos huilu on tosi pitkään käyttämättä. Ylipäänsä tämä malli on aloittelijoille tarkoitettu, ihan kelpo, ei mitenkään huonoin ja halvin mahdollinen. Jos pidempään aikoo treenata, tämän joutuu vaihtamaan melko nopeasti parempaan malliin.

Okei, tämä on hyvä tietää, että aloittelijan huilusta kyse. Onko vinkkejä mistä löytyisi kirja/tiedosto netistä, josta löytyisi otteet oikeisiin otteisiin yms?

Mene vaikka työväenopiston tunneille jos et yksityisiötunteja halua ottaa. Huilun niinkuin muidenkin soittimien kanssa ne oikeat asennot ovat todella tärkeitä. Lisäksi puhallustekniikan opettelu puhtaan äänen saamiseksi vaatii harjoittelua.

Ota ensin suukappale käteen ja puhaltelet sillä.

Yhteistyössä