Haluaisin aloittaa Roaccutan -kuurin aknen hoitoon. Mihin ottaa yhteyttä? Entä julkiselle vai yksityiselle lääkärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aknenaama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24291306]Tottakai tarkistavat, lääkäri tekee kotikäynnin joka aamu ja seisoo vieressä, kun nappaat pillerin :D[/QUOTE]

Sitten niillä on BB-kamera vessassa ja jos et syö pilleriä kuuluu ääni: "Tämä on Ihotautilääkäri. Rikot sääntöjä. Syö pilleri välittömästi." :D

[QUOTE="vieras";24290858]Mene yksityiselle ihotauteihin erikoistuneelle lääkärille.

Minä söin tänä keväänä sen minimi annoksen eli 300 tablettia. Auttoi, kaikki finnit lähtivät. Sivuoireita oli ne yleisimmät : iho, limakalvot ja huulet kuivuivat todella paljon ja silmätippoja jouti käyttään kun silmät kuivui ja vuotivat koko ajan. Joudun vieläkin käyttämään.
Kuurin lopetuksesta on n. 4kk. Kesällä sitä ei määrätä yleensä, koska silloin ei saa olla auringossa ollenkaan, iho palaa herkästi.

Kuuri oli sika kallis, mutta hintansa väärti! Yksityislääkärikäynnit oli siis kalliimpia kuin itse lääke. Kela- korvauksen jälkeen jäi maksettavaksi n.35€/100tablettia. Sitä määrätään naisille vani kuukaudeksi kerrallaan, eli 3 kertaa piti käydä hakemassa. Ehkäisy pitää olla kunnossa, ohjeissa oli jopa kaksinkertaisesta ehkäisystä. Lääke aiheuttaa vakavia sikiövaurioita.

Niin ja aluksi piti käydä tarkastuttaan maksa-arvot, jotta lääke voitiin edes määrätä. Kuukauden kun olin syönyt, niin piti mennä uudestaan. Arvot oli sillpoin pikkuisen kohonneet, muttei hälyttävästi, joten kuuria jatkettiin.[/QUOTE]

Kävin Mehiläisessä Ihotautilääkärillä jonka erikoisalana: Ihotaudit ja allergologia sekä
erityisosaamisena: Iho- ja sukupuolitaudit, Ihosairaudet

Alkuperäinen kirjoittaja kuurin syönyt;24291481:
Kävin Mehiläisessä Ihotautilääkärillä jonka erikoisalana: Ihotaudit ja allergologia sekä
erityisosaamisena: Iho- ja sukupuolitaudit, Ihosairaudet

Täytyy soittaa lähimpään Mehiläiseenkin jos tietäisivät jos niilläkin on ihotautilääkäri täällä. Kysyn eka tosta paikallisesta firmasta onko niillä lähempänä aikoja, mutta jos ei ole, niin sitten otan yhteyttä Mehiläiseen.

Yhteistyössä