Haluaisin aloittaa ehkäisypillerit mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "melissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"melissa"

Vieras
mulla on kova veritulppa pelko.. :( Sain lapsen syntymän jälkeen terkkarilta näytepakkauksen minipillereitä joita en ole vieläkään uskaltanut aloittaa.. Mulla on muutenkin kova veritulppa pelko noin niinku muutenkin alkoi lapsen syntymän jälkeen. Veritulpat, sydäninfarktit ja aivoverenvuodot/halvaukset pelottaa. En oikein käsitä miksi pelkään että sellaisia minulle tulisi.. Tosi ikävää pelätä näin... :/

Ja mitenkähän tässä asiassa voidaan täällä olla avuksi? Yrittää vakuuttaa sinulle että vaaraa ei ole? Eikö ehkä kannattaisi puhua vaikka lääkärille?

[QUOTE="vieras";23751329]Ja mitenkähän tässä asiassa voidaan täällä olla avuksi? Yrittää vakuuttaa sinulle että vaaraa ei ole? Eikö ehkä kannattaisi puhua vaikka lääkärille?[/QUOTE]

ei vaan jos täällä olisi joku muukin joka kärsii samasta ongelmasta ja vois antaa hieman vertaistukea tai vaikkapa tietäis jonkun hyvän niksin millä pääsis eroon muutenkin tästä pelosta. lääkärin kanssa jutteleminen on aivan turhaa ei ne osaa sanoa sen kummempaa. eikä luottamus ole kovin suuri lääkäreihin.

ei vaan jos täällä olisi joku muukin joka kärsii samasta ongelmasta ja vois antaa hieman vertaistukea tai vaikkapa tietäis jonkun hyvän niksin millä pääsis eroon muutenkin tästä pelosta. lääkärin kanssa jutteleminen on aivan turhaa ei ne osaa sanoa sen kummempaa. eikä luottamus ole kovin suuri lääkäreihin.

Tutki onko sinulla sukurasitetta sydän- ja verisuonitauteihin. Tupakoitko? Oletko ylipainoinen? Ei täällä kukaan voi sanoa että juuri sinulle ei tule veritulppaa, käytä jotain muuta kuin hormonaalista ehkäisyä jos noin pelottaa. Hormoniehkäisyssä on paljon muutakin ikävää sivuvaukutusta tuon veritulppariskin lisäksi, en itse käyttäisi.

Tutki onko sinulla sukurasitetta sydän- ja verisuonitauteihin. Tupakoitko? Oletko ylipainoinen? Ei täällä kukaan voi sanoa että juuri sinulle ei tule veritulppaa, käytä jotain muuta kuin hormonaalista ehkäisyä jos noin pelottaa. Hormoniehkäisyssä on paljon muutakin ikävää sivuvaukutusta tuon veritulppariskin lisäksi, en itse käyttäisi.

Olen kysellyt omilta vanhemmiltani onko mitään tulppia kellään ollut ja ei kuulemma he ainakaan ole tietoisia sellaisista. Sen tiedän että mummo(isäni äiti) on saanut sydäninfarktin 6-kymppisenä ja hänelle on tehty joku ohitusleikkaus ja on sen jälkeen sitten saanut myöhemmin 75 ikäisenä valtimotukoksen. muuta ei ole tiedossa. Lääkäreiden mielestä mulla ei ole mitään riskiä.

mutta eihän minipillerit nosta veritulppa riskiä niinku ye-pillerit? tai näin ainakin lääkäri sanoi mulle. Mutta eivät tietenkään suojaakaan tulpalta mut ei sitä riskiä nostakaan.

Yhteistyössä