haluaako miehe4si sinun synnyttävän lapsia, mutta ei sitten osallistu lainkaan kasvatukseen?

  • Viestiketjun aloittaja aikuinen lapsen kengissä
  • Ensimmäinen viesti
joo päinvastoin meilläkin,
itseasiassa eilen just oli puhe niinkin vakavasta asiasta ku lasten sijoittamisesta eron sattuessa (kattottiin sitä kakkosen dokkaria etäisästä ) ja mies totesi että kyllähän se niin on että ainoa oikea tapa on viikko-viikko systeemi ja niin et vanhemmat asuu lähekkäin et lapset saa koulun käydä olivat kumman vanhemman luona hyvänsä.

tämä ihan vaan esimerkkinä siitä miten paljon mieheni haluaa vastuuta lapsistaan-> saman verran ku minäkin.
 
Ei. Lapsia on halunneet molemmat. Ja kyllä ne on vähintään 50-50 hoidettukin.
Kuopuksen kanssa mies ehti olla 6kk vanhempainvapaallakin, silloin pyöritti tätä huushollia huomattavasti enemmän kuin minä.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän tuttavat joilla on juurikin näin. Mies haluaa lisää muksuja, mutta ei osallistu mihinkään millään lailla.
miten perheen äiti jaksaa? käykö hän töissä? :eek:

ei jaksakaan, kotona lastan kanssa on.
tunnen kanssa tällasen poppoon 3 lasta on ja mies oli kaverilleen sanonu haluavansa ainakin 4-5.... taitaa joutua ite punnaan ne loput.... ;)
 
itkettää :(
meillä juuri noin. viime yö meni taas riidellessä kun en saanut vauvaa nukkumaan hiljaa. sain kuulla olevani taas vain arvoton huora, kenen syy on ettei vauva nuku tai ole tyytyväinen. sanoi myös että lopulta se on naisen päätös että pitääkö lapsen, eli lapsenhoito on siis minun vastuullani. taisi mies unohtaa, kuinka hän sitä lasta enemmän silloin halusi...

en kohta enää jaksa, haluaisin vaan kadota...
 
Sone
Mies osallistuu kasvattamiseen tasavertaisesti. Minä teen iltavuoroa pari-kolme päivää viikossa, joten miehelle ja tytölle jää hyvin kahdenkeskeistä aikaa. Eipä olis edes käytännöllistä mahdollista että minä hoitaisin kokonaan, tai pitäs kulettaa töissä mukana ipanaa.
 
aikuinen lapsen kengissä
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mies osallistuu kasvattamiseen tasavertaisesti. Minä teen iltavuoroa pari-kolme päivää viikossa, joten miehelle ja tytölle jää hyvin kahdenkeskeistä aikaa. Eipä olis edes käytännöllistä mahdollista että minä hoitaisin kokonaan, tai pitäs kulettaa töissä mukana ipanaa.
missä olet töissä?
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mies osallistuu kasvattamiseen tasavertaisesti. Minä teen iltavuoroa pari-kolme päivää viikossa, joten miehelle ja tytölle jää hyvin kahdenkeskeistä aikaa. Eipä olis edes käytännöllistä mahdollista että minä hoitaisin kokonaan, tai pitäs kulettaa töissä mukana ipanaa.
missä olet töissä?
Toiminimellä kosmetologin hommia...

Kuis?
 
Miten sen nyt ottaa, ei ollut aamupalalla eikä päivällisellä eilen tai toissapäivänä, ei tule tänäänkään eikä huomenna.


Mies tekee myös reissuhommia joten ei pääse osallistumaan ihan niin tasavertaisesti.
Perhe on kuitenkin yhteinen, eikä meillä ole eikä meille tule lapsia niin paljon etten heidän arjestaan voisi yksinäni vastata.
 
aikuinen lapsen kengissä
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mies osallistuu kasvattamiseen tasavertaisesti. Minä teen iltavuoroa pari-kolme päivää viikossa, joten miehelle ja tytölle jää hyvin kahdenkeskeistä aikaa. Eipä olis edes käytännöllistä mahdollista että minä hoitaisin kokonaan, tai pitäs kulettaa töissä mukana ipanaa.
missä olet töissä?
Toiminimellä kosmetologin hommia...

Kuis?
kysyin vaan ihan huvikseen. :)
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mies osallistuu kasvattamiseen tasavertaisesti. Minä teen iltavuoroa pari-kolme päivää viikossa, joten miehelle ja tytölle jää hyvin kahdenkeskeistä aikaa. Eipä olis edes käytännöllistä mahdollista että minä hoitaisin kokonaan, tai pitäs kulettaa töissä mukana ipanaa.
missä olet töissä?
Toiminimellä kosmetologin hommia...

Kuis?
kysyin vaan ihan huvikseen. :)
=) Jees jees Kauko
 
aikuinen lapsen kengissä
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mies osallistuu kasvattamiseen tasavertaisesti. Minä teen iltavuoroa pari-kolme päivää viikossa, joten miehelle ja tytölle jää hyvin kahdenkeskeistä aikaa. Eipä olis edes käytännöllistä mahdollista että minä hoitaisin kokonaan, tai pitäs kulettaa töissä mukana ipanaa.
missä olet töissä?
Toiminimellä kosmetologin hommia...

Kuis?
kysyin vaan ihan huvikseen. :)
=) Jees jees Kauko
kuka kauko? :eek:
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen lapsen kengissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mies osallistuu kasvattamiseen tasavertaisesti. Minä teen iltavuoroa pari-kolme päivää viikossa, joten miehelle ja tytölle jää hyvin kahdenkeskeistä aikaa. Eipä olis edes käytännöllistä mahdollista että minä hoitaisin kokonaan, tai pitäs kulettaa töissä mukana ipanaa.
missä olet töissä?
Toiminimellä kosmetologin hommia...

Kuis?
kysyin vaan ihan huvikseen. :)
=) Jees jees Kauko


kuka kauko? :eek:
:LOL: Se on vaan sanonta :LOL: (the joulukalenterissa ne tontut hokee tuota) se on jäänyt päähän soimaan :headwall:
 
No mies haluaa lsää lapsia,kyllä..

Mutta ei nyt täysin ole osallistumatta hoitoon.
Iltaisin on avuksi kunhan vain ei ole töissä tai tallilla ole jotain pakollista korjattavaa(niinkuin nyt on ollut viimeaikoina).
Melkein viikottain käyn jossakin (kaverilla,kirppiksellä,kaupassa) ihan yksin, en ole välttämättä kauan aikaa mutta olenpahan yksin! :D

Mutta joku tuossa kyseli,että käykö joinku tuntema äiti töissä, niin en kyllä vielä "uskaltaisi" lähteä töihin itse, on tässä sen verran tuota hommaa vauvan kanssa ja ilmankin!
Kun töihin pääsen, niin mies saa kyllä alkaa ottamaan enemmän harteilleen tätä kodin hoitamista jne..
 
Voi hyvät naiset! Yrittäkää edes omat tyttärenne kasvattaa itsetuntoisiksi aikuisiksi, joiden ei tarvitse olla miesten kynnysmattoja. Muuten sairaalloinen kierre jatkuu sukupolvesta toiseen. Pitäkää tytärtenne puolia, vaikka ette omaa itseänne kykenekään puolustamaan.

Ja ei, meillä ei todellakaan ole tuollaista. Sellaista ei saisi olla kellään.
 
vieras
Mä tiedän kanssa yhden, mun kaverin, jolla on tällaista. Heillä on jo neljä pientä lasta. Mies huitelee melkein joka ilta jossain, eikä jaksa yhtään paikallaan pysyä. Kaikille puhuu kyllä kuinka ihana asia lapset on jne. Mutta todellisuudessa vaimo hoitaa melkein kaiken yksin, eikä uskalla sanoa missää asiassa vastaan. Totes vaan, että mies haluaa vielä lisää lapsia, mutta mä en jaksais, että toivottavasti en ala heti odottamaan ja yrittää imettää mahdollisimman pitkään että sais sillä ehkästyä. Eikä mies kannusta imettämisessäkää vaan toteaa, että ei kannata imettää kun maitoa ei kuitenkaan tule... Että tälläinen tapaus.

 
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää :(:
meillä juuri noin. viime yö meni taas riidellessä kun en saanut vauvaa nukkumaan hiljaa. sain kuulla olevani taas vain arvoton huora, kenen syy on ettei vauva nuku tai ole tyytyväinen. sanoi myös että lopulta se on naisen päätös että pitääkö lapsen, eli lapsenhoito on siis minun vastuullani. taisi mies unohtaa, kuinka hän sitä lasta enemmän silloin halusi...

en kohta enää jaksa, haluaisin vaan kadota...
:eek: :eek: hui että! kuinka ihmeessä sie kattelet tuollasta miestä?! nyt kuule jätät tollasen sian. ei kenenkään tatte kattoo tollasta
 
meillä menee niin,että mies on töissä viikolla ja ei paljon osallistu koti/lastenhoito hommiin(ajaa rekkaa yli 12h)mut sitten viikonloppuna siivoaa keittiötä,hoitaa lasten pesut,ulkoilut ym ym.ja äiti pääsee kelkkaileen ja mulla kun on aina joku entisöinti projekti levällään tallissa,niin niitä tekemään.
mutta ennen oli niin,että mies kun oli toisessa firmassa töissä,niin ei tehnyt mitään.haukku kotona kaikki ja joi kaljaa.oli niin masentunut ja uupunut :|
 

Yhteistyössä