Haluaako kummilapsen vanhemmat olla tekemisissä kanssani vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annikaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annikaaa

Vieras
Eli pyysivät lapsensa kummiksi 11v sitten silloisen poikakaverin kanssa, olin silloin 17v. Poikakaverin veljen lapsi kyseessä. Aluksi pidin yhteyttä, yhtäkkiä vaihtoivat puhelinnumeron salaiseksi eivätkä ilmoittaneet minulle uutta numeroa. Lähetin tytölle kortteja, ei vastausta. Lähetin lahjan ja kirjeen, ei kiitosta, ei vastausta. En uskaltanut lähettää useampaa lahjaa, kun en tiennyt onko osoite oikea.

Muutama vuosi sitten heiltä tuli kuitenkin kuva tytöstä, joten ilmeisesti posti mennyt perille kun tiesivät osoitteen. Kaveripyyntö äidiltä tuli FB:ssä mutta yhteyttä ei pidetä, koska äiti ei vastaa viesteihin. On muistaakseni kerran vastannut kysymykseen tytön kuvan alle. Kerran tykännyt tilastani. Muuttivat viime vuonna, kysysyin jouluna osoitetta, ei vastausta. Viime viikolla tytön synttärit, onnittelin ja sanoin että olisin lähettänyt kortin mutta en muistanu hommata osoitetta mistään, ei vastausta. Osoitteenhan saa varmaan jostain nykypäivänä, mutta jos ei sitä anneta kysymällä, niin kannattaako sitä sitten hommata.

Näin kerran tämän tytön äidin sattumalta ja sanoin että en ole oikein tiennyt halutaanko minun olevan tyttöön yhteydessä, sanoi että ilman muuta. Mutta miten voin olla jos viesteihin ei vastata, synttäreille ei kutsuta. En tykkää tupata väkisin.

Mitä teen?

Öh, onko tossa jotain epäselvää...? Eivät selvästikään halua olla yhteydessä. Sanoi sinulle että tietenkin haluavat , koska ei kehdannut päinnaamaa vastata kieltävästi... Lopeta heidän ahdistelu. Tyttökään tuskin sinua kaipaa jos näinä kaikkina vuosina ei ole ollut mitään yhteydenpitoa. Anna jo olla.

Tympeetä miettiä tollasta, kun annetaan niin erilaisia viestejä. Enpäs olekaan kokeillut saada tytön numeroa mistään, on siis 11v tällä hetkellä. Itse tietysti haluaisin tytön takia olla kummi, mutta vanhemmat ärsyttää. Lapselle kummit ovat kuitenkin tärkeitä, mutta vaikeaahan se on olla yhteydessä jos ei ole puhelinnumeroa tai osoitetta. En ole mitenkään kovin rohkea, että kehtaisin sitten tyrkyttää itseäni.

Öh, onko tossa jotain epäselvää...? Eivät selvästikään halua olla yhteydessä. Sanoi sinulle että tietenkin haluavat , koska ei kehdannut päinnaamaa vastata kieltävästi... Lopeta heidän ahdistelu. Tyttökään tuskin sinua kaipaa jos näinä kaikkina vuosina ei ole ollut mitään yhteydenpitoa. Anna jo olla.

Niin mä jo ajattelinkin, mutta sitten tuli se kuva postissa ja kaveripyyntö FB:ssä.

[QUOTE="AAPEE";28465690]Tympeetä miettiä tollasta, kun annetaan niin erilaisia viestejä. Enpäs olekaan kokeillut saada tytön numeroa mistään, on siis 11v tällä hetkellä. Itse tietysti haluaisin tytön takia olla kummi, mutta vanhemmat ärsyttää. Lapselle kummit ovat kuitenkin tärkeitä, mutta vaikeaahan se on olla yhteydessä jos ei ole puhelinnumeroa tai osoitetta. En ole mitenkään kovin rohkea, että kehtaisin sitten tyrkyttää itseäni.[/QUOTE]

Mitä luulet, 11 vuotias tyttö, johon et ole ollut yhteydessä vuosiin, et ole vanhempien ystävä, etkä edes muukaan perhetuttu... vetäisin äitinä tajuttomat herneet nenään jos joku lapselle tuikituntematon ihminen alkaisi etsimään lapsieni puhelinnumeroita ja soittelemaan. Eikä lapsetkaan ottaisi avosylin vastaan tuikituntemattomia aikuisia elämäänsä. Tuosta noinvaan.

No, meidän muksujen puhelinnumerot eivät onneksi ole löydetävissäkään...

Mitä luulet, 11 vuotias tyttö, johon et ole ollut yhteydessä vuosiin, et ole vanhempien ystävä, etkä edes muukaan perhetuttu... vetäisin äitinä tajuttomat herneet nenään jos joku lapselle tuikituntematon ihminen alkaisi etsimään lapsieni puhelinnumeroita ja soittelemaan. Eikä lapsetkaan ottaisi avosylin vastaan tuikituntemattomia aikuisia elämäänsä. Tuosta noinvaan.

No, meidän muksujen puhelinnumerot eivät onneksi ole löydetävissäkään...

Nojoo, ei ehkä kuitenkaan tosiaan hyvä idea. On vaan tosiaan vähän morkkis kun on niin huono kummi. En vaan tykkää pitää FB:ssä tollasia taakkoja, ja miettiä sitten koko ajan että oottaako ne jotain vai ei. Ja tosiaan kun kerran jo kysytty että tahtooko ne mua elämäänsä vai ei. En vaan tajua miks se äiti laitto sen kaveripyynnönkin.

Missä vaiheessa yhteys katkesi? Erositko poikaystävästäsi niihin aikoihin? Millaiset välit sinulla oli perheeseen siinä vaiheessa kun sinua pyydettiin kummiksi? Vaikea sanoa, mitä tehdä. Itselläni on 6 v. kummityttö, häntä muistan kyllä aina syntymäpäivin ja jouluin. Kummitytön äiti on katkaissut välit minuun, mutta en anna sen vaikuttaa. Nään lasta silloin tällöin (ei yhdessä äidin kanssa) mutta synttärilahjat olen toimittanut yhteisten sukulaistemme kautta tytölle perille sillä kutsua ei juhliin ole tullut.

Tyttö oli alle vuoden kun erosin poikakaverista. Laitoin sitten välillä viestiä ja soitin pari kertaa, asuttiin eri paikkakunnilla ja välit katkesivat kaikkiin sieltäpäin. Pyysivät kai sen takia vain kummiksi kun olin sen jätkän kanssa. 1v synttärit oon vaan muistanu ja käyny. Ei oo kutsuttu ja muistaakseni pian sen jälkeen se numero vaihtui salaiseksi enkä saanut sitä numerotiedustelusta.

Mulla on muuten myös toinen vastaava tapaus, eli toinenkin eksän veljen lapsi kummilapsena. Sen 1v synttäreillä kävin, kun kysyin itse että voinko tulla, ja sanoin että voin tulla eri päivänä kuin muut. Juhlat olivat selvästi pilalla mun takiani, kaikki olivat tosi vaivautuneita. Sen jälkeen en ole pitäny yhteyttä, muutoinkuin korteilla. >En halua siihen tilanteeseen enää. Minä siis jätin tän miehen. Näin myöhemmin nämä vanhemmat kaupan pihalla ja nämä antoivat hienovaraisesti ymmärtää, ettei tarvi olla yhteyksissä ;) Eikä olla oltu. Ex vihaa minua :)

Meillä on vastaava case, lapsen kummitäti erosi miehestään kun mun lapsi oli noin vuoden. En todellakaan ole odottanut että tuo mies (joka on myös lapseni kummi) pitäisi lapseen yhteyttä. Jos suhde on ollut läheinen lapseen silloin kun olet ollut vielä parisuhteessa niin ymmärtäisin paremmin. Noin pitkän ajan jälkeen en todellakaan ymmärtäisi.

Yhteistyössä