Haluaako joku kysyä poliisilta jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "mä vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"mä vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja pyöräilykypärä;23657225:
Jos ala-asteikäinen lapsi ajelee pyörällä ilman kypärää puututteko asiaan?
Hienoa olis vastata että kyllä, mut todellisuudessa ei ole resursseja tai aikaa kuin ihan harvoin puuttua tuollaiseen.
 
"mä vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja mitähäh;23657227:
Entäs kun ajoin motarilla ylinopeutta (rajoitus 80, mittarissa reilu 100 eli todellinen nopeus jotain 95 ehkä) poliisin tutkaan, ja puskassa kytiksellä ollut Mondeo lähti perään valot vilkkuen. Ei silloinkaan pysäyttänyt, vaan roikkui perässä valot päällä pari minuuttia. Miksei mua pysäytetty ja sakotettu?
Mistäpä noita tietää, toisten partioiden toimimisia..
 
"mä vaan"
[QUOTE="vieras";23657249]Mikä se on se merkki, että tietää, että poliisi haluaa pysäyttää? Siis autolla ajaessa?[/QUOTE]

Jos näet sinisen valon seassa punaista, niin sun täytyy pysähtyä. Sinisiä valoja sun täytyy väistää.
 
"Mimmis"
[QUOTE="mä vaan";23657220]alkuun kävin haastattelussa paikallisella poliisilaitoksella, sit hervannassa oli päivän mittainen testien sarja, psykologisia, fyysisiä, kirjallisia kokeita.

Niistä jos saa tarpeeksi hyvät pisteet, pääsee seuraavaan vaiheeseen jossa on ryhmätehtäviä ja tarkempi haastattelu.

Ne jos läpäisee niin viimeinen askel on lääkärintarkastus ja huumetesti. Pitkä prosessi on.[/QUOTE]

Eräs palstalainen haaveilee poliisin urasta, olen ollut hieman skeptinen asian suhteen mutta eihän tuo niin pahalta kuulosta :D
 
näinkö on?
Käsittääkseni yksityisalueella ei saa oleskella ilman lupaa. Kun soitin poliisille huumehörhöstä joka pyöri pihalla ja yritti tunkeutua piharakennukseen sekä taloon, niin poliisi vain totesi, että kun se ei ole ketään vahingoittanut niin poliisi ei tee mitään. Näinkö on? Että ensin pitää vahingoittaa ihmistä että saadaan poliisi paikalle?
 
häh?
[QUOTE="mä vaan";23657369]Mites se meni, pääsiäistä seuraavana sunnuntaina? Eli vappuna taitaa tarkoittaa sit tänä vuonna..En muista tarkkaan.[/QUOTE]

Miten sä et voi tietää tarkkaan, vastauksistasi olen ymmärtänyt että olisit liikkuva poliisi, joka mm. sakottaa kun on väärät renkaat alla.
 
"mä vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;23657392:
Miten sä et voi tietää tarkkaan, vastauksistasi olen ymmärtänyt että olisit liikkuva poliisi, joka mm. sakottaa kun on väärät renkaat alla.
:D no joo, en ole liikkuva poliisi ja en muista tarkkaan. Jos tuo kiinnostaa niin netistä voi tarkistaa koska ne pitää vaihtaa, mua se ei niin kauheasti kiinnosta kun on omassa autossa kesärenkaat alla ;)
 
"mä vaan"
[QUOTE="...";23657403]Saanko ajaa skootterilla, jos on B-kortti?[/QUOTE]

Riippuu siitä ootko syntynyt ennen vai jälkeen vuoden 1985? Jos oot ennen niin saat, jälkeen niin et.
 
näinkö on?
Alkuperäinen kirjoittaja näinkö on?;23657286:
Käsittääkseni yksityisalueella ei saa oleskella ilman lupaa. Kun soitin poliisille huumehörhöstä joka pyöri pihalla ja yritti tunkeutua piharakennukseen sekä taloon, niin poliisi vain totesi, että kun se ei ole ketään vahingoittanut niin poliisi ei tee mitään. Näinkö on? Että ensin pitää vahingoittaa ihmistä että saadaan poliisi paikalle?
Tähän todellakin haluaisin vastauksen, että mikä on poliisin kanta.
 
vm85
[QUOTE="mä vaan";23657432]Riippuu siitä ootko syntynyt ennen vai jälkeen vuoden 1985? Jos oot ennen niin saat, jälkeen niin et.[/QUOTE]

Tarkennan vielä, että et myöskään saa, jos olet syntynyt vuonna 1985 ;)
 
"mä vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja näinkö on?;23657448:
Tähän todellakin haluaisin vastauksen, että mikä on poliisin kanta.
No tuolla kuvauksella ei pysty mitään kantaa antamaan. Kaikki riippuu mitä tarkoitat pihalla, kuinka määrittelet huumehörhön ja tunkeutumisen.

Omakotitalon piha on täysin eri asia kuin kerrostalon, kaikki pitkätukat eivät ole huumehörhöjä, tunteutumiseen vaaditaan muutakin kuin oven kahvasta nykäisyn. Joten ei, noilla tiedoilla ei kantaa voi ottaa.
 

Yhteistyössä