Halpoja lahjavinkkejä kasaan, kiitos! Juhlarysä ja minä sinnittelen kotihoidontuella :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Juhlat on ihania, mutta lahjojen ja juhla-asujen osto...
Onneksi itseltä ja mieheltä löytyy juhla-asuja ennestään jonkinlaisia ja esikoiselta jää kuopukselle. Esikoiselle sitten mahd. halvalla jostain sellaista mikä käy moneen juhlaan esim. vähän aina muokattuna...

Mutta lahjat!!! Talous on nyt tiukimmillaan. Syksyllä palaan töihin taas.

Tulossa on ennen syksyä:
- anopin 60v juhlat
- apen 60v juhlat
- mieheni siskon 30v juhlat
- mummini 80v juhlat
- ystäväni ja tämän miehen häät keväällä
- kavereidemme häät kesällä
- muutaman hyvän kaverini 30v kekkerit
- ainakin kahdet ristiäiset, joihin me olemme menossa ja toisiin kummeiksi
- kummipoikamme 5v synttärit
- kummityttömme 1v synttärit
- yhdet rippijuhlat
- yhdet ylioppilasjuhlat

Siis hirmuinen juhlasuma ;)

Oikeasti ei meinaa rahat riittää niukkaan arkielämiseen ja nyt pitäisi ostaa vuorellinen lahjoja...

Vinkkejä kehiin! Halpoja, mutta kivoja lahjoja ym. ihmisille! :) Olen tumpelo tekemään käsin, eli jos jotain käsityötä niin ohjeen pitää olla todella simppeli.

Tähän vuoden aikaan tekee ale-laareista ja netti-aleista hyviä löytöjä. Monessa liikkeessä myydään tavaraa -70% esim. Pentikistä voi tehdä kivoja löytöjä varttuneemmille immeisille.

Ajattele jokaista lahjansaajaa hetki ja mieti.

Arvostaisiko hän sitä, että käy peset ikkunat, otat valokuvat juhlista, leivot juhliin, peset kesällä matot, keräät syksyllä viinimarjat, tuot juhliin ohjelman eli osallistut juhlan tekemiseen, juhlien siivoamiseen tai vastaavaan?

Itse yksissä häissä vastaavissa tilanteessa kun kysyin morsiamelta mitä olisi tarvis, niin selvsi, että on kourallinen superallergisia vieraita, ja suunnittelin ja valmistin sitten heille tarjottavat ja se oli lahjani hääparille, jolla oli häiden aattona muutakin tekemistä kuin miettiä kaikelle allergisen vieraan juhlakakkua.

Nuo suvun iäkkäämpien juhlat ovat toisenlaisia. Heille joku pieni, ajan kanssa löydetty idea, ehkä itse tehty, voi olla paras.

Noihin lasten juhlavaatteisiin, niin kannattaa käydä kirpparikierroksella! Useinhan lasten juhla-asut ovat kerran tai kahdesti käytössä kun jo kasvavat niistä ulos, joten meidän kaupungin kirppareilta ainakin löytyy paljon hyväkuntoisia juhlavaatteita, aivan pilkkahinnalla!

Noihin häihin mulle tuli tällainen idea lahjaksi: Jos teiltä löytyy mukava yhteiskuva pariskunnasta, niin teetättäkää siitä paperikuva ja se hienoihin kehyksiin. Ei maksa hirveästi, mutta on ainakin parille sopiva :)

60- ja 80-v. lahjoiksi ainakin nuo yllämainitut lahjakortit, esim. ikkunoiden pesu, siivous tms. -lahjakortti, voisi olla kiva :) vanhat eivät saa kaikkea enää itse tehtyä.

Synttärilahjoiksi, miksei ylioppilas- ja rippilahjaksikin voisi kysellä yhteislahjaa esim. kavereiden tai sukulaisten kanssa. Ei tule maksamaan yhdelle niin paljoa, mutta saa kivan isomman lahjan silti ostettua, jos esim juhlakalulla on toiveena jokin isompi hankinta.

No tässä on mun ehdotukset..
Tein äitini häihin edullisen "herkkukorin".
Pahvista pyöreä pohja ja sen vuorasin foliolla.Sinne sitten herkuttelukahveja(saa muuten juhlamokkaa pieninäkin pusseina cittareista ainakin),vaihtoehtoisesti teetä,keksejä,karkkeja/konvehteja,erilaisia pähkinöitä,jotain marimekon/pentikin pieniä servettejä.Tuotteita voi olla vähemmänkin kun tuossa riippuen "korin" koosta.Sitten vain lopuksi sellofaani ympärille ja leveämpää lahjanarua.Tästä siis molempiin häihin ainakin omat korinsa.

Sille mummillesi joku valokuva jossa on sinusta ja hänestä kuva.Hienot itsetehdyt kehykset jne..Kyllä sä jotain keksit.Netin kautta voi kehittää kuvat.Siihen lisäksi konvehtirasia tai joku leikkokukka.

Sille sun anopille joku kasvi josta tulee tomaatteja tms..Jotta aina kun se kukkii ja tekee satoa anoppi muistaa sinut ja miehesi lämmöllä:).

Appiukko voisi tykätä hyvästä konjakista tai viskistä(hintahaitarikin voi vaihdella).Siihen päälle joku puinen laatikko + sisälle sahanpurua koristamaan pulloa.Tai sitten kaupasta jotain sikaareja.

Miehen siskolle joku lahjakortti ammattikoulun kosmetologipalveluihin/kampaamopalveluihin, jos asut kaupungissa jossa on sellainen mahdollisuus.Yleensä on monia vaihtoehtoja palveluissa ja hinnoissa.Hänelle voi tehdä sellaisen herkkukorin vaikka suolaisista jutuista.

Rippikoululaiselle tytölle lahjaksi esimerkiksi laadukasta suomalaista lasitavaraa esim..Iittalaa.Kuten juomalaseja...Halvemmaksi tulee kuin Arabian ja Pentikin astiat.Iittalastakin on esim.outlet-myymälä joissakin kaupungeissa.

Ylioppilaallekin käy tuo lasitavaraa ja siihen voi laittaa lisäksi servettejä.Monesti hieno koristelu onkin jo yksi katseenvangitsija lahjoissa.

Kummilapsille:

Lasten elokuvia DVD:nä.Löytyy sekä marketeista ja tavarataloista alennuksellakin.

Kokkaaville 30-vuotiaille ystäville jotain mausteita,riisiä tms..etnisistä ruokakaupoista ja teet niistä sitten lahjakorin kuten alussa vinkkasin.Niin eikä hinnat päätä huimaa..Niin tai jos sulla on ompelukone niin teet tyynynpäällisiä ja ostat kankaat itse.Joku Bayley´s ,Brendan´s liköörikin voisi olla mukava lahja.Olen itsekin samaa ikäluokkaa muuten:D.

Tässä muutamia mun ehdotuksia..Toivottavasti löysit tästä jotain vinkkejä lahjoihin.

No tässä olis yks lahjaidea: http://www.huuto.net/kohteet/kasintehty-katuharja-silmat/211693035
Eli tommonen taiteiltu katuharja, ainakin olis uniikki lahja, ja noille on usein tarvetta. Siellä on muutama erilainen :)

N
Rippikoululaiselle tytölle lahjaksi esimerkiksi laadukasta suomalaista lasitavaraa esim..Iittalaa.Kuten juomalaseja...Halvemmaksi tulee kuin Arabian ja Pentikin astiat.Iittalastakin on esim.outlet-myymälä joissakin kaupungeissa.

Outlet myymälöissä tahtoo kyllä hinnat olla kalliimpia kuin halpahalleissa ja marketeissa. Kakkoslaatua (mitä en kyllä lahjaksi ostaisi) saa sitten halvalla. Jotain poistoja voi joskus löytää edullisesti, mutta niitä löytää kyllä väliin marketeistakin.

Mä ite ostelen pitkin vuotta aina aleista kaikenlaisia pieniä juttuja, joita sitten annan synttäri ym. lahjoiksi. Juuri noita lasten leluja ostan aina alesta, viimeinen hieno löytö oli -70% kaikkia koulutarvikkeita. Sieltä alelaarista löytyi penaaleita eurolla, kumeja 40 cnt ym. Citymarketissa on usein kaikkia ale koreja.

Osaatko ite tehdä mitään käsitöitä? Kun esim. tumput, villasukat, pipot, kaulaliinat, tuubihuivit saa tehtyä ite tosi edullisesti. Noita tuubihuiveja voi ihan hyvin nyt vielä antaa lahjaksi, toki ei kohta enään.

anopin 60v juhlat - Herkkukori/kuva lapsenlapsista teetettynä mukiin tai canvastauluun

apen 60v juhlat - Muki lastenlasten kuvilla

Anopille ja apille yhteiseksi lastenlastenkuvista teetetty kirja.

mieheni siskon 30v juhlat - Mihin aikaan vuodesta nämä? Tuo tuubihuivi olis hyvä, siihen suklaa lisäksi

mummini 80v juhlat - Villasukat, suklaarasia, kaunis kukkakimppu

ystäväni ja tämän miehen häät keväällä - Olisko muita ystäviä, joiden kanssa kerätä joku kimppa lahja? Keräävätkö jotain astiasarjaa? Mariskooli? Mariskooli nyt ei edullinen, mutta jos tosi hyvä ystävän, niin heidän lahjaansa panostaisin enempi, kun muiden.

kavereidemme häät kesällä - Me oltiin viime kesänä yhdissä häissä, joihin mä ostin kaksikerroksisen tarjoilujutun, siihen sitten laitoin sydän vaahtokarkkeja, Ikean valkosipulipuristimen ja kauniit kynttilämansetit. Sen sitten paketoin kauniisti sellofaaniin. Nuo sydämen malliset vaahtokarkit vois laittaa lähes mihin tahansa kulhoon ja sen kauniisti sellofaaniin.

muutaman hyvän kaverini 30v kekkerit - Willow tree hahmo tässä esimerkkejä netissä http://www.lahjakas.fi/product_catalog.php?c=143. Tuolla www.lahjakas.fi sivuilla on monen muunkin ikäiselle kivoja lahjoja ja mun mielestä ihan kivan hintaisiakin.

ainakin kahdet ristiäiset, joihin me olemme menossa ja toisiin kummeiksi - Valokuvakehys ei ole kallis, jos kummilapselle tämmöistä miettis. Niihin ristiäisiin, mihin olette menossa, joissa ette ole kummeina, niin joku kirja olis kiva. Ite oon suosinu Kunnaksen kirjoja tai Richard Scarryn kirjoja. Nämä kirjat ovat olleet vanhempien mielestä kiva lahja. Tai sitten joku paketti, missä tuttipullo/kuvioharso/tutti (joku erikoinen). Lahjakas.fi sivuilla on tosi hauskoja ruokalappuja, joissa kivoja tekstejä.

kummipoikamme 5v synttärit - Dvd:stä varmasti tämän ikäinen tykkää, joku lautapeli (niitäkin saa tosi edullisesti ostettua, esim. muistipeli. Ostin ite juuri kummitytöllemme muistipelin, se maksoi 8€.), dinoja, Bionicle

kummityttömme 1v synttärit - Brion puiset palikat eivät ole kauheen kalliit tai sitten Fischer Pricen puhelin, jota voi perässään vetää (hinta n. 10€, ostin ite jouluksi kummilapsellemme)

yhdet rippijuhlat - Me ollaan annettu rippilahjaksi 20€ rahaa, jos ei ole kovin läheinen. Onko kyseessä tyttö vai poika?

yhdet ylioppilasjuhlat - Onko tyttö vai poika? Kerääkö jotain astiasarjaa? Ylioppilasmuki?

Tässä muutamia ideoita, mitä mulle tuli mieleen. Tuolla aiemmin ollut tomaatti amppeli on kyllä kiva idea! Me saatiin tuparilahjaksi chilikasvi, se oli myös tosi mieleinen. Ne mansikatkin, mitä ite saa kasvattaa on hauska amppelissa.

Yhteistyössä