Halpaa ja hyvää sekä äärettömän ravitsevaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lispetti

Tunnettu jäsen
16.09.2012
66 087
16 515
113
Milloin sinä olet viimeksi nauttinut ihanaa ravitsevaa luu-lihalientä?

Täällä menee huomenna kattilaan iso kasa naudan ydinluita ja muita luita.

Sitä on hyvä ryystää vaikka joka päivä.❤️
Miettikää kun tulee pakkaset ja tulette kylmissänne ulkoa niin on ihana ottaa kupillinen tai vaikka termariin talviselle metsäretkelle mukaan!😍

Painekattilassa tulee nopeammin -
tavallisella kattilalla olen keitellyt lientä 24h->.😬

Tämä sivu tuli ekana kun googletin, mutta ihan hyvin tietoa tuossa näytti olevan.

Viimeksi muokattu:
En ole koskaan itse tehnyt, mutta otan aamuisin teelusikallisen jauhetta purkista. Eiköhän se aja nuo samat asiat, mutta olisiko siitä enemmän hyötyä jos sen sekottaisi veteen?
Nivelrikon vuoksi sitä syön.

En ole koskaan itse tehnyt, mutta otan aamuisin teelusikallisen jauhetta purkista. Eiköhän se aja nuo samat asiat, mutta olisiko siitä enemmän hyötyä jos sen sekottaisi veteen?
Nivelrikon vuoksi sitä syön.
Mitäs jauhoa se on...kollageenijauhetta?

Kyllä mä hyvänä lisänä vetäisin vielä lientäkin. Siitä saa niin paljon muutakin hyvää.❤️
Välttäisin myös sokereita, oksalaatteja ja viljoja ainakin. Ja kunnon vesijumppaa.👍

Olen joskus kuullut että hain rusto vois auttaa, onko tuttua?

Tsemppiä ja toivotaan, että hyviä aikoja edessä.❤️

• Tykkää
Reactions: Algoma
Keitätkö itse linkin ohjeella? Kyllä tuota voisi joskus kokeilla. Siihen laittaa lihapaloja ja kasviksia sekaan, niin tulisi maukas keitto. 😋
Laitan välillä lihaakin ja tietty vuorisuolaa ja tuo omenaviinietikka on tärkeä.

En itse laita muuta, mutta monet tykkää esim. laakerinlehdestä, valkosipulista jne.

Mitäs jauhoa se on...kollageenijauhetta?

Kyllä mä hyvänä lisänä vetäisin vielä lientäkin. Siitä saa niin paljon muutakin hyvää.
Välttäisin myös sokereita, oksalaatteja ja viljoja ainakin. Ja kunnon vesijumppaa.

Olen joskus kuullut että hain rusto vois auttaa, onko tuttua?

Tsemppiä ja toivotaan, että hyviä aikoja edessä.

Tämmöistä poron luusta tehtyä. Ihan hyvän makuista. En tiedä auttaako, mutta helppo käyttää. Muita en ole kokeillut.
Kiitos, tsemppiä sinnekin!

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Milloin sinä olet viimeksi nauttinut ihanaa ravitsevaa luu-lihalientä?

Täällä menee huomenna kattilaan iso kasa naudan ydinluita ja muita luita.

Sitä on hyvä ryystää vaikka joka päivä.
Miettikää kun tulee pakkaset ja tulette kylmissänne ulkoa niin on ihana ottaa kupillinen tai vaikka termariin talviselle metsäretkelle mukaan!

Painekattilassa tulee nopeammin -
tavallisella kattilalla olen keitellyt lientä 24h->.

Tämä sivu tuli ekana kun googletin, mutta ihan hyvin tietoa tuossa näytti olevan.
Sama asia kun keittää lihakeiton luullisesta lihasta ja vielä parempi kun tekee koparakeiton on vain vähän työläämpi vaihtoehto.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Joko siellä kattilat porisee?😍
Täällä ihan kohta!😋

Mä niiiiiiiiiiiiiiin tykkään! Ja parhaita on noi ydinluumolluskat. Elleivät oo kaikki sulaneet lliemeen niin rohmuan itselleni kaikki oitis!

Ja syksyllä tulee keiteltyä, painekattilassa, useamman kerran :P
Eikö joka päivä?😦
Sulla on niin vaativa työ kehollekin, siis vaatii ihan älytöntä fysiikkaa!
Liemen parantava ja vahvistava vaikutus vois olla tosi hyväks?🤷‍♀️

Ei vielä, hirvenpyynti alkaa vasta viikon päästä.
Olisko jottai hyvvää hirvimettäjuttua kertoa?!🤗
Unohetaan hetkeks se ”minkä näet ja kuulet hirvimettällä jää hirvimettälle”.😁

Joku tarina, kertoisit nuuut.
giphy-downsized-large.gif

Olisko jottai hyvvää hirvimettäjuttua kertoa?!
Unohetaan hetkeks se ”minkä näet ja kuulet hirvimettällä jää hirvimettälle”.

Joku tarina, kertoisit nuuut.
ei kyllä tuu mieleen mitään mojovaa

muutaku se että jotku luulee että ne hirvet vaan haetaan sieltä mettästä vaikka tojellisuuvvessa pittää olla vähän tuuriaki että ne saa eräksi

ei kyllä tuu mieleen mitään mojovaa

muutaku se että jotku luulee että ne hirvet vaan haetaan sieltä mettästä vaikka tojellisuuvvessa pittää olla vähän tuuriaki että ne saa eräksi

Jänniä otuksia. Välillä ovat jossain missä ei lainkaan tarvitsisi, kuten tuijottamassa turpa höyryten lenkkipolun varrella tai puolikuollena auton konepellillä mut sitku ois tarkoitus moinen napata niin katoavat mystisesti lepikkoon.

Yhteistyössä