Halpa risteily, kalliit ruuat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie en jaksa ymmärtää tota valitusta. Älä mee, jos on liian kallis. Pitäiskö olla ilmasta ruokaa noin halvan matkan lisäksi?

Paras on, kun ihmiset käy risteilyllä, valittavat hinnoista ennen reissua ja vielä kauan sen jälkeen.. Huoh.

Ei sinne laivalle mikään PAKKO ole hei lähtee.

[QUOTE="Plääh";28452782]Mie en jaksa ymmärtää tota valitusta. Älä mee, jos on liian kallis. Pitäiskö olla ilmasta ruokaa noin halvan matkan lisäksi?

Paras on, kun ihmiset käy risteilyllä, valittavat hinnoista ennen reissua ja vielä kauan sen jälkeen.. Huoh.

Ei sinne laivalle mikään PAKKO ole hei lähtee.[/QUOTE]

Katselin tässä aikani kuluksi Viikkarin ruokalistoja kun pitäisi ruokapuolta alkaa miettimään. Ekaks ajattelin passata buffan ja syödä muualla, mutta kun noita hintoja katseli niin buffa alkoikin vaikuttaa fiksulta vaihtoehdolta.

Risteily kolmelle Tukholmaan 60 €.

Ruokabudjettia kolmelle;
Buffa 72 €
Aamiainen 35,50 €
Illallinen _halvin pääruoka listalta, ei juomia_ 36 €
Aamiainen 23 €

Osaavat näemmä ottaa risteilyn hintaa takaisin syöttämällä hitusen kalliimpaa ruokaa :D

Alleviivaa ne kohdat joissa mä valitan.

Eikö noi ole aika normaaleja ravintolahintoja? Pitäisikö laivalla olla jostain kumman syystä paljon halvemmat hinnat kuin maissa?
Jos haluaa syödä kaupan kolmioleipiä tms. niin aina kai voi ostaa ne leivät lähikaupasta ennen reissua?

Junan ravintolavaunussa muistaakseni maksoi lounas 9 € + juomat. Sekin on halvempi vaikka menekki ja valmistuskustannukset ovat taatusti suuremmat annosta kohti. Ja ison annoksen sai syödä salaatteineen. Kyllä ne laivayhtiöt jostain puoli-ilmaisten lippujen hinnat kynivät.

Maksaahan syöminen aina, ei laivalla mun mielestä sen kalliimpaa oo. Aamupalalla pärjää pitkälle ja buffassa menee hyvin aikaa, ei siellä hirveesti muuta tekemistä syömisen lisäks oo. Jos haluaa ottaa eväät niin ottaa, mulla lomantunne on just sitä että pääsee valmiiseen pöytään.

[QUOTE="vieras";28452822]Junan ravintolavaunussa muistaakseni maksoi lounas 9 € + juomat. Sekin on halvempi vaikka menekki ja valmistuskustannukset ovat taatusti suuremmat annosta kohti. Ja ison annoksen sai syödä salaatteineen. Kyllä ne laivayhtiöt jostain puoli-ilmaisten lippujen hinnat kynivät.[/QUOTE]

Aloituksessahan ei oikein lounaasta puhuttu. Mutta aamiainen maksaa 23€/3hlö eli about 7,7€/hlö. Minusta ihan todella halpaa!

Ja buffetit nyt maksaa koska sieltä saa ilmaset hanatuotteet monen tunnin ajan.

[QUOTE="Plääh";28452815]Ja hei, mikä muu tän ketjun pointti oli, kuin se, että ruoka on kallista laivalla? Mielestäni se on valitusta. Ei ainakaan kiittämistä.[/QUOTE]

Mä en valittanut vaan totesin että kallista on. Mun mielestä 200 € parin päivän ruokiin on kallista, mutta ilmeisesti monen muun mielestä ei ole.

Minusta se buffet on aika halpa ja sehän on vielä alle kouluikäisille käsittääkseni ilmainen. Tottahan tuo on, että ei ne ilmaiset risteilyt mitään ilmaisia ole (bensat satamaan, parkkimaksu ihan törkeen kallis 27 e tais olla pari viikkoa sitten yhdeltä yöltä) + ruuat, juomat. Mutta meille risteilyt on aika harvinaista herkkua, sen kerran kun käydään kerran pari vuodessa niin maksetaan ihan mielellämme buffet. Aamiaisella ei käydä, minusta se ei ole hintansa arvoinen. Mieluummin käyn sitten maissa, nyt oltiin Tallinnassa ja käytiin siellä kahvilla ja sämpylällä, ei maksanu kun 3 euroa nuppi.

Me olemme katsoneet myös risteilyhintoja ja minusta taas tuo ruoka on melkko edullinen. 35€ aikuiselta, alle kuusivuotiaat ilmaiseksi. Meitä on lähdössä nelihenkinen perhe ja meille illalisbuffet maksaa 70 €. Ihan yhtä iso lasku se on kun käy vaikka Rossossa syömässä, kun nelihenkinen perhe tilaa ruoat, eikä tuolla hinnalla edes saa alkupaloja, vaan korkeintaan sen pääruoan ja jälkkärit. Buffetissa kuitenkin saa kunnon annokset alkupaloista jälkkäreihin juomineen. Aamiaiset me ajattelimme syödä vasta Tukholmassa, siellä kun kivoja paikkoja mihin mennä brunssille, mutta 8€ per henki ei kyllä taatusti selviä missään.

Alkuperäinen kirjoittaja hölmöilevä risteililjä;28452742:
Onko liittymämatkat jossain ilmaisia? Tuntuu hölmöltä maksaa matkoista täältä maalta Turkuun VR:lle tai bussifirmalle. Tuntuu nuokin aivan ryöstämiseltä, kun risteilykin olisi ilmainen. Miksi kaikesta pitää saada rahaa?

kun sä meet töihin, niin teetkö sä sitä ilmaiseksi ja ajattele, että ei siitä tarvii saada rahaa. et, sä tarviit sitä rahaa siihen, että pystyt elämään. siksi kaikki muutkin tarvii rahaa, ei kenelläkään ole vara tai mahdollisuus tarjota ihmisille ilmaista viihdettä. et sä saa ilmaista terveydenhoitoakaan.

[QUOTE="vieras";28452822]Junan ravintolavaunussa muistaakseni maksoi lounas 9 € + juomat. Sekin on halvempi vaikka menekki ja valmistuskustannukset ovat taatusti suuremmat annosta kohti. Ja ison annoksen sai syödä salaatteineen. Kyllä ne laivayhtiöt jostain puoli-ilmaisten lippujen hinnat kynivät.[/QUOTE]

Muistat kyllä väärin. olin juuri viime viikolla junassa ja halvin lounasannos maksoi 9,60€ eikä todellakaan ollut mikään iso annos, vaan normikokoinen annos lasagnea jonka viereen oli tyrkätty salaatinlehti ja pari lohkoa tomaattia. Valmistuskustannukset in my ass, nehän on eineksiä jotka vain lämmitetään junan mikrossa, mitään ei valmisteta paikanpäällä, eikä edes vain vr:lle, vaan iso tuotantolaitos valmistaa samalla moneen muuhunkin paikkaan.

Mä en valittanut vaan totesin että kallista on. Mun mielestä 200 € parin päivän ruokiin on kallista, mutta ilmeisesti monen muun mielestä ei ole.

Ravintolassa syöminen nyt vain on (suomessa) kallista. Ei 12 euron illallisannos, 7.7e aaminainen tai 24 euron buffet (juomineen!!) ole todellakaan kallista, pikemminkin edullista. Mutta tottakai jos syö koko päivän ruoat ravintolassa, se tulee kalliiksi jos vertaa kotiruokaan. Kotiruokaan vertaamisessa taas ei ole mitään järkeä.

Eli ei, mielestäni 200 euroa kolmen hengen kahden päivän ravintolasyömiseen EI ole kallista, vaan edullista.

[QUOTE="vieras";28452828]Siis junassa on pienempi menekki ja kalliimmat valmistuskustannuksen annosta kohti, mutta silti halvempaa, piti sanoa.[/QUOTE]

Haloo. Ei ne tee niitä ruokia junan ravintolavaunussa, vaan ne tuodaan muovipaketeissa catering-firmasta. Joten nämä kaksi eivät ole ruoan olemuksen tai tarjoiluympäristön tai henkilökunnan määrän ja palvelun mukaan rinnastettavia. Minusta päinvastoin junan ruoka on sikakallista sen laatuun ja tarjoiluun nähden. Kokonaismenekki saattaa junissa olla jopa suurempi, kun yksi keskuskeittiö tekee ne kaikkiin juniin Suomessa.

No saattoi se olla 9,60 € en nyt sentilleen muista. Mutta lihapyörykkäannokseen olin tyytyväinen kyllä sillä hyvin pärjäsi iltaan asti. Raaka-aineista en tiedä kuinka pitkälle tekevät sen junassa. Mutta joka tapauksessa saman hintatason aterian valmistaminen pitäisi onnistua laivan isossa ravintolassa jos se onnistuu junassakin muutaman neliön kopissa.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28452886:
kun sä meet töihin, niin teetkö sä sitä ilmaiseksi ja ajattele, että ei siitä tarvii saada rahaa. et, sä tarviit sitä rahaa siihen, että pystyt elämään. siksi kaikki muutkin tarvii rahaa, ei kenelläkään ole vara tai mahdollisuus tarjota ihmisille ilmaista viihdettä. et sä saa ilmaista terveydenhoitoakaan.

Taas tällainen sarkasmi upposi täysillä.

Lisää esimerkkejä. Lähimarketin noutolounas maksaa 6 €, todella iso annos. Ihan hyvin voisin ostaa sellaisen laivasta ja mennä hyttiin syömään. Mutta eihän laivayhtiö moista palvelua halua järjestää koska katteet kärsisivät.

[QUOTE="vieras";28452917]No saattoi se olla 9,60 € en nyt sentilleen muista. Mutta lihapyörykkäannokseen olin tyytyväinen kyllä sillä hyvin pärjäsi iltaan asti. Raaka-aineista en tiedä kuinka pitkälle tekevät sen junassa. Mutta joka tapauksessa saman hintatason aterian valmistaminen pitäisi onnistua laivan isossa ravintolassa jos se onnistuu junassakin muutaman neliön kopissa.[/QUOTE]

Laivassa on oikea keittiö ja kokki, junassa taas merkonomi ja mikro. Kuka edes haluaisi syödä sen tason ruokaa?

[QUOTE="vieras";28452917]No saattoi se olla 9,60 € en nyt sentilleen muista. Mutta lihapyörykkäannokseen olin tyytyväinen kyllä sillä hyvin pärjäsi iltaan asti. Raaka-aineista en tiedä kuinka pitkälle tekevät sen junassa. Mutta joka tapauksessa saman hintatason aterian valmistaminen pitäisi onnistua laivan isossa ravintolassa jos se onnistuu junassakin muutaman neliön kopissa.[/QUOTE]

Buffet juomineen vastaan lihapyörykkäannos. Voi jessus teidän ymmärryskykyä.
Varmaan joku pärjää iltaan asti ostamalla marketista 0,99 € nakkipaketin ja syömällä sen junan vaunuosastossa. Nakitkin on tehty jossain, mutta en silti oleta buffet-aterian juomineen olevan saman hintainen.

Kyllähän tuo 200 euroa parin (kolmen, kun kaksi aamiaistakin?) päivän ruuista on paljon, mutta ei sitä oikein voi verrata kotiruokaan. Jos laivalle lähtee, niin näin se menee, että rahaa palaa reippaasti, vaikkei ostaiskaan muuta kuin sitä ruokaa.

Onhan se ruokailu kallista mutta myös mukava elämys äiti-ihmiselle kun saa istua valmiiseen pöytään. Saa kukin hakea mitä tykkää eikä tarvi kuunnella valitusta että on vääränlaista ruokaa jälleen. On jälkkärit ja kahvit ja viinit ja oluet kaikki samaan hintaan. En syö kaikkia lajeja vaan valitsen mieluisimmat joten ei haittaa, vaikka joukossa on jotain sellaista, mitä en itse halua. Kaikki saa masun täyteen ja mieli on hyvä joten ehkä se sittenkin on sen rahan arvoista.

Yhteistyössä