Halpa risteily, kalliit ruuat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Coffee Break

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
8 006
8
38
Helsinki
Katselin tässä aikani kuluksi Viikkarin ruokalistoja kun pitäisi ruokapuolta alkaa miettimään. Ekaks ajattelin passata buffan ja syödä muualla, mutta kun noita hintoja katseli niin buffa alkoikin vaikuttaa fiksulta vaihtoehdolta.

Risteily kolmelle Tukholmaan 60 €.

Ruokabudjettia kolmelle;
Buffa 72 €
Aamiainen 35,50 €
Illallinen _halvin pääruoka listalta, ei juomia_ 36 €
Aamiainen 23 €

Osaavat näemmä ottaa risteilyn hintaa takaisin syöttämällä hitusen kalliimpaa ruokaa :D

Jos nuo on kolmen hengen hintoja, niin kyllähän joku 12e illallinen on ihan edullinen, ja 8e aamiainenkin on ihan normaalihintainen. Pitäisikö siellä olla jotkut erikoisalennushinnat sitten?

Myös 24 euron buffetillallinen kuulostaa edulliselta, ainakin joskus 15v sitten kun olen laivalla käynyt siihen hintaan tuli todella laaja valikoima alku- pää- ja jälkiruokia.

Onhan noilla laivoilla nyt edullisempiakin vaihtoehtoja tarjolla. Esim. Siljan Mondossa pasta-annos on maksanut n. 12 euroa. Aamiaiseksi saa myös esim. pelkän sämpylän.

Buffassa me emme enää syö, sillä ne hinnat ovat todella suolaisia, kun ei nauti alkoholia. Meidän perheeltä uppoaa buffaan, emmekä koe saavamme sillä rahalla vastinetta. Buffassa mielestäni ainoastaan kylmät alkupalat ovat hyviä - lämpimät ruuat eivät mitään erikoisia. Aamupalalle sen sijaan menemme, sillä siinä ei makseta alkoholista - tosin aamupalakaan ei enää ole yhtä monipuolinen kuin aikaisemmin. Varsinkin Tukholman päässä tuolla jaksaa pitkään.

Mutta täytyy muistaa - että jostain sen laivayhtiönkin on tuloksensa tehtävä. Jos hytit myydään tappiolla, on otettava katetta jostain muusta.

Ruoan hinta on aivan sama oletko halvalla risteilyllä vai reittimatkalla. Eivätkä nuou hinnat normaaliin ravintolahintaan verrattuna ole mitenkään erityisen kalliita. Se on vain niin, kuten joku aikaisemmin kirjoitti - persaukiselle kaikki on kallista ja huvitukset eivät ole sosiaalitoimintaa. Paras jäädä kotiin.

Me ollaa suunniteltu kesäksi Turku-Tukholma risteilyä, mutta kaikissa pitää vaihtaa laivaa. Tuo systeemihän on ihan perseestä |O

Mikä siinä on perseestä? Oletan, että tarkoitat päivä Tukholmassa risteilyä. Ei kai se laiva vain teidän takianne siellä satamassa päivää makaa ja odottele. Laivojen tarkoitus on kuljettaa tehokkaasti ihmisiä ja autoja/rekkoja tuolla välillä, eikä lojua satamassa. On olemassa muitakin matkaavia kuin suomalaiset lapsiperheet risteilyllä. Helsingin reitillä tilanne on toinen, koska matka on pidempi. Mutta myös hinta korkeampi.

[QUOTE="vieras";28452595]Mikä siinä on perseestä? Oletan, että tarkoitat päivä Tukholmassa risteilyä. Ei kai se laiva vain teidän takianne siellä satamassa päivää makaa ja odottele. Laivojen tarkoitus on kuljettaa tehokkaasti ihmisiä ja autoja/rekkoja tuolla välillä, eikä lojua satamassa. On olemassa muitakin matkaavia kuin suomalaiset lapsiperheet risteilyllä. Helsingin reitillä tilanne on toinen, koska matka on pidempi. Mutta myös hinta korkeampi.[/QUOTE]

No se on perseestä, että joutuu kuljettamaan tavarat mukana. Tottakai minä sen ymmärrän, että ei kannata seisottaa laivoja satamassa, mutta kyllä se tavaroiden mukana raahaamien syö minun matkamukavuuttani.

No se on perseestä, että joutuu kuljettamaan tavarat mukana. Tottakai minä sen ymmärrän, että ei kannata seisottaa laivoja satamassa, mutta kyllä se tavaroiden mukana raahaamien syö minun matkamukavuuttani.

Sehän on sinun päätöksesi, eikä lainkaan laivayhtiön. Jokainen matkustaa niin kuin mukavaksi kokee. Turha taas tästäkin on laivayhtiöitä syyttää.

Kohta keksit vielä, että etelänmatkoilla matkanjärjestäjän pitäisi makuuttaa lentokonetta viikko kentällä, että voisi jättä talvitakin koneeseen, ettei tarvitse niitä lomakohteeseen viedä, vaan ne voisi säilyttää koneessa sen viikon. Olisihan se mukava.

[QUOTE="vieras";28452634]Sehän on sinun päätöksesi, eikä lainkaan laivayhtiön. Jokainen matkustaa niin kuin mukavaksi kokee. Turha taas tästäkin on laivayhtiöitä syyttää.

Kohta keksit vielä, että etelänmatkoilla matkanjärjestäjän pitäisi makuuttaa lentokonetta viikko kentällä, että voisi jättä talvitakin koneeseen, ettei tarvitse niitä lomakohteeseen viedä, vaan ne voisi säilyttää koneessa sen viikon. Olisihan se mukava.[/QUOTE]

Ja missähän kohtaa minä olen laivayhtiötä syyttänyt? Sanoin vain, että systeemi on perseestä. Haluaisin risteilylle nimenomaan Turusta, mutta en halua raahata tavaroita Tukholmassa. Joten meidän perhe jättää risteilyn väliin. Se ei ole laivayhtiön syy, vaan meidän valinta.

Juuri olen mielenkiinnosta katsellut äitienpäivälounaiden hintoja. Hinnat on peruspaikoissa (aavistuksen ehkä jotain abc:tä hienompia) noin 30-35 euroa. Lapset lähes puolet tuosta hinnasta. Ja ruokavalikoima on murto-osa siitä mitä laivalla. Enkä tiedä onko täpötäydessä ravintolassa sen viihtyisämpää kuin laivan buffetissa. Eli ei nuo hinnat mitenkään hirmuisia ole ja siinä on tosiaan juomatkin mukana jos niitä kaipailee.

Laivalla syö yhden ruokalajin niissä ei-pöytävarausta-paikoissa melko edullisesti. Eli voi tyytyä siihen jos budjetti ei anna kunnon ruokailulle periksi.

Minulle tarjottiin kerran ilmaista matkaa mutta kun katsoin mitä se olisi tullut halvimmillaankin maksamaan kun jotain olisi ollut pakko syödä niin jäi lähtemättä. Tuli vähän sellainen olo että yritetään viilata linssiin tuon ilmaisuuden kanssa.

Ja missähän kohtaa minä olen laivayhtiötä syyttänyt? Sanoin vain, että systeemi on perseestä. Haluaisin risteilylle nimenomaan Turusta, mutta en halua raahata tavaroita Tukholmassa. Joten meidän perhe jättää risteilyn väliin. Se ei ole laivayhtiön syy, vaan meidän valinta.

Eikö se systeemi, joka on sinusta perseestä, ole sitten laivayhtiön juttu. Ja sitähän juuri vinguit. Ja kuten kirjoitit oma valinta.

[QUOTE="vieras";28452678]Minulle tarjottiin kerran ilmaista matkaa mutta kun katsoin mitä se olisi tullut halvimmillaankin maksamaan kun jotain olisi ollut pakko syödä niin jäi lähtemättä. Tuli vähän sellainen olo että yritetään viilata linssiin tuon ilmaisuuden kanssa.[/QUOTE]

Hurraa.. Ilmaisella risteilyllä olisi pitänyt olla vielä ilmaiset ruoat ja juomatkin.

[QUOTE="vieras";28452678]Minulle tarjottiin kerran ilmaista matkaa mutta kun katsoin mitä se olisi tullut halvimmillaankin maksamaan kun jotain olisi ollut pakko syödä niin jäi lähtemättä. Tuli vähän sellainen olo että yritetään viilata linssiin tuon ilmaisuuden kanssa.[/QUOTE]no onhan se ilmainen, ei syö eikä juo mitään, ei shoppailekaan. meren katseleminen on ilmaista. siitä ei ainakaan vielä ole laskutettu

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28452722:
no onhan se ilmainen, ei syö eikä juo mitään, ei shoppailekaan. meren katseleminen on ilmaista. siitä ei ainakaan vielä ole laskutettu

Onko liittymämatkat jossain ilmaisia? Tuntuu hölmöltä maksaa matkoista täältä maalta Turkuun VR:lle tai bussifirmalle. Tuntuu nuokin aivan ryöstämiseltä, kun risteilykin olisi ilmainen. Miksi kaikesta pitää saada rahaa?

[QUOTE="vieras";28452580]Ruoan hinta on aivan sama oletko halvalla risteilyllä vai reittimatkalla. Eivätkä nuou hinnat normaaliin ravintolahintaan verrattuna ole mitenkään erityisen kalliita. Se on vain niin, kuten joku aikaisemmin kirjoitti - persaukiselle kaikki on kallista ja huvitukset eivät ole sosiaalitoimintaa. Paras jäädä kotiin.[/QUOTE]

Vaikka sitten näin :D

Mä tosin enneminkin ajattelisin niin että ne jotka ekana yhdistää jonkin asian kalleuden perseaukisuuteen on sitä itse. Kenellekään muulle se ei tule mieleen ;)

[QUOTE="vieras";28452688]Hurraa.. Ilmaisella risteilyllä olisi pitänyt olla vielä ilmaiset ruoat ja juomatkin.[/QUOTE]

Ei ilmaista mutta kohtuuhintaista. Kun on tottunut työpaikkaravintolan hintoihin niin nuo hinnat on ihan järkyttäviä.

Yhteistyössä