Hallituksen toimien seurauksena VPK:laiset eivät lähde pelastushommiin jos ovat työttömiä

vierailija
Jos on ongelmia saada laskut maksettua, niin matkakulut tulee takkiin kun palkka otetaan huomioon tuloissa, joten ei ole pelkästään kyse siitä että ei saa työstä palkkaa vaan joutuu maksamaan työssä käymisestä. Kyllä perheen ruoka ja vaatteet on pakko priorisoida vaikka haluaisi auttaa.
Matkat, lounas ja muut tarvikkeet kuten työvaatteet...

vierailija
Oletko kuullut tai puskaradio kertonut, että on työnhakijoita, joidenka maine kulkee ennen heitä? Ovat henkilöitä, joita ei palkata vaikka olisi avoin työpaikka.
Olen kuullut. Onneksi suurin osa työnantajista on järkiporukkaa jotka ymmärtävät että pienituloisten ei tarvitse lähteä auttamaan jos jää miinukselle ja seuraavilla viikoilla ei sitten syödä. Luoja paratkoon jos tulisi vielä toinen keikka siihen.

vierailija
Jos ihmiseen on rakennettuna auttamisen halu niin hän lähtee vaikka ei maksettaisi mitään.
On aivan selvää etten työllistäisi ihmistä jonka kuulisin itsekäästi kieltäytyneen auttamasta lähimmäistään.
Jos oman perheen talous menee miinukselle ja vaikeutuu, voi kynnys auttaa kylläkin nousta. Jos omaan elämään ei tule merkittävää negatiivista vaikutusta, niin tottakai autetaan.

Antaisitko tekohengitystä, jos se tarkoittaisi elinikäisen viruksen saamista? Onko sekin itsekkyyttä?

vierailija
Jos oman perheen talous menee miinukselle ja vaikeutuu, voi kynnys auttaa kylläkin nousta. Jos omaan elämään ei tule merkittävää negatiivista vaikutusta, niin tottakai autetaan.

Antaisitko tekohengitystä, jos se tarkoittaisi elinikäisen viruksen saamista? Onko sekin itsekkyyttä?
On aina mukana sellaisia "kondomeja", jotka on tarkoitettu käytettäväksi silloin jos joudut elvyttämään. Olen ottanut ihmisiltä yskösnäytteitä eikä ollut käytössä hengityssuojainta tai olen hoitanut MRSA-potilaita joten mahdollisuuksia saada erilaisia viruksia on kyllä ollut.

vierailija
Ai palokuntatoiminnassa ollaan nykyään työsuhteessa ja siitä saa ihan "palkkaa"?? "Ennen vanhaan" nuo sammutuspalkkiot meni vpk:n hyväksi ja sillä rahalla hankittiin sitten kaikenlaista tarpeellista kalustoa, sammutusasuja jne, mutta myös joskus päästiin saunomaan jonnekin. Käsittääkseni meidänkin kylällä on rakennettu joskus vpk:lle ihan oma saunapaikka / kokoustila noilla sammutuspalkkioilla. Plus toki siihen käytetty myös ihan talkootunteja lisäksi ja "pojat" rakentaneet sen itse.

Yhteistyössä