H
"huja"
Vieras
Tuntuu olevan, jos kommentit ovat luokkaa "mies jäisi hoitamaan lapsia jos kuolisin". "lapsenhoito on naisten hommaa".
keskimäärin omassa tuttavapiirissäni niillä miehillä, jotka ovat käyttäneet osan hoitovapaasta, on läheisempi suhde lapsiinsa kuin heillä, jotka tekevät pitkää päivää ja joiden vaimot ovat kotona lapsia hoitamassa. Näissä perheissä ei todellakaan todeta, että lapsenhoito on naisten hommaa.
Ai sinä nyt kehitit siinä jonkun ongelman, että minä olen ensisijainen lastenhoitaja meidän perheessämme.?! Meillä ei, kuten sanoin, ole siinä mitään ongelmaa. Kuolemisspekulaatiolla halusin ilmaista, että mieheni tottakai hoitaa itse omat lapsensa, jos minä en pystyisi. Mutta ei mulla ole mitään esteitä jatkaa näin. Läheisyysongelmia meillä ei näy, johtuu varmaan sitten yleisistä elämänarvoista ja asenteesta.
Muiden perheiden valinnat ei minulle kuulu, en kiellä heitä jakamasta lastenhoidon miten itse haluavat, en minä ole heistä vastuussa.
Ymmärsit silti kyllä lauseeni ihan oikein, sitä en kiellä (Lastenhoito on naisten hommaa-lauseen), mutta minusta olisi epärehellistä ja pelkurimaista sanoa: minun mielestäni minun lapsieni hoito meidän perheessämme on minun hommaani. En minä sitä tarkoita. Vaan tarkoitan, että minun mielestäni lastenhoito on naisten hommaa. Ole sinä ihan rauhassa eri mieltä.