hallitseva mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uneton78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uneton78

Vieras
Onko kellään kokemusta hallitsevasta miehestä? Itse olen ollut suhteessa jo kaksi vuotta ja nyt on ongelma se, että mies on niin vahva persoona, itse aika heikko ja monet kerrat alistettu myös väkivallalla. Kaikki mitä minä sanon tai mielipiteeni on paskaa ja kaiken pitää kulkea juuri niin kun mieheni sen on päättänyt menevän. Kun riitoja tulee niin siinä olet loppujen lopuksi itse kaiken paha ja alku ja minä olen se joka on hullu sekopää. Olen itse aika mustasukkainen ja odotan mieheltä paljon...kunnioitusta, tasa-arvoa, rakkautta. Olen 28 ja haluaisin perustaa perheen, mutta en uskalla mieheni totaalisuuden takia. Mieheni on myös käynyt päälleni muutaman kerran ja kuristanut, mutta se on itse aiheuyttamaan, ko´ska olen ilkea ja "vittuilen"...

Alkuperäinen kirjoittaja uneton78:
Onko kellään kokemusta hallitsevasta miehestä? Itse olen ollut suhteessa jo kaksi vuotta ja nyt on ongelma se, että mies on niin vahva persoona, itse aika heikko ja monet kerrat alistettu myös väkivallalla. Kaikki mitä minä sanon tai mielipiteeni on paskaa ja kaiken pitää kulkea juuri niin kun mieheni sen on päättänyt menevän. Kun riitoja tulee niin siinä olet loppujen lopuksi itse kaiken paha ja alku ja minä olen se joka on hullu sekopää. Olen itse aika mustasukkainen ja odotan mieheltä paljon...kunnioitusta, tasa-arvoa, rakkautta. Olen 28 ja haluaisin perustaa perheen, mutta en uskalla mieheni totaalisuuden takia. Mieheni on myös käynyt päälleni muutaman kerran ja kuristanut, mutta se on itse aiheuyttamaan, ko´ska olen ilkea ja "vittuilen"...

Mitä rakastat miehessäsi ?

Minun mielestäni alistaminen ei kuulu tasavertaiseen parisuhteeseen. Parisuhteessa pitäisi olla kaksi täysivaltaista ihmistä joiden kummankin mielipide vaikuttaa päätöksentekoon ainakin isommissa asioissa. Odottamasi asiat: kunnioitus, tasa-arvo ja rakkaus ovat käsittääkseni keskeisiä asioita toimivassa parisuhteessa.

Sen varmaan tiedätkin että mies itse ne kätensä kurkullesi pistää, et sinä. Sinulla on vastuusi sanojen käytöstä, mutta hänellä on vastuunsa omista reaktioistaan ja yhtälailla sanojensa käytöstä mikäli hän leimaa paskaksi sinun mielipiteesi. Sellaista asiaa ei ole olemassa kuin oikeutus toisen fyysisen koskemattomuuden loukkaamiseen.

Sinuna en perustaisi perhettä noin hallitsevan miehen kanssa, en osaa kuvitella että lapsillakaan olisi tilaa kasvaa omina itsenään ja hyväksyttyinä omine erityispiirteineen. Minun mielestäni perheen perustamista kannattaa välttää jos yhtään on arveluttava olo syystä tai toisesta. Ongelmat eivät ainakaan parane siinä vaiheessa kun huomiota ja vastuuta on osaltaan vaatimassa pieni viaton lapsi.

Muista kuitenkin, että toista ihmistä ei voi pakottaa muuttumaan, voi vain päättää omalta kohdaltaan sen millaista elämää itse on valmis elämään ja kenen kanssa.

Yhteistyössä