Hallitsematon synnytyspelko ja pelkopoli ei auta:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh...

Vieras
Minulla on ihan käsittämätön synnytyspelko ja se hallitsee mun elämää:/
Olen käynyt kerran jo pelkopolilla,mutta ei siitä ollut mtn apua.
En enään tiedä että mikä tähän pelkoon voi tuoda helpotusta,heti plussan tultua alkoi pelot ja paniikki.
Tuntui ettei kukaan ymmärrä mun pelkoa.

Mulla auttoi kun luin synnytystarinoita ja katsoin synnytysvideoita. Vaikka ne olikin sinänsä kamalia. Tokan synnytyksessä auttoi bebesinfon juttu normaalista fysiologisesta synnytyksestä. Muutenkin hyvät sivut tuleville vanhemmille :)

Mikä asia sua pelottaa? :)
Muaki pelotti aluks, ja pelottaa vielki. Nyt on pikku hiljaa laantumaan päin kun olen katsonut oikein urakal synnytysohjelmia. Pieniä ihmeitä kannattaa seurata AVAlta. Sit mul on auttanut se, että hankin Epi-no Delphine Plus laitteen. Tosin saan vasta ensi viikolla alkaa käyttämään sitä mutta jo sen olemassaolo helpottaa. Olen myös pakannut kassin valmiiksi, sekin rauhoittaa.

Kaikkein eniten mua on auttanut tämä ajatus "Me pystytään siihen yhdessä vauvan kanssa. Minä ja hän. Yhdessä tästä selvitään." Mieti tuota päivittäin niin kyllä se siitä :)
Ja muista harjotella lantionpohjalihaksia.:)

[QUOTE="sondersson";28716896]Mulla auttoi kun luin synnytystarinoita ja katsoin synnytysvideoita. Vaikka ne olikin sinänsä kamalia. Tokan synnytyksessä auttoi bebesinfon juttu normaalista fysiologisesta synnytyksestä. Muutenkin hyvät sivut tuleville vanhemmille :)[/QUOTE]

Älä nyt ainakaan suosittele synnytysvideoita. Ihan järkyttäviä ainakin nuo, mitä tulee ihan teeveestä.

Pelottaa siis myös keisarinleikkaus?

Minä olen koittanut katsoa synnytysohjelmia ja videoita jne...joka kerta tulee sama olo,kädet alkaa hikoamaan,sydän hakata,menen ihan lukkotilaan ja puhun sekavia ja lopuksi istun vessassa ihan ripulilla ja itken:(
Pelkään että en hallitse kipua ja ne kivut on aina niin helvetilliset mulla.
Tämä on neljäs synnytys ja abortti kävi mielessä ihan alussa pelkojen takia,mutta mies sai puhuttua ympäri.
En osaa nauttia raskaudesta hetkeäkään ja pelkään että tämä ympärivuorokautinen stressi ei ole hyväksi vauvallekkaan.

Ensinnäkin onnea raskaudesta :) Toivottavasti saisit tukea paljonkin. En oikeen osaa tuohon sanoa mitään, mutta sen ainakin haluan kertoa että synnytys voi olla myös mukava ja miellyttävä kokemus (vaikka kipuja onkin.) Kyllä sinä siitä selviät, niin on muutki selvinneet ja se kipu kyllä lakkaa siitä. Minulla auttoi kun ajattelin, että kipu tuo vaan lastani lähemmäksi ja yritin vaan jaksaa vaihe vaiheelta. En miettinyt kauanko vielä saattaisi mennä ja mitä kaikkea vielä tapahtuu. Itse pelkäsin niitä kaikkia piikkejä ja pistoja, koitin vaan päässäni hokea että nyt kun tuo laitettu niin se on sitten ohi.

Ja niillä on kyllä hyvät lääkkeet siellä, minäkin sain epin jo 3cm kohdalla ja koko avautumisvaihe meni sängyssä nukkuessa ilman kipuja tai mtn. :)

[QUOTE="vieras";28716923]Aattelitko oikeasti aborttia, vain koska sua pelottaa synnytys!? Yks päivä koko elämäs?! Hyi helv.! Et oo ansainnut lasta :( Oot kuvottava![/QUOTE]

Ihan oikeasti,en olisi voinut tehdä aborttia ikinä.Mutta niin kuin sanoin että kävi mielessä siinä kun kamppailin pelkojeni kanssa.
Äläpä ala vittuilemaan kun et tiedä mistään mitään ja onko aina pakko niin ilkeään sävyyn kirjoittaa.

[QUOTE="vieras";28716961]Kyllä mä tiedän miltä se pelko tuntuu mutta että sen takia olis valmis murhaan... Ei ikinä! Kuvottavaa ja sairasta! :([/QUOTE]

No eikös ap juuri tuossa sanonut ettei voisi tehdä aborttia ikinä...

[QUOTE="vieras";28716925]Älä nyt ainakaan suosittele synnytysvideoita. Ihan järkyttäviä ainakin nuo, mitä tulee ihan teeveestä.

Pelottaa siis myös keisarinleikkaus?[/QUOTE]

Onhan ne järkkyjä mutta silti ne äidit niissä selviää ja ovat tyytyväisiä urakan jälkeen. Se siinä auttoi. Ja katsoin niitä paljon, ikäänku turruin koko asiaan :D

Yhteistyössä