Halla-aho ps. Sanna Marin sd. ja Jussi Saramo vas. nostivat kannatustaan ainoina puolueen puheenjohtajina

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Katsoin A-studion. Ihmettelin Liike Nyt menestystä Kiuruvedellä. Persujen menestyksen vielä jotenkin ymmärrän. Annika Saarikko kertoi käyneensä lapsuusseudullani.
En tiedä mikä on siellä äänestysprosentti. Kukapa tietää vaikka Hjallis saa porukan innostumaan jostain älyttömästä bisnesideasta.
Katsoin uudestaan eilisen A-studion kohdan, jossa on juttua Pohjois-Savosta. Ilmainen ja ihana reissu
lapsuusmaisemiin.. En ole aiemmin nähnyt Luupuveden koulua. Siellä kai sisareni edesmennyt puoliso kävi kansakoulun. Hyvä, että kyläkouluista pidetään hyvää huolta. Minun koulu on jo aikoja sitten purettu.
Torilla potkukelkkaa potkiva ikämies toi muistoja mieleen. Muistan kun olin viimeisilläni raskaana kesällä ja neuvottelimme pankissa asuntolainaa. Isää piti houkutella takaajaksi ja odottelimme häntä torin laidalla. Teki pahaa katsoa ikääntyneitä potkukelkalla raahustajia. Kova fyysinen työ oli jättänyt jälkensä.
Maailma on kehittynyt hurjasti niistä ajoista. Kun katsoin eilen illalla ko. ohjelmaa, 80-luvulla odottamani tytär lähetti minulle viestejä ja videon lapsestaan. Klikkasin hänelle kuvan Kiuruveden kunnantalosta.
Muistan vielä rakennuksen, joka oli aikoinaan sen paikalla.
Vuodet vierivät. Sukupolvet vaihtuvat. Olen ylpeä kotiseudustani. Siellä ihmiset tuntevat yhteishenkeä.
Pienessä pitäjässä ei kannata ola hankala tyyppi. Kaikki tuntevat toisensa.
Tuskin tulen käymään siellä lähiaikoina. Mutta someaikaan voin käydä monessa paikassa ajatuksissani. Viime reissulla kävin viemässä ruusun sankarivainajamuistomerkille..
En nuorena ymmärtänyt miksi ylioppilaat vievät kukkia haudalle. Vanhetessaan viisastuu. Kävin samalla omaisteni haudalla.
Kun joskus tulen siellä taas käymään otan oman polkupyörän mukaan. Siellä on hankala saada taksia ja linja-autot kulkevat tosi harvaan.
 
vierailija
Ainakin Oulun onni lienee, että "aidosti suomalainen" Marokossa syntynyt putosi pois valtuustosta..
Kappas. Hieman yllättävää. Olisin kuvitellut, että noinkin näkyvä tyyppi kuin Junes Lokka pääsee läpi, mutta 536 ääntä ei riittänyt tällä kertaa. Vuoden 2017 vaalissa Lokka sai 704 ääntä. Toki läpi pääseminen yksin on vaikeaa. Valituksi tuli lukuisa joukko valtuutettuja selvästi pienemmillä äänimäärillä, mutta he ovat puolueiden listoilta.
 

Yhteistyössä