Halla-aho on nousemassa seuraavaksi ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajaksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mites oot itse varautunut?

Itse olen varautunut niin, että velka on hyvin maltillinen, että on varaa maksaa helposti vaikka olis 5 prossan korko. Mut eihän se hauskaa oo kun nyt menee kuussa 1000 euroa ja sitten meniskin 1500!

Pitäskö ottaa korkokatto?
Minulla ei ole hätää, vaikka korko heti nousisi samalle tasolle kuin 1990-luvulla. Kun talous oli kaatua parjattu Iiro Viinanen pelasti maan. Kestäisin siis 14% korkotason, korkohan nousee lainojen lisäksi myös (oikein tehdyissä) talletuksissa. Lainaehtoni eivät ole ihan tavanomaiset.

Omaa riskiä arvioitaessa kehottaisin pohtimaan, mihin viitekorkoon laina on sidottu. Ja sopimaan pankin marginaalin mielellään reilusti alle 0,5% tasolle.
 
vierailija
Ja jos tästä vielä eteenpäin pääsee, niin sitten aukeavat hallituksen ovet ja saamme nähdä sen mitä olemme kauan odottaneet. Kenties saamme nähdä kuinka helppoa se politiikka onkoon ja miten asiat laitetaan järjestykseen?
Ei muistu mieleen että kukaan olisi sanonut sen olevan helppoa. Se on jo kuitenkin paljon kun uskaltaa pitää Suomen ja suomalaisten etuja muun maailman sijaan. "Oma etu ensin ajattelu on vahingollista". Kukas suomalaisten etuja sit ajaa jos ei suomalaiset itse?
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Elena777
vierailija
Minulla ei ole hätää, vaikka korko heti nousisi samalle tasolle kuin 1990-luvulla. Kun talous oli kaatua parjattu Iiro Viinanen pelasti maan. Kestäisin siis 14% korkotason, korkohan nousee lainojen lisäksi myös (oikein tehdyissä) talletuksissa. Lainaehtoni eivät ole ihan tavanomaiset.

Omaa riskiä arvioitaessa kehottaisin pohtimaan, mihin viitekorkoon laina on sidottu. Ja sopimaan pankin marginaalin mielellään reilusti alle 0,5% tasolle.
No kaikkialla ei tuota marginaalia saa alle 0,5 ellei sitten oo raha-asiat aivan hirveen hyvässä kondiksessa.

En siis oikein tajua, että onko järkevää sekä tallettaa rahaa että lainata?

Tuosta Iirosta ja Suomen pelastamisesta voi olla montaa mieltä. Mitä luulet, että olisi tapahtunut jos olis ollut vaikka vihervasemmistolainen hallitus? Mielestäni Iiro ja Esko vöittivät, että Suomi ei kertakaikkiaan olisi saanut enää lainaa tuolloin. Silloinhan leikkauspäätöksen tekivät nämä rahoittajat. Joten ilmeisesti Vihervasemmisto olisi joutunut leikkaamaan ihan samalla tavalla?
 
vierailija
Hieno juttu taas nykyiseltä hallitukselta!

"Ansiosidonnaista työttömyysturvaa saa jatkossa tulojen mukaan, opintotuen tulorajoja korotetana pysyvästi, opiskelijoiden mielenterveyspalveluihin satstaan 4 miljoonaa euroa"
 

Yhteistyössä