Halaileeko pk:ssa muiden lapset teitä?

• Viestiketjun aloittaja hassua
  • Ensimmäinen viesti
hassua
Vähän hassu olo tullut useasti jo tämän muutaman viikon aikana, kun muksut päiväkodissa olleet, kun muutama ei minun lapsi tulee esittelemään jotain omia juttujaan innoissaan, joskus jopa halailemaan, jne. eli huomiota kaiketi. Kun oltiin lasten kanssa tutustumassa niin yksi tyttö tuli syliin istumaan (vähän jopa taisteli omieni kanssa kuka saa tulla).

En ole nähnyt että muiden vanhempien kohdalla vieraat lapset käyttäytyisivät näin, joten mietin onko yleistäkin.

Miten suhtautuisit? Haittaisiko teitä?

• Tykkää
Reactions: Metsäpeikko
hassua
Mulla kans eka ajatus oli, että luulevat että olen hoitaja, mutta hyvin sujuvasti aina huutelevat lapsilleni että teidän äiti tuli nyt, että kyllä tietävät :D

Jotenkin on tullu paha mieli näiden lasten puolesta, että halitaanko niitä ollenkaan? Itse aina halaan lapsiani niin tuodessa kuin viedessänikin.

väisky
Mulla ollut lapsia samassa tarhassa nyt 5v putkeen, joten kyllä on tullut pienen päiväkodin lapsista aika tuttuja. Ja monet tosiaan tulevat halailemaan, juttelemaan ja syliinkin.
Ja mikäs siinä, aina kyselen muidenkin lasten kuulumisia ja toivottelen aamuisin kaikille oikein hyvää tarhapäivää ja niin sieltä suurin osa ainakin lapsista huutelee jotain perääni.
Mua kiinnostaa mun lasteni kaverit siellä ja musta on ihan luonnollista vaan jutella ja halailla toistenkin lapsia. Ja meille aika monet lapset haluavat tulla leikkimäänkin ja sopiihan se

"halinalle"
Mun lapsi on ollut tuollainen halailija pienempänä, eikä varmasti johdu kyllä siitä siitä, että kotona ei huomioida tai halita. Huomiota on ehkä tullut vähän liikaakin lähipiirin aikuisilta, kun kyseessä on ollut suvun ainoa lapsi. Veikkaankin, että lapsi kuvutteli, että kaikki muutkin aikuiset halivat ja suhtautuvat ihaillen häneen. Onneksi lapsen kasvaessa tuo vieraiden aikuisten halailu on selkeästi hävinnyt. Olen myös koettanut toppuutella tuota pikku halaajaa ja selittää, että vieraat ihmiset saattavat kiusaantua hellyydenosoituksista.

"vieras"
[QUOTE="halinalle";27024440]Mun lapsi on ollut tuollainen halailija pienempänä, eikä varmasti johdu kyllä siitä siitä, että kotona ei huomioida tai halita. Huomiota on ehkä tullut vähän liikaakin lähipiirin aikuisilta, kun kyseessä on ollut suvun ainoa lapsi. Veikkaankin, että lapsi kuvutteli, että kaikki muutkin aikuiset halivat ja suhtautuvat ihaillen häneen. Onneksi lapsen kasvaessa tuo vieraiden aikuisten halailu on selkeästi hävinnyt. Olen myös koettanut toppuutella tuota pikku halaajaa ja selittää, että vieraat ihmiset saattavat kiusaantua hellyydenosoituksista.[/QUOTE]

Meillä on tuttavapiiris yksi tällainen "koko suvun prinsessa" ja voi että se on ärsyttävää, kun vaikka sitä omaa lasta pk:sta hakiessa tämä prinsessa tulee änkeemään syliin ja pyytää(käskee) kattomaan omia ihania juttujaan. Siinä vaiheessa päivää Mua tasan kiinnostaa sen oman mukulan kuulumiset.
Tai synttäreillä samaan tyyliin, katso mulla on ihanin mekko, tukkapinni,kengät....
Mä eka, mun vuoro, änkeemässä kenen tahansa aikuisen syömiin...juu ei ollenkaan herttaista vaan todella ärsyttävää

Tuttua
On tuttua tuo! Oma lapsenikin halailee usein vähänkin tuttuja aikuisia. Hän saa arjessa niin pajon halauksia, että halailee itse ohimennessään vähän kaikkia aikuisia! :) Kyllä minullekin lapseni tarhakaverit selittävät kaikenlaista. 4-vuotiaat ovat niin itsekeskeisiä vielä, että kaikkihan he ovat maailman napoja ja kaikkein ihanimpia! :))

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja väisky;27024359:
Mulla ollut lapsia samassa tarhassa nyt 5v putkeen, joten kyllä on tullut pienen päiväkodin lapsista aika tuttuja. Ja monet tosiaan tulevat halailemaan, juttelemaan ja syliinkin.
Ja mikäs siinä, aina kyselen muidenkin lasten kuulumisia ja toivottelen aamuisin kaikille oikein hyvää tarhapäivää ja niin sieltä suurin osa ainakin lapsista huutelee jotain perääni.
Mua kiinnostaa mun lasteni kaverit siellä ja musta on ihan luonnollista vaan jutella ja halailla toistenkin lapsia. Ja meille aika monet lapset haluavat tulla leikkimäänkin ja sopiihan se
Meilläkin näin :) ja nuhaisina niistävät nenänsä lahkeisiin kans...

Vähän hassu olo tullut useasti jo tämän muutaman viikon aikana, kun muksut päiväkodissa olleet, kun muutama ei minun lapsi tulee esittelemään jotain omia juttujaan innoissaan, joskus jopa halailemaan, jne. eli huomiota kaiketi. Kun oltiin lasten kanssa tutustumassa niin yksi tyttö tuli syliin istumaan (vähän jopa taisteli omieni kanssa kuka saa tulla).

En ole nähnyt että muiden vanhempien kohdalla vieraat lapset käyttäytyisivät näin, joten mietin onko yleistäkin.

Miten suhtautuisit? Haittaisiko teitä?
Sama. Aina kun jätän muksun päiväkotiin ja halaan niin heti on lauma muitakin halaajia ympärillä! Halaan toki kaikkia jotka pyytää :)

Niin, eikä haittaa vaikka joku mun muksua halaa. Halaaminen on rentouttavaa...

Olen huomannut että muut isit ovat tosi juroja kun vievät muksunsa hoitoon. Hyvä jos huomenet murahtavat. Itse jään yleensä muutamaksi minuutiksi seuraamaan lasten touhuja ja vähän kiusoittelemaan pieniä.

Koskahan on pedo-poliisit ovella...

Viimeksi muokattu:
Meillä on pojan (5v) ryhmässä aivan ihana samanikäinen tyttö joka ilahtuu aina minut näkiessään, huutaa äitiiiii ja kapsahtaa halimaan mun jalkoja :heart:
Saan todella usein tämän vastaanoton, olenkin vitsaillut että tekis mieli ottaa likka taskussa mukaan kun on niin suloinen :D Vanhempansa ei vaan ehkä tykkäis, lapsesta näkee että on halittu ja hellitty.

Yhteistyössä