Hakusessa sinapin ohje

Ja kyllä voisin googletella vaikka kuinka, mutta haluan jonkun jo hyväksi todetun.

Sen pitää olla mahdollisimman lähellä Suomalaista perussinappia (esim. Turun sinappi), eli en nyt halua mitään isomummin parasta konjakkisinappia (anteeksi kaikki ihanat isomummit).
 
sori sori sori ....
tiesin ettet asu ja uppasin ketjua vaan, jos joku muistais tuon ohjeen =)

tuli muuten mieleen, että mullakin on yksi ihana sinappiohje, päiväkodin keittäjältä saatu. Siihen tuli muistaaksein kermaa...keitettiin.
täytyy koittaa kaivaa se, tiedän kyllä missä se on, eräässä kansiossa keittiön kaapissa.
 
"Jeps"
0,5-1 dl sokeria
1 muna
1 dl kuohukermaa
1 tl perunajauhoja
5 rkl sinappijauhoja
2-3 tl etikkaa
1 tl suolaa

Kaikki kattilaan, sekoita kiehumispisteeseen asti. Varo, ettei pala pohjaan!

Rva Ruuth teki tätä, muinaisen Kallio-lehden haastattelun mukaan, viikoittain Alpolle ja pojille. On mainio.
 
Anjan ihana sinappi

1 muna
2 dl sokeria
2 dl sinappijauhe
2 dl maitoa tai kermaa tai puolet maitoa puolet kermaa

Keitä kunnes kiehuminen alkaa.
Kylmään veteen astia (kuten kiisselit). Vatkaa sähkövatkaimella kunnes kylmenee.
Lisää tippa etikkaa - 1,5 tl tai korkeintaan korkillinen.

Palaa pohjaan aina. Tein teräskattilassa, kokeile seuraavaksi teflonkattilalla.

Viimeinen rivi oli muistiinpanojani aiheesta.
Mutta on maukasta sinappia, vaikka hiukan pohjaan palaisikin.
 
Päiväkodissa käytettiin tuota puolet kermaa-puolet maitoa versiota.
Keittäjämme Anja ei koskaan varmaan ole polttanut pohjaan sinappia.

Mutta ohjeessani luki vielä, että sekoita ainekset hyvin, ennen kuin alat keittelemään.
Varmaan tuotakin pitäisi sekoittaa sitten koko ajan, ennen kiehumisen alkua, vaikka mun versiossa ei ole perunajauhoa.

Kyllä mä osaan kiisseleitä tehdä niin ettei pala pohjaan, mutta en tiedä miksi tämä sitten palaa aina pohjaan minulla.

On kyllä hyvää sinappia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;28278460:
sori sori sori ....
tiesin ettet asu ja uppasin ketjua vaan, jos joku muistais tuon ohjeen =)

tuli muuten mieleen, että mullakin on yksi ihana sinappiohje, päiväkodin keittäjältä saatu. Siihen tuli muistaaksein kermaa...keitettiin.
täytyy koittaa kaivaa se, tiedän kyllä missä se on, eräässä kansiossa keittiön kaapissa.
Eiku mun kuuluu pyytää anteeksi. Mä missasin ton upin sun viestistä.
 

Yhteistyössä