Hakunilan surmien taustalla on vaikeat arjen ongelmat perheessä ja kehitysvammaisuus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nämä hirveydet ylittää kaikki käsityskyvyn rajat. Aivan kaikki. Miten joku voi surmata lapsen ja vielä oman lapsensa? Hyi helvetti. Ei pysty käsittämään. Ja vielä puukolla. Jotenkin vielä näkisi jonkun sairaan ajattelian ajatusmaailman (mitä ei sitäkään voi mitenkään ymmärtää) siinä, että "päästetään pois" ja yksi laukaus takaa, jota tapettava ei kerkeä huomata, mutta PUUKOLLA?

Näin ateistina alan toivomaan helvetin olemassaoloa. Tosin mikään ei ole riittävä rangaistus tekijälle. Ei mikään.

Mun huomion kiinnitti muuten tämä:
"Rappukäytävään jääneet sosiaaliviranomaiset soittivat poliisille virka-apupyynnön kello 15.09. He eivät voineet aavistaa, mitä sisällä asunnossa tapahtuu.

- Rappuun ei kuulunut mitään epäilyttäviä ääniä. He eivät epäilleet mitään, kun soittivat poliisille. Surmat tulivat kaikille täytenä yllätyksenä.

Poliisit menivät asuntoon kello 15.33, ja löysivät sisältä kolme vainajaa ja pahoin loukkaantuneen miehen."

Aika kauan on poliiseilta kestänyt tulla! Toisaalta jos ei kuulunut mitään ääniä, eivätkä tajunneet, mitä sisällä tapahtuu... (Miten on mahdollista, että ovat kaikki olleet hiljaa, kun perheenisä on heitä puukolla tappanut...?)

[QUOTE="vieras";25280040]Veikkaan lastensuojelurikoksia.[/QUOTE]

Mitä nämä voisivat olla?

Ainakaan väkivallasta ei ollut kysymys.. Eikä ainakaan isän puolesta ole voinut olla hyväksikäyttöä, koska rikoksien sanotaan nyt rauenneen surmien myötä. Jos isä olisi syyllinen johonkin, niin eihän se muuttuisi mihinkään muiden kuoltua. Eli minkälaisten rikosten vuoksi äiti on joutunut lähtemään turvakotiin lasten kanssa?

[QUOTE="jaiks";25280075]Jotenkin vielä näkisi jonkun sairaan ajattelian ajatusmaailman (mitä ei sitäkään voi mitenkään ymmärtää) siinä, että "päästetään pois" ja yksi laukaus takaa, jota tapettava ei kerkeä huomata, mutta PUUKOLLA?
[/QUOTE]

Niinpä. Ja vaikka vetäisi kurkun auki, niin ei kukaan siihen paikkaan kuolleena putoa. Kyllä siinä saa ihan töitä tehdä ennenkuin henki on pois kokonaan.

[QUOTE="eee";25280090]Mun huomion kiinnitti muuten tämä:
"Rappukäytävään jääneet sosiaaliviranomaiset soittivat poliisille virka-apupyynnön kello 15.09. He eivät voineet aavistaa, mitä sisällä asunnossa tapahtuu.

- Rappuun ei kuulunut mitään epäilyttäviä ääniä. He eivät epäilleet mitään, kun soittivat poliisille. Surmat tulivat kaikille täytenä yllätyksenä.

Poliisit menivät asuntoon kello 15.33, ja löysivät sisältä kolme vainajaa ja pahoin loukkaantuneen miehen."

Aika kauan on poliiseilta kestänyt tulla! Toisaalta jos ei kuulunut mitään ääniä, eivätkä tajunneet, mitä sisällä tapahtuu... (Miten on mahdollista, että ovat kaikki olleet hiljaa, kun perheenisä on heitä puukolla tappanut...?)[/QUOTE]

Spekulointia, mutta mitäpä jos lapset tapettiin yhtäaikaa. Eli toisen murhasi äiti ja toisen isä. Tämän jälkeen isä "hoiteli" äidin ja lopuksi yritti tappaa itsensä? Karmivaa, edes kirjoittaa tälläistä... :(

[QUOTE="eee";25280090]Mun huomion kiinnitti muuten tämä:

Aika kauan on poliiseilta kestänyt tulla! Toisaalta jos ei kuulunut mitään ääniä, eivätkä tajunneet, mitä sisällä tapahtuu... (Miten on mahdollista, että ovat kaikki olleet hiljaa, kun perheenisä on heitä puukolla tappanut...?)[/QUOTE]

Eihän tuossa voinut varmaan ajatella mitään hätää olevan jos ei ole väkivaltataustaa. Jos lapset ovat vanhempiensa kanssa niin ei kai kukaan voi odottaa mitään tämmöistä.

Tätä mäkin mietin. Enkä varmaan halua tietää. Suukapulat tapettaville ja uhkaus, että äänikin kun lähtee niin henki lähtee. Kai sitä ihminen viimeiseen asti luulee, ettei oma isä/ puoliso JUURI MINUA tappaisi.

Spekulointia, mutta mitäpä jos lapset tapettiin yhtäaikaa. Eli toisen murhasi äiti ja toisen isä. Tämän jälkeen isä "hoiteli" äidin ja lopuksi yritti tappaa itsensä? Karmivaa, edes kirjoittaa tälläistä... :(

Sitä kans mietin. Mutta kiva sen äidin nähdä mitä tekee toiselle ja sitten antautua itse odottamaan samaa kohtaloa.

Eikös noissa turvakodeissa joskus olla myös sellaisilla jaksoilla, joissa "tuetaan vanhemmuutta", lastensuojelun kautta? Oliskohan jostain sellaisesta ollut kyse. Mutta miksi sen isän luota sitten pois, kun se ei edes ollut väkivaltainen (ainakaan poliisin mukaan)?

Joko se isä on tappanut äidin ensin ja lapset on niin vaikeasti kehitysvammaisia, etteivät ole huutaneet mitään.
Tai sitten äitikin on osallistunut puukotukseen ja kaikkien tappaminen on ollut ennalta suunniteltu. Veikkaan jälkimmäistä. Ihan hirveää!

Tai jos ei ole ollut fyysistä väkivaltaa, vaan henkistä, uhkailua tms? Tai vakavaa masennusta tai muuta sairautta taustalla? Voitaisiinko sen takia mennä turvakotiin?

[QUOTE="miisu";25280125]Joko se isä on tappanut äidin ensin ja lapset on niin vaikeasti kehitysvammaisia, etteivät ole huutaneet mitään.
Tai sitten äitikin on osallistunut puukotukseen ja kaikkien tappaminen on ollut ennalta suunniteltu. Veikkaan jälkimmäistä. Ihan hirveää![/QUOTE]

Lapset eivät voineet kovin vaikeasti olla vammaisia, koska kuulemma menivät ja harrastivat paljon. Mä ymmärsin, että mitään vaikeaa kehitysvammautta ei perheessä ollut, mutta jonkin asteista..

[QUOTE="jaiks";25280086]Mä maksan veroja sitä varten, että ihmisistä pidettäisiin huoli ja olen valmis maksamaan enemmänkin, jotta se toimisi. Avun ei pitäisi olla vapaaehtoisetyön varassa, sen pitäisi olla jokaisen oikeus.[/QUOTE]

Niin maksan minäkin veroja, mutta ei se näköjään tunnu auttavan kun koko ajan ollaan karsimassa menoja ihmisten hyvinvoinnin puolelta. Poliisejakin vain koko ajan vähennetään, mikä tuntuu niin väärältä. Pakkohan tuollaisia on sitten auttaa vaikka vapaaehtoisten voimin, kun ei muu näköjään auta. Itse teen vapaaehtoistyötä lasten- ja nuorten parissa ja uskon että silläkin on merkityksensä.

Ihmiset tekee niin paljon aiheettomia ilmotuksia ja turhaa kuluttaa resursseja, ettei poliisikaan kaikkeen puuttumisen arvoseen ehdi.

Tänään just juttelinkin poliisisedän kanssa aiheesta, kun nykyään poliisi pui asioita "kun toi sano mua facebookis noin ja sit mä menin kirjottaa näin ja nyt on kaikilla kuvakaappaukset" ja kuitenkaan ei ketään saa tuomittua kun ei kuitenkaan ole kuin se tunne, et nyt kunniaa on loukattu.

[QUOTE="eee";25280132]Tai jos ei ole ollut fyysistä väkivaltaa, vaan henkistä, uhkailua tms? Tai vakavaa masennusta tai muuta sairautta taustalla? Voitaisiinko sen takia mennä turvakotiin?[/QUOTE]

Uhkailun pitää olla aikamoista ennen kuin poliisi puuttuu...

Yhteistyössä