Hakisitteko töihin?

  • Viestiketjun aloittaja tienhaara
  • Ensimmäinen viesti
tienhaara
Olen ollut nyt 3-vuotta kotona, saanut lapsen sinä aikana. Aloitin opinnot iltaopiskeluna vuosi sitten. Luennot ovat iltaisin ja verkossa, siksi olen pystynyt olemaan kotona nuorimmaisen kanssa.
Mutta nyt tuli tilaisuus lähteä töihin, kylläkin täysin päinvastaista työtä mitä ammatikseni teen, palkkakin tippuisi kolmannekseen. Tässä nyt sitten pähkäilen, että lähdenkö töihin vai en... Jos lähden töihin, opiskelu kärsii (en pystyisi opiskelemaan samaan tahtiin kuin nyt) Ja siitä seuraisi se, että en valmistuisi vuoden päästä. Mun elämä olisi sen jälkeen pelkkää työtä ja koulua.

Jos nyt menisin sinne töihin jäisi kuukaudessa 300€ enemmän rahaa käteen entä kuin nyt. Toisaalta taas menisi päivähoitomaksua 250€ + bensat.. Joten plusmiinus nolla menis tilanne :/

Toisaalta taas huomaan, että nuorimmainen kaipaisi/joutaisi jo hoitoon, missä olisi kavereita. Ja ehkä tässä oma pääkin kaipaisi jo jotain muutakin, vaikka suunnattomasti olen nauttinut kotona olosta :) Laiskoista aamuista jne. Mutta toisaalta huomaan kaipaavani aikuista seuraa, työarkea jne.

Ja kun mietin, niin vuoden voisin vielä olla kotona ja opiskella rauhassa. Nauttia vielä vuosi lapsen kanssa olosta. Ja sitten ensi syksynä lähteä töihin kun ipanakin täyttää 3-v. Jos töitä silloin sattuu olemaan tarjolla..

Tämä työ, mitä tarjottiin olisi mun harrastusta. Tykkään tehdä sitä :) ainakin harrastuksena.

Oman alan töitä ei täällä juurikaan ole, siksi opiskelen (tukee ja laajentaa nykyistä ammattialaani)

Toisaalta olen miettinyt vuosia jo sitä, jos tekisinkin tästä harrastuksesta ammatin... Mutta kaipaan haasteita töissä ja sitä en tässä harrastuksessa saa.
 
Mielelläni tekisi harrastustani työkseni. Toisaalta en tiedä mikä sun harrastus on, että meneekö siitä helposti harrastuksen maku, jos alkaa täyspäiväisesti duunaamaan. Mä luulen kuitenkin että sinuna menisin töihin.
 
"vieras"
Töihin sen takia että lapsi saa mennä hoitoon? En menisi, jos siitä ei olisi rahallistakaan hyötyä. Lapsi alle 3v riittää parit kerhot jos jotain haluaa tehdä.
 
"alkup."
Niinpä, lapsen kanssa vaan kerhoihin ja muihin juttuihin mukaan. Ei valmistumista kannata lykätä. Mitä harrastat?
Harrastan paljon mm. liikuntaa. Viikossa menee harrastuksien parissa 8h ihan kevyesti :) Kerhoihin minua ei saa kilon palasinakaan =X Olen liian räiskyvä niihin harmaisiin mammoihin, jotka lässyttää nicopettereilleen jne. Anteeksi, jos loukkasin jotain, mutta se on niiin nähty ja koettu. Kerran kävin ja riitti mulle. Ennemmin olen kotona lapsen kanssa kahdestaan :) Tai lähden töihin ja vien hoitoon ;)
 
"alkup"
[QUOTE="hilla";24878082]Miten onnistuu tuo,että voi laittaa omaan harrastukseen aikaa 8 tuntiakin viikossa?[/QUOTE]

Ihan helposti, 3-4h tuosta on lapset ja mies mukana :) 4h harrastan totally yksin ja loppu aika harrastuksiin menee kotona käsitöiden parissa, yleensä silloin kun lapset jo nukkuvat.
 
"alkup"
[QUOTE="alkup";24878097]Ihan helposti, 3-4h tuosta on lapset ja mies mukana :) 4h harrastan totally yksin ja loppu aika harrastuksiin menee kotona käsitöiden parissa, yleensä silloin kun lapset jo nukkuvat.[/QUOTE]

Niin ja tuo 3-4h ollaan salilla koko perhe. Lapset leikkii leikkihuoneessa ja me miehen kans treenataan.
 

Yhteistyössä