"Hakisitteko" sikainfluenssan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leila

Vieras
Eilen kuulin että tuttavaperheessä tämä sikainfluenssa jyllää. Nyt tulikin mieleen jos kävis tartuttamassa itsensä tahallaan. Ollaan lähdössä reissuun syyslomalla ja tietysti jännittää että sairastuuko sitä just sillon tai pahimmassa tapauksessa siellä matkalla. Sen jos sairastas nyt niin olis sit vastustuskykyä koko talveksi!
En varmasti uskalla tätä ajatusta toteuttaa, ajattelin vaan kysyä että mitä mieltä ootte?

Alkuperäinen kirjoittaja leila:
Eilen kuulin että tuttavaperheessä tämä sikainfluenssa jyllää. Nyt tulikin mieleen jos kävis tartuttamassa itsensä tahallaan. Ollaan lähdössä reissuun syyslomalla ja tietysti jännittää että sairastuuko sitä just sillon tai pahimmassa tapauksessa siellä matkalla. Sen jos sairastas nyt niin olis sit vastustuskykyä koko talveksi!
En varmasti uskalla tätä ajatusta toteuttaa, ajattelin vaan kysyä että mitä mieltä ootte?

En!

Mä en ylipäätään lähtis hakemaan mitään tautia itselleni keneltäkään. Lähtisitkö ap hakemaan itsellesi myös vatsataudin? Nimittäin voihan sekin iskeä syyslomalla... Ja jos on hiljattain sairastanut vatsataudin, on vähän epätodennäköisempää saada se heti uudelleen.

Puolensa ja puolensa...en ehkä itse lähtisi ehdoin tahdoin tartuttamaan, mutta toisaalta se virus muuttaa koko ajan muotoaan ja on sanottu, että nyt se on vielä aika lievänä. Mun ymmärtääkseni siis se kehittää koko ajan resistenssiä lääkkeille ja kun on arvioitu, että pandemia Suomessa on kevät talvella, niin silloin puhutaan huomattavasti ärhäkämmästä viruksesta kuin nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Puolensa ja puolensa...en ehkä itse lähtisi ehdoin tahdoin tartuttamaan, mutta toisaalta se virus muuttaa koko ajan muotoaan ja on sanottu, että nyt se on vielä aika lievänä. Mun ymmärtääkseni siis se kehittää koko ajan resistenssiä lääkkeille ja kun on arvioitu, että pandemia Suomessa on kevät talvella, niin silloin puhutaan huomattavasti ärhäkämmästä viruksesta kuin nyt.

Jos virus muuntuu merkittävästi, ei nyt tämän lievän version sairastaminen anna immuniteettia sitä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Jotkut rokot, mitkä on vaarallisia aikuisena menee lapsella ohi lähes huomaamatta.

Ja ne voi sitten ehkäistä rokotteella jos ei ehdoin tahdoin halua lastaan rääkätä. Eihän rokotekaan anna täyttä suojaa mutta suurempi todennäköisyys on että suojan saa kuin että aikuisena sen rokon saa. Ja mikä rokko menee "huomaamatta" ohi?

Alkuperäinen kirjoittaja Fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja H:

Jos virus muuntuu merkittävästi, ei nyt tämän lievän version sairastaminen anna immuniteettia sitä vastaan.

Näinhän on ennustettu, virukset AINA kiertävät 2 tai kolme, ensin tartuttavat helposti, mutta tappavat huonosti, myöhemmin toisin päin.

Vuonna 1918-1920, kun sama virus jylläsi , niin meidänkin talossa oli kerralla 8 arkkua porstussa odottamassa maahan panoa. Suurin osa kyläläisistä kuoli. Osa selvisi, mutta oliko ne niitä, jotka sairastivat ekalla kierroksella?

Maailman laajuisesti se tappoi n. 100 miljoona ihmistä ja se on paljon, kun vertaa ihmisten määrään.

Yhteistyössä