Hakisitko työtä, jonne on 60 km matkaa?

Hitsit, kun en tiedä. Jäin työttömäksi vähän aikaa sitte ja olis nyt yks kiva paikka auki, mutku sinne on noin pitkä matka yhteen suuntaan..eli jos aattelis,et ku on 8-16 työaika ni joutusin lähteä 7 aikaan ja tulisin vasta 17 takas. Ennen oli 30km, mut se nyt meni. Pitääköhän tässä vielä odotella, josko lähempää aukenis...
 
Olen hakenutkin, itseasiassa taisi olla 73km suuntaansa. Talven pimeät matkat molempiin suuntiin hieman arveluttivat. En kyllä saanutkaan paikkaa, joten ei tullut kokeiltua jaksamista.

Niin, silloin ei ollut lapsia. Hoitoon viemisten kanssa ehkä harkitsisin tarkkaan.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Joo hakisin, varsinkin jos olisi mieluisen oloinen työ. Ja meillä on kaukaisin työssäkäynti"velvoite" (siis työkkärin mittapuulla) nimenomaan 60 km:n päässä.
 
hakisin
Mulla on suunnilleen tuon verran, oisko 65 km. Tunnin verran menee matkoihin kaikkinensa suuntaansa, suunnilleen. Erityisesti parempaa duunia etsiskellessä oikein passeli matka, varsinkin kun duuni on tosi mukavaa. Kyllähän toi vapaa-aikaa kaventaa, mutta paljon parempi kuin ei mitään. Ja uusi duuni on helpompi löytää, kun ei ole työttömyyspätkiä välissä.
 
Joo, toi hoitohomma mua just arveluttaaki. Mut miehellä samalla paikkakunnalla työ, kun missä asutaan, joten hän sitte hoitas viemisen ja hakemisen. Toinen lapsi jo koulussa ja nuorempi 5v, joten ei se silleen kauheesti varmaan ongelmaks tulis.
 
-------
En halua matkustaa päivittäin kyyttäkymmentä kilsaa töihin ja takaisin, joten en. En halua olla työttömänäkään. Voisin siis vaihtaa asuinpaikkaa, jos asuisin pikkuisessa kylässä.
 
"Jonna"
En hakisi. Tosin asun Helsingissä ja töitä riittää. Lapseni merkitsevät enemmän ja satun olemaan yh. Lopetin kerran työn joka pakotti lapset olemaan ylipitkiä päiviä hoidossa, olivat silloin eri päiväkodeissa. Lähdettiin aamulla ennen kuutta ja illalla kotona kuudelta.... sen jälkeen laitoin arvot uusiksi ja menin töihin jossa sain lapsen ekaluokan ajan tehä 6 tuntista päivää. Nykyään teen "vain" viisi tuntista mutta olen opiskellut ja vastuullinen, hyvä duuni. ( parempi palkka)
 
Hakisin, jos ei tarvitsisi ostaa toista autoa (miehen työpaikka kävelymatkan päässä) ja hakisin, jos lasten hoitopäivistä ei tulisi liian pitkiä (eli ne olisivat minun työpäivieni pituisia).

Ainahan voi hakea kuitenkin.
 
Ja olen tehnyt 100km työmatkaa julkisilla jonkun aikaa, siihen verrattuna 60km omalla autolla ei tunnu ihan niin pahalta.

Mutta jos työmatkat alkaa väsyttää, hakisin toista työtä lähempää. Ei kaikkea tarvitse jaksaa.
 
Mä en voi paikkakuntaa vaihtaa, kun mulla perhe täällä ja miehellä täällä vakityö sekä meillä talo tänne vielä rakenteilla. Kuten sanoin, mies voi hakee lapset jo klo 16, kun pääsee töistä. Eli miehellehän se tietty raskasta aina olla viemässä ja hakemassa. Voi voi..en tiedä, kuljin ton 30km ja se on tosi ok, nyt ei vaan töitä ole missään tiedossa, ja tosiaan toi rakennuslaina paukuttaa takaraivossa...onneks olen nyt kuitenkin ansiosidonnaisella.
 
"huli"
Jaa-a mulla työmatka 135km suuntaansa nyt joten olisin onnelinen jos olis vain 60 km. Onneks saan tehdä etäpäivä kotoa...

Rankkaa miehelle? häh? monessa perheessä äiti hoitaa hoitoon viemiset aina eikä kukaan häntä sääli. Eli elämä nyt vaan on- varmaan miehesi on kuitenkin kiitollisempi että osallistut talouteen. Aikansa kutakin, pidä silmät auki ympärille joskus saatat saada lähempääkin työtä.
 
"eee"
Hei herätys, eihän se kilometrimäärä kerro vielä mitään matkasta! On aika eri asia, onko kyseessä 60 km moottoritietä vai jotain mutkaisia hiekkateitä.
25 kilometrin työmatkakin kestää helposti aamu- ja iltapäiväruuhkassa kolme varttia-tunnin.
 
"vieras"
Mä kuljen 50km yhteensuuntaa eli 100km päivässä,aika raskasta on joten en ottais siihen yhtään kilometriä lisää enää.Lähen klo 6 aamulla ja matkaan menee n.40-45min. Kotona olen n.klo 16.
Kuljen vilkasta tietä jossa paljon liikennettä ja rekkoja ja linjaautoja joten kyllä vähän jänniittää joka aamu kulkea ja pian on sitten kotiin tullessakin pimeää.
 
tn
Todellakin hakisin, eihän tuo ole matka eikä mikään. Toivon todella, että Suomen työttömät ei ihan tosissaan mieti tuollaisia... Eri asia jos olisit työstä toiseen vaihtamassa, silloin voi alkaa optimoimaan työmatkan pituutta jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
joo, toi reitti menee toisen kaupungin läpi, eli aamu-ja iltapäiväruuhkissa varmaan kestää kauan mennä. TN: ei ole noin yksinkertaista aina. esim. kun on lapsia niin pitää sekin huomioida, et kuinka pitkä niitten päivästä tulee jne. varsinkin jos on pieniä. Itellä jo isommat, mut ennen en olis edes harkinnut!
 
"alma"
Ripuu vähän siitä, kuinka usein niitä paikkoja on tarjolla. Mitä pitempään olet työttömänä, sitä vaikeampi töihin on päästä. Työnantajat olettavat, että sinussa on jotain pahasti vialla, jos olet pitkään työttömänä. Sinuna kyllä hakisin, ja jos paikan saisin, niin alkaisin etsimään lähempää toista paikkaa.
Ei se hakeminen sitä paitsi vielä mihinkään velvoita.
Ainakin pääkaupunkiseudulla monella on yli tunnin työmatka, eli ei tuo mielestäni järin pahalle kuulosta.
 

Yhteistyössä