Hakisitko töihin tässä tilanteessa?

  • Viestiketjun aloittaja miten tekisit?
  • Ensimmäinen viesti
miten tekisit?
Mulla kht loppuu elokuun alkuun, ja seuraavan lapset la joulukuussa.
Vakipaikkaa ei ole, mihin palata, mut oon työkkärin sivuilta katellu.
Muutama kiinnostava paikka siellä ois, niissä työnkesto 6-12kk.
Kehtaako/voiko tuommosta paikkaa hakea, kun tietää itte ettei pysty mitenkään tekemään koko pätkää?
Siis jos nyt aloittasin työt, niin max. reilu 5kk pystyisin töissä käymään ennenko äippäloma alkaa.
 
ap
Kun ei siellä oikeen oo mitään lyhkäsempiä pätkiä. :/
Onhan se kyllä varmasti työnantajalle yli-hankalaa jos vasta-aloittanu työntekijä jää heti pois ja pitää hankkia taas uusi tilalle.
 
Hakisin jos haluaisin töihin ennen seuraavaa lasta. Mutta hakisin vakipaikkaa, jotta sais lomat juoksee äippäloman ajaksi. Vaikkuttaisko työt äippärahaan? Jos saisin enemmän rahaa töiden vuoksi niin menisin kyllä töihin. Ainahan sit voi jäädä saikulle jos ei pystykkään olemaan loppuun asti. Oon tehnyt noin edellisessä raskaudessa ja nyt tässä toisessa haen vakipaikkaa ennen äitiyslomaa ja masun näkymistä...
 
ap
^vakipaikkaa on tosi vaikea varmasti löytää (asutaan aluella jossa Suomen toiseksi suurin työttömyysaste...)
Toki vaikuttaisi äippärahaan jos töihin pääsisin, muuten saisin minimin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun ei siellä oikeen oo mitään lyhkäsempiä pätkiä. :/
Onhan se kyllä varmasti työnantajalle yli-hankalaa jos vasta-aloittanu työntekijä jää heti pois ja pitää hankkia taas uusi tilalle.
Se on sen työnantajan ongelma ja tehtävä, ei sun. En miettis pätkääkään jos olis isompi firma tai kaupunki tms. Pieneen yritykseen en varmaan kehtais mennä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja KikkelisKokkelis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun ei siellä oikeen oo mitään lyhkäsempiä pätkiä. :/
Onhan se kyllä varmasti työnantajalle yli-hankalaa jos vasta-aloittanu työntekijä jää heti pois ja pitää hankkia taas uusi tilalle.
Se on sen työnantajan ongelma ja tehtävä, ei sun. En miettis pätkääkään jos olis isompi firma tai kaupunki tms. Pieneen yritykseen en varmaan kehtais mennä.
No kun nämä mitä oon kattellu, on nimenomaan melko pieniä firmoja. :/
Ei täällä isot firmat pysty työllistämäänkään, kun varmaan puolet on laittanu porukkaa pois/lomauttaneet.
 
Minäkin kysyin samaa täällä joskus ja hyvin kielteisiä vastauksia sain. Nyt olen ajatellut vain itseäni.

Minulla alkaa määräaikainen työ elokuussa ja äitiysloma alkaa lokakuun puolivälissä. Minkäs sille voi. Alkuraskaudessa oli kaikenlaista vaivaa ja hankaluutta, joten enpä uskaltanut jättää hakematta töitä, etten olisi sitten syksyllä "tyhjänpäällä" jos olisi mennyt kesken. Enkä ole vielä esimiehelle kertonut raskaudesta, ettei ainakaan sen takia peruta minun valintaani. Varovasti olen suunnitellut, että palaisin töihin heti äitiyspäivärahakauden jälkeen ja mies jäisi kotiin muutamaksi kuukaudeksi eli siihen asti, kun se minun työsuhteeni loppuu.
 

Yhteistyössä