Hakisitko sinä lapsen/lapset pois mummolasta, jos toinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työssäoppimispaikkahan ei kai voi määrittää sitä kuinka paljon sä saat olla pois sieltä vaan oppilaitos. Näin ainakin meillä, se mitä koulu sanoo, pitää ja siihen ei työssäoppimispaikalla ole mitään rutisemista. Et ole missään työsuhteessa työssäoppimispaikkaan, jos kyseessä on opiskeluun liittyvä työssäoppiminen. Opiskelijalla on myös oikeus olla töistä pois.

Aivan.
Ja mikään työssäoppimispaikka ei voi velvoittaa opiskelijaa olemaan siellä "pakolla", ihan samat oikeudet niissä on kuin omalla työpaikalla. Ja ihan samalla tavalla sieltä saa olla pois jos on itse kipeä tai lapsi. Vaikka kuinka johtaja olisi persoona niin hän ei tuota asiaa pysty määräämään.
Ja itse kysymykseen; itse hakisin lapsen pois. Isälleni tehtiin sama toimenpide kuin tälle papalle 2vuotta sitten ja siinä todellakin piti levätä ja olla rehkimättä niin "vapauttaisin" mummon lapsenhoidosta hoitamaan pappaa.

Siis sä meet vasta huomenna hakee lapses vaikka isä ja sinä itse olette kotona koko viikonlopun. Voi hyvää päivää sentään näitä nykyajan vanhempia kun pitää sitä omaa aikaa olla. Ei yhtään aatella mitä se pappa on joutunut käymään läpi ja tarviis oikeasti lepoa. Mummot ja papat vaan ei kehtaa sanoa, et parempi jos tulisitte nyt hakee lapsenne kotia vaan yrittävät selvitä keskenään.

Kaipa se mummo osaa itse sanoa, jos tilanne menee sellaiseksi, että lapsi ei siellä voi olla. Veikkaan että mummeli on vain ihan tyytyväinen, että saa lapsen kanssa touhuta ja näin saa muuta mietittävää, kun miehen tilasta huolehtiminen.

tä? Eskarilainen viikon pois koulusta ilman mitään syytä!! Hae ihmeessä se lapsi kotia ni pappa saa levätä!!
Ja mikä pakko se on sinne eskariin sanoa et lapsella on korvatulehdus?I

Mäkin mietin, että kuinka monen sadan kilometrin päässä se eskarilainen on, jos sitä ei voi viikonlopuksi hakea kotiin?

Ja alkuperäiseen kysymykseen: lapsi ehdottomasti kotiin, korvatulehduksen kanssa voi mennä kouluun ja eskariin.

Jännää tässä on lähinnä se, että miksi ihmeessä haette lapsen vasta huomenna, jos nyt olette päättäneet hänet kotiin hakea?

Jos isäsi palaa tänään sairaalasta, hän on juurikin tänä iltana ja huomenna aamulla kaikkein väsynein ja eniten levon tarpeessa. Mitä nyt itse olen nähnyt ja kuullut eteisvärinästä kärsiviltä, niin vaikkei se ihan kuolemaksi olekaan, niin aika väsyneeksi se kyllä vetää.

En siis nyt ota mitään kantaa siihen, missä lapsen pitäisi olla. Haluan vain tuoda julki ihmetykseni siitä, onko tässä nyt kuitenkin enemmänkin kysymys vapaasta lauantai-illasta kuin maanantain työpäivästä.

Antaisin mummon ja papan ihan itse päättää asiasta.

Meilläkin on sairas lapsi ollut mummolassa, ihan isovanhempien omasta pyynnöstä, toipumassa taudistaan jotta äiti pääsee kouluun/harjoitteluun ja isä töihin. Enimmillään vissiin 5 päivää.

Jos isovanhemmat olisivat itse kipeitä ja varsinkin jos olisi jotain sydänvaivoja jonka takia joudutaan sairaalassa käymään ja kotiin annetaan ohje että lepoa, niin en antaisi mummon päättää voiko lapsi jäädä vai ei mummolaan. Hakisin ehdottomasti lapsen kotiin.

jos isäkin on reissuhommissa ollut koko viikon niin kai hän sentään viikonloppuisin haluaa lastansa nähdä. Olisin hakenut kyllä ihan heti pois. Vaari tarvitsee nyt lepoa ja mummon hoivaa enemmän kuin teidän lapsi.

Yhteistyössä