Hajusteiden käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinekeeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heinekeeni

Aktiivinen jäsen
11.10.2007
2 493
0
36
Käytättekö hajusteita, missä tuotteissa ja miksi?

Itse käytän hajusteettomia pyykinpesuaineita, hajusteetonta kosmetiikkaa eikä tulisi mieleenkään laittaa hajustepalloja tms. vaatekaappiin, autoon tai muualle. Joskus satunnaisesti (kerran vuodessa) olen laittanut ripauksen hajuvettä korvan taakse päästäkseni juhlafiilikseen tai vain siksi että joku hajuvesipullo ilmestyy jostain. En siis ole totaalikieltäytyjä, mutta en näe syytä käyttää hajusteita.

aih, mä taas rakastan ihania tuoksuja! käytän hajusteellisia pesuaineita ja käytän päivittäin hajuvettä. olen käyttänyt teiniajoista samaa tuoksua, laura biagottin laura tuoksua. se on ihanan naisellinen, kevyt tuoksu. saatan suihkun jälkeen nukkumaan mennessäni suihkauttaa sitä paljaalle iholle. :)

vessassa mulla on aika potpurria (vai miten se kirjoitetaan) tykkään tuoksukynttilöistä, saunassa pidän kun löylyveteen laitetaan eukalyptusta tai savun tuoksua, metsä on myös ihana.

olen aina ollut tuoksu ihminen. olen rakastanut mieheen hänen tuoksunsa perusteella. tykkään nuuhkia hänen kaulaansa jne. oon vähän pöhkö.

KÄYTÄN! Rakastan hajusteiden, tuoksujen tuoksua. Käytän hajuvettä, hajullista deodoranttia, vessassa on wc raikastin, tuoksutikkuja, ikeasta tuoksu kuivattuja kukkia, käytän arielin nestemäistä pesuainetta jossa on erittäin voimakas tuoksu ja sen lisäksi jotain tuoksuvaa huuhteluainetta. moppaan lattiat aina ajaxin orkidea tuoksulla. kodissani (100m2) on neljässä kohtaa noita tuoksutikkuja jotka tuovat tunnelmaa. poltan myös päivittäin partyliten tuoksukynttilöitä...

mieheni käyttää myös hajusteita ja pitää siitä että käytän itse niitä myös. suihkunkin jälkeen suihkutan hajuvettä ilmaan ja seison itse alla niin saa kevyen tuoksun myös sänkyyn mukaan.

Käytän hajusteita mahdollisimman vähän, koska saan migreenikohtauksen jo toisten käyttämistä hajusteista. Kaksi ketjuun vastannutta hajusteiden rakastajaa olisivat minulle painajaisia, koska tulen oikeasti pahoivointiseksi ja päähän alkaa samantien särkeä, jos joku hajustettu ihminen kulkee ohitseni tai on hetki sitten kulkenut samassa tilassa jättäen taakseen hajustepilven.

olen aina ollut tuoksu ihminen. olen rakastanut mieheen hänen tuoksunsa perusteella. tykkään nuuhkia hänen kaulaansa jne. oon vähän pöhkö.

Sama täällä, lisäksi mulla on vielä poikkeuksellisen tarkka hajuaisti, ollut ihan lapsesta asti. Ihmisten lisäksi tykkään nuuhkia lemmikkejä, kukkia, tykkään ruoanlaiton tuoksuista...

Nautin tuoksuista, mutta keinotekoiset sellaiset ällöttävät, tukkivat nenän ja ahdistavat jopa henkeä suurissa määrissä. En esim. juurikaan ole käyttänyt parfyymeja ikinä. Ajatus tuoksukynttilöistä ja potpurreistakin alkaa kutittaa nenää. Pesuaineissani on vain pienissä määrin aitoja eteerisiä öljyjä tuoksuna, esim. kuivassa pyykissä tuoksua ei juuri tunnu. Miehestänikin pidän enemmän "tuoksuttomana", jolloin hänen oma lämmin ja luonnollinen tuoksunsa ei huku hajusteeseen.

Mä rakastan hyvälle tuoksuvaa pyykkiä, käytän tällä hetkellä nestemäistä keltaista Surfia, se tuo tosi ihanan tuoksun pyykeille. Hajuvettä käytän joka päivä, en osaa olla ilman sillä joskus kun olen unohtanut laittaa niin on ihan alaston olo. Meillä ei käytetä mitään huonetuoksuja, ainoastaan vessanpöntössä on sellainen geeliklöntti, limen tuoksuinen. Kodin pesen Tolulla, rakastan sen tuoksua. Hiuksissa hajusteeton hiuslakka ja kainalossa hajusteeton dödö koska en halua ympärilleni kuitenkaan monien hajujen sinfoniaa, ja hajusteeton ihorasvakin on.

Käytän vain miedosti tuoksuvaa pyykinpesuainetta, 60asteen pyykkiin hajustamatonta. Huuhteluaineet aina hajustamattomia. Dödöni on tuoksullista, mutta vain miedosti. Hajuvettä en käytä kuin juhlissa. Miehellä samoin. Mullakin on jonkin asteen tuoksuyliherkkyys, helposti tulee pää kipeäksi jos vaikka bussissa istahtaa kovin kovasti tuoksuvan rouvan viereen. Etenkin joku tietty tuoksu saa aikaan päänsäryn, mutta en tiedä mikä se on. Vanderbilt ainakin, yäk. Kaikki voiteet myös hajusteettomina, kiitos.. Kotona ei ole mitään ilmanraikastimia ym. käytössä.

Ei kun hetkinen, onhan meillä kahvin/suklaan hajuisia tuoksukynttilöitä paketissa kaapin perukoilla! Mutta ne on siellä vain siksi, että nyt raskaana ollessa jostain syystä himoitsen sitä tuoksua ja käyn välillä avaamassa paketin ja nuuhkimassa :D

En käytä mitään hajusteita. Sain muutama vuosi sitten astman ja lisukkeeksi tuli todella paha hajusteyliherkkyys. Olen saanut ohikulkevan ihmisen vaatteista tuoksuvasta pesuaineesta niin pahan astmakohtauksen, että omat lääkkeet eivät riittäneet. On se kuulkaa hirveä tunne, kun tajuaa, että lääkkeet ei auta ja keuhkoputket menee tukkoon... Mulle iskee hirveä kuolemanpelko. Onneksi olen ehtinyt ajoissa päivystykseen.

Minä siis en nykyään käy ruuhka-aikaan kaupassa, teatterissa, konserteissa, kuntosalilla, jumpissa. Nippa nappa pystyin lasten konfirmaatiot istumaan kirkossa. Elokuviin ei porukka yleensä laittaudu, joten sinne pääsen viimeisiin näytöksiin. Työmatkat on pakko kulkea omalla autolla. Matkoilla on jonkin verran käynyt, mutta se vaatii kunnon suunnitelmat ja lääkitykset.

Kotona ja autossa ei oo mitään hajustesysteemejä ja inhoan esim tuoksukynttilöitä.
Hajuvettä paan tosi harvoin ja maltilla. Dödö on miedontuoksuista ja samaten pesuaineet. En tykkää jos haisee yhtään liikaa.

Yhteistyössä