Hajoaakohan pakolaisten auttaminen kohta käsiin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä en tiedä miten ne on pärjännyt, mä sanoinkin että en itse pärjäis millään 17 dollarilla päivässä nelihenkisen perheen kanssa. Se on mitä lehdissä on sanottu. En muista oliko se sisko auttanut niitä muutenkin.

Pointti on se, että kovasti täällä jaksetaan kritisoida tuota, mutta taitais monella mennä paskat housuun jos itse joutuis elää 17 dollarilla päivässä neljän henkilön kesken, edes siellä Turkissa.
Ja sä uskot kaiken mitä mamu sanoo. :D

 
vierailija
Voi paska. Olisit kertonut tuolle isälle että jos vaan muuttavat syrjäseudulle, niin pärjäävät kyllä seuraavat 10 vuotta 100€:lla/VUOSI/nuppi. Nyt ne kolme kuolivat turhaan, kun eivät varmaan tajunneet että olisivat pärjänneet sillä 100€lla per nokka vuoden ajan. Ootko tosissas??
Ootko ite tosissas? uskomattomia pieruja se maa päällään kantaa :D

Oli miten oli, ei ne nälkään ole näyttäneet olevankaan nääntymässä. Henkeäkään tuskin kukaan uhkasi.

Mut anyway, jos haluaa paremman elämän syrjään kiinni niin miten helvetissä ihminen, aikuinen ihminen voi olla NIIIN typerä että lähtee kumiveneellä tollaseen matkaan?!! Varsinkin kun kyydissä on uimataidoton vaimo ja kaksi lasta, huoh.

Kenen vika sun mielestä noiden hukkuminen oli? Siihenkin sulla on varmaan jo sopiva vastaus mietittynä.
 
vierailija
Jos olisin lhtenyt sotaa pakoon ja joutunut pelkäämään henkeni edestä joka päivä, todennäköisesti olisin tyytyväinen että olen päässyt Turkkiin turvaan elämään sillä 17dollaria päivä. Jos itse joutuisin nyt Turkkiin elämään tuolla summalla, en varmasti tyytyisi. On hienoa, että pakolaisia autetaan, mutta ihmettelen että sanallakaan ei saisi kritisoida mitään. Ei kukaan voi olla niin sinisilmäinen, ettei tajua tuolta varmasti tulevan myös huijareita. Kuka auttaa niitä joilla ei ole mahdollisuutta paeta sieltä maasta. Heidät on hyvä unohtaa nyt, kun keskitytään näiden hyysäämiseen. Autetaan ja pidetään huolta, mutta ei lähdetä paapomiseen.
 
vierailija
Miten selitätte eiliset videot jossa pakolaismiehet heittää asemalla auttajien tuomat vesipullot / ruuat raiteille? Samantien kun saa ne käsiinsä? Tosiaanko nää on teidän mielestä apua vailla ja sotaa paossa? Paremminkin sotaa tuomassa tänne.
 
vierailija
Miten selitätte eiliset videot jossa pakolaismiehet heittää asemalla auttajien tuomat vesipullot / ruuat raiteille? Samantien kun saa ne käsiinsä? Tosiaanko nää on teidän mielestä apua vailla ja sotaa paossa? Paremminkin sotaa tuomassa tänne.
Nimenomaan. Mielestäni voidaan auttaa, mutta yksikin väkivaltaan viittaava teko (esim. ruuan heittely ja uhkailu) pitäisi olla välittömästi rangaistavissa ja rangaistus olisi lähetys takaisin lähtömaahan. Kyllä näille pakolaisille pitäis selväksi tehdä että tuollaista ei täällä suvaita. Mutta ilmeisesti me sitten suvaitaan.....
 

Yhteistyössä