Jospa sitä jännittää tai ressaa joku kuten esim. Yhteenmuutto. Jos mä oon stressaantunut niin ärähtely ja tiuskiminen lisääntyy huomattavasti. Samoin kuin silloin jos olen huolissani jostain.
On nimenomaan sanonut että muuttoasiat stressaavat, kun lisäksi on yrittäjä jolla paljon vastuuta ja provikkapalkka. On lisäksi huolissaan terveydentilastani, syystäkin, siinä on tapahtunut muutos huonompaan, sen enempää asiaa avaamatta, parantumattomasta sairaudesta kyse. Sille en kuitenkaan voi mitään.
Olen nyt alkuviikkoisen pitkän ja hyvän keskustelumme jälkeen vaan yrittänyt ymmärtää, ja kätkenyt loukkaantumiseni, koska en halua aiheuttaa hänelle lisää stressiä valittamalla hänelle jatkuvasti hänen kireydestään. Niinpä asiat varastoituu päähän, ja mm. eilen itkin salaa.
Tiedän että olen herkkä, ja yritän toki opetella paksunahkaisemmaksi, etten loukkaantuisi niin helposti. Usein tosiaan en näytä sitä, koska en haluaisi olla mielenipahoittaja. Mutta rumasti sanominen, ja imperatiivimuodotkin sanoissa tuntuvat pahalta.
Ehkä tämä tästä, kun tosiaan miehellä on stressiä ja muuten sovimme yhteen. Ei tämän herkkyytenikään kanssa ole kivaa elää. Itse kuitenkaan kun en koskaan sano "ole hiljaa!" "turpa kiinni!" tms. , se ei vaan kuulu tapoihini, en koskaan sano pahasti oma-aloitteisesti, vain sitten kun olen padonnut liian kauan asioita päähäni. pelkäänpä että tässä käy niin.
Tosiaan, olemme tunteneet kauan, ja olen luullut koko ajan että mies on luonteeltaan ystävällinen, kärsivällinen ja tasapainoinen sekä peruspositiivinen.