Haittaisiko sinua, jos äitienpäivääsi vietettäisiin lauantaina anopin vuoksi?

  • Viestiketjun aloittaja perhonen
  • Ensimmäinen viesti
perhonen
Siis että perheenne kesken sinun äitienpäivääsi juhlistettaisiin lauantaina, koska sunnuntaina mennään anoppilaan viettämään hänen äitienpäiväänsä - haittaisiko sinua?
 
vieras
Totta ihmeessä haittaisi, jos siinun juhlani jäisi välistä tai siirtyisi. Ajattelen kyllä niin, että mummit mahtuvat myös samaan päivään, mutta minun perheeni juhlii minua aamusta alkaen.
 
Anne
Jos menette anopin luo sunnuntaina niin miksi sinun äitenpäivä pitäisi juhlistaa lauantaina.
Miksi ei sunnuntina.

Meillä on sellainen äitienpäivä perinne, että sunnuntai aamuna lapsi ja mies antaa lahjan ja aamukahvilla syödään yhdessä kakunpalat.
Sitten asunto kuntoon ja puoliltapäivin tulee mieheni äiti ja omat vnhempani meille.

Sitten nostetaan iso kakku (minun, äitini ja anopin uhteinen äitienpäivä kakku pöytään ja kahvitellaan siinä ja jutellaan.
Ei siinä sen kummempaa.

 
ei
Meillä mies tekee vuorotyötä eli on myös tänä vuonna la-su yön töissä. Oletan saavani aikaiset kaffet ja herkut ja sitten mies menee nukkuun ja saan olla lasten kanssa koko päivän. Jos mies on vapaalla, niin silloin äitienpäivään kuuluum meillä äidin oma hetki. Eli mies lähtee esim lasten kanssa ulkoileen ja itse saan laiskotella hetken. Meillä ollaan kuitenkin aina käyty myös omalla äidilläni ja siellä juhlitaan kaikkia paikalla olevia äitejä, ja mummeja.
 
Viisi vuotta olen ollut äiti ja joka ikinen vuosi toivonut kumpa saisin viettää oman äitienpäiväni rauhassa oman perheeni kesken ilman kiirettä sen kyläilyrumban kanssa mikä meillä aina on äitienpäivänä. Valitettavasti tämä ei taida koskaan toteutua. Eli vastaus kysymykseen, kyllä loukkaantuisin.
 
no haittaisi
kyllä, kyllä niiden olisi samaan päivään sovittava. Sitä paitsi lapsille haluisin opettaa, että juuri silloin yhtenä päivänä on se äitienpäivä, ja silloin juhlitaan KAIKKIA äitejä, erityisesti toki oman perheen äitiä.
 
.....
juhlitteko te oikeasti äitienpäivää jotenkin erikoisesti? meillä mies keittää kaffit aamullla ja tekee aamupalan, mahdollisesti saan jonkin kukkapuskan ja lasten tekemät jutut, sitten yleensä iltapäivälle viedään molemmat omille äideillemme kukat. thats it.
 
:D
no tietty voi perheillä olla perinteitä mutta meillä ainakin käydään nimenomaan äitienpäivänä myös mummojen luona kylässä kahvittelemassa.. eki voidaan juhlia minua ja mummoja samana päivänä :D äitejähän me kaikki..

ja ajattele; me ollaan joka vuosi juhlittu samalla kertaa äitienpäivän lisäksi myös minun sekä pikkuveljeni synttäreitä sekä isäni nimipäivä ja vielä minun ja mieheni hääpäivää :D Eli siis samalla kakulla, samalla kyläilyllä menee kaikki juhlat..
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
No todellakin haittaisi. Anopin takia en haluaisi omaa juhlintaani siirtää, enkä osallistua anopin kekkereihin.
äiti se anoppikin kai on? mitenkäs sitten kun omat lapsesi perustavat perheen, kai toivoisit että he viettäisivät äitienpäivää myös sinun kanssasi?
 
nalkuttava talonmies
jaa no ei. Me ollaan menossa anoppilaan äitienpäivänä. Miten se estää kotona juhlimisen? Aamiainen vuoteeseen on mulle se juttu. Iltapäivällä kahvee sitten anopin puolesta ja mun ei tartte tehdä mitään. Mutta omalle äidille pitää viä keksiä jotain...
 

Yhteistyössä