Haittaako sinua, jos joku on vahingossa ottanut lapsesi takin, kengät tms pkodilta?

• Viestiketjun aloittaja "Niina"
  • Ensimmäinen viesti
"Nelli"
Kyllä haittaa. Näin käy välillä, sillehän ei voi mitään. Joskus meidän kamoja on kadonnut päiväksi, joskus lapsella on jonkun toisen vaatteita ulkohaalarin alla. Kunhan palauttaa, niin ei haittaa. :D

No kyllähän se ärsyttää, mutta sellaista sattuu. Jos joku jatkuvasti veisi meidän kamoja, niin sitten varmaan jo valittaisin asiasta vähän kovempaan ääneen, meillä kun kuitenkin lukee lapsen nimi joka vaatteessa.

sama vieras
Mä en osannutkaan heti ajatella kuten moni muu vastaaja, että kengät olisi tahallaan tai välinpitämättömyyttään viety tai vaihdettu. Lähinnä oletin lasten vahingossa pukeneen lähimmät kengät.

"Piparnakkeli"
Kyllä, etenkin kun on vaivalla nimikoitu jok'ikinen vaatekappale. Vielä lystimpää on ulkovaatteiden alta löytää liian pieniä jonkun toisen vaatteita joiden käytölle en koskaan ole keksinyt järjellistä syytä kun osataan varata varavaatteitakin tarpeeksi.

Haittaisi kyllä, ja ihmettelisin että onko ottaja sokea vaiko tyhmä, kun lapsen vaatteet on kuitenkin selkeästi nimikoitu & takit yms nimikoidussa naulakossa.

Olisi ikävä kävellä kotiin ilman kenkiä ja takkia, vaikka matkaa onkin vain vähän.

Mutta en mä siitä alkaisi räyhäämään kuitenkaan.

"mörkkis"
no haittaa silloin jos just olisi tarvinnut niitä, esim viikonlopun yli, meillä on yleensä vaan yhdet kengät ja ulkoiluvaatteet kerrallaan. mutta eihän sille mitään voi jos se on vahinko.

Mä en osannutkaan heti ajatella kuten moni muu vastaaja, että kengät olisi tahallaan tai välinpitämättömyyttään viety tai vaihdettu. Lähinnä oletin lasten vahingossa pukeneen lähimmät kengät.
Meidän poika on vielä pienten ryhmässä, ja tässä ryhmässä on kyllä henkilökunnan tehtävä huolehtia, että kengät löytävät sinne lapsen omaan nimikoituun hyllyyn. Sieltä sitten osaa jo lapsi itsekin ottaa omat kengät, mutta etenkin luulisi lasten vanhempien osaavan. Ja on päiväkodissa muillekin vaatteille aina joka lapselle oma paikkansa, ei niitä mihinkään yhteen kasaan laiteta.

tota
Mä just tänään ihmettelin että kenen saappaat jalassa toi poika tuli päiväkodista, kun en oo ennen nähny. Isänsä kävi siis hakemassa, mutta päiväkodissa oltiin puettu päälle -villahaalari oli ilmeisesti jätetty naulakkoon, mikä kyllä harmittais jos olis viikonloppu.
Kaikkein merkillisintä on, että noissa saappaissa oli meidän pojan nimi. On siis päikyssä toinen samanniminenkin, mutta sukunimen kirjain oli meidän, enkä tiedä kuka sen on saappaisiin kirjottanut.

Meillä oli kanssa just eilen pojalla käsissä jotkut päiväkodin varahanskat, liian isot villalapaset (jotka olivat tietysti sitten ihan läpimärät) ja toisessa jalassa koon 25 kenkä (pojan oma) ja toisessa 23 (jonkun toisen). Haittasi.

"Olivia"
Kyllä haittaa, ja vielä enempi jos tilalle olis jääneet esim. liian pienet kengät. Mutta jos ihan samanlaiset niin ymmärrettävää tietenkin, vois se vahinko itsellekin ehkä sattua.

Mitä siinä on kenellekkään suuttumista, taivas varjele??
Paikoissa, joissa minun lapset ovat olleet hoidossa lapset pukevat itse ja sitä suuremmalla syyllä saattaa joskus tulla samanlainen kenkä, mutta EI OMA jalkaan!

En voi käsittää, että joku vetäisisi herneet, maissit ja paprikat nekkuun siitä, että vahingossa oli hetken aikaa toisen vaate päällä.
Meillä on joko lapset tai sitten hoitajat muutaman kerran vahingossa laittaneet väärän kengän jalkaan, kun on ollut samaa merkkiä, väriä ja kokoa...kyllä mun maailma ei siihen kaatunut ollenkaan.

ps: minä haen lapseni yleensä aina ulkoilun aikaan ja en todella tarkista heidän vaatteitaan alusta loppuun asti siellä pihalla, että onko varmasti vain omia vaatteita haalarin ja kuravaatteiden alla.

Aina ovat hetken kadoksissa olleet vaatekappaleet löytyneet ja eriparihanskat ovat löytäneet oikeat omistajat. Tuskin kukaan tahallaan kenenkään toisen vaatteita tarhalta nyysii ja jos on pokkaa sellaiseen, niin sitten täytyy olla asiat jo niin huonolla mallilla, että suon sen heille hyväntekeväisyytenä...

Viimeksi muokattu:
"Muu"
Ei haittaa, elämässä on suurempiakin harmin aiheita. Siinä hötäkässä missä päiväkodissa puetaan, ihmettelen ylipäätänsä miten omat vaatteet ikinä löytää päälle... Varsinkin ku meidän poika ainakin haluaa olla niin kovin iso poika että pukee itse.

Harmittaa kyllä. Ja vielä enemmän harmittaa kun kauniit vähänkin kalliimmat vaatteet katoavat piiiitkiksi ajoiksi. Välillä kokonaan.

Sekin harmittaa jos itse laittaa lapselle asianmukaiset vaatteet mukaan tarhaan ja kotiin saa lapsen jonka rukkasien tilalla on jotkut vettyneet villakäsineet....

Mutta joo, ymmärrän, että vahinkoja sattuu. Varsinkin jos lapset pukevat itse.

Yhteistyössä