Haittaako miehen päihteiden käyttö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun mies on koko yhdessäoloaikamme ollut erilaisten päihteiden, jopa huumeiden, viihdekäyttäjä. Itelläkin on nuoruudesta vähän kokemuksia, niin en ole pitänyt ongelmallisena. Enkä pidä nytkään, mutta kysyisin silti, että näettekö te tämmöisessä jotain ongelmaa:

Miehen ikä on vähän yli 30v, tapasimme 5 vuotta sitten. Tuossa vaiheessa käytti aika paljon alkoholia, mutta itekkin olin vielä bilevaiheessa. Kertoi myös, että "lähes kaikkea ainakin kokeillut".

Nykyään tissuttelee ehkä kerran viikossa, kerran kuussa sitten hiukan pidempään viihteellä. Kesällä enempi. Kannabista polttelee kanssa joskus viikonloppuisin. Aniharvoin viikolla (paitsi kesälomalla).

Muuten todella hyvä mies. Vakiduuni, tunnollinen, ihana, tekee kotitöitä, osaa "miesten työt". Periaatteessa ei mitään isompaa negatiivista kuin tämä päihdehommelo ja siitäkään en ole oikein varma että kannattaisi antaa miehen pitää paheensa.

Lapset ja naimisiinmeno on ollut puheissa. Itseasiassa suurinpana pelkona mulla on se, että joutuu johonkin ongelmaan marin takia ja sitten menettää esim. työn. On tosiaan varovainen näiden kanssa, hommaa aineet luotettavalta kaveriltaan jne....

Hän on sanonut, ettei ees haluis käyttää enempää. Mutta joskus vaan haluaa sellaista nautintoa. Lisäksi sanonut, että jos lapsia tulis, niin pitäisi vielä paremmin piilossa homman.

Mielipiteitä?

Mun mielestä kannabis pitäis laillistaa, mutta sehän on päivänselvää, että se ei tule tällä vuosisadalla tässä perämetsässä onnistumaan. Oikeesti jos kiinni jää niin siinä menee elämä roskikseen, vaikkei itse rangaistus iso olekkaan. Duuni menee alta ja mitään oikeeta duunia ei sitten enää saa. Monen elämä on mennyt täysin viemäriin hallitun kannabiksen käytön takia.

Suurin osan tosin kannabiksen käyttäjistä on sitä sakkia, joka ei oikeita duuneja tee. Fleguja joiden nopeustasot eivät riitä juuri mihinkään työelämään. Mut tää sakki on erikseen. Niille kiinnijääminen ei mitään haittaa kun tukien varassa vaan pössyttelee tai maksimissaan tekee paskapätkäduunia siellä täällä.

Parempihan toi on kun niin monen suomalaismiehen piiloalkoholismi. Munkin ex-mies joi vaan koko ajan enemmän ja ei vaan kertakaikkiaan nähnyt siinä ongelmaa. Vaikka loppupeleissä kaikki pyöri alkon ympärillä. SIlti oli huumeiden suhteen jyrkän kielteinen.

Erohan siitä tuli ja sitten kun ukko sai ihan vapaasti ryypätä, niin melkoinen alamäki ollut. On ollut sairaalareissuja, duunit menneet alta jne.

Jotenkin se meidän parisuhde piti ton edes jotenkin aisoissa, mutta en mä halua omaa elämää pilata alkoholistin kanssa. Ja kuiteskin lapsiakin haluan ja ei tullut vaan kyseeseen tuollaisen kanssa.

Kyllä sitä arvostaa tuommoisen jälkeen todella paljon sitä kun saa olla sellaisen miehen kanssa, jonka ainoa riippuvuus taitaa olla aamukahvi.

Susta olisi tullut hänen omaishoitaja jossain vaiheessa
Parempihan toi on kun niin monen suomalaismiehen piiloalkoholismi. Munkin ex-mies joi vaan koko ajan enemmän ja ei vaan kertakaikkiaan nähnyt siinä ongelmaa. Vaikka loppupeleissä kaikki pyöri alkon ympärillä. SIlti oli huumeiden suhteen jyrkän kielteinen.

Erohan siitä tuli ja sitten kun ukko sai ihan vapaasti ryypätä, niin melkoinen alamäki ollut. On ollut sairaalareissuja, duunit menneet alta jne.

Jotenkin se meidän parisuhde piti ton edes jotenkin aisoissa, mutta en mä halua omaa elämää pilata alkoholistin kanssa. Ja kuiteskin lapsiakin haluan ja ei tullut vaan kyseeseen tuollaisen kanssa.

Kyllä sitä arvostaa tuommoisen jälkeen todella paljon sitä kun saa olla sellaisen miehen kanssa, jonka ainoa riippuvuus taitaa olla aamukahvi.

Ihmiset on tosiaan yksilöitä. Sanoisin, että enempi on niitä, joilla askel huumeisiin riistäytyy käsistä. Melkein jokaisen isojen kaupunkien kaduilla elävän huumehörhön "ura" on alkanut viattomasta yhdestä annoksesta.

Miksiköhän noita on just isoissa kaupungeissa, mutta ei maalla oikein lainkaan. Onko se vaan, ettei siellä isoissa kaupunegissa välitetä. Ei oo ihmistä tarkoitettu asumaan liian tiiviisti.

Testaa pystyykö olemaan ilman jos ei niin ei vakavampaa suhdetta. Ajattele isi joka on kunnon pössyssä ja pitäisi hoitaa esim vauvaa.

No on tämä testattukin. Eli ei tosiaan tuota pössyä käytä kuin ani harvoin. Ja oli meillä viime tammikuussa tipaton (ja muutenkin päihteetön) tammikuu. Ei ongelmia.

Viimeksi sauhutellut pari kuukautta sitten. En mä nyt mitenkään tätä valvo, mutta ei ainakaan kotona ole vetänyt, koska huomaan sen kyllä heti.

Yhteistyössä