Haitko kotihoidontukea myös kesäloman ajalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiira"

Vieras
Mietin just kun täytän papereita et kannattaako sitä tukea hakea lainkaan kesäloman ajalta kun siinä kuussa tulee kesälomarahat sekä palkka? Jos hakee vasta loman päätyttyä niin tulothan on sen jälkeen 0€ eli tuskinpa edes myönnetään tukea kesälomalta kun kerta saa palkan ym.

Kodinhoidontukeen ei vaikuta tulot...se on aina sama summa,mutta siihen hoitolisä osaan vaikuttaa tulot! Eli haet vaan,jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa!
Minäkin saan kodinhoidontuen vaikka käynkin töissä,sillä lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa...

Alkuperäinen kirjoittaja öms;22117589:
No kyllähän vaikuttaa. Sen minimin saat kyllä jokatapauksessa vaikka palkkatuloja olisikin, mutta mitään kodinhoidon lisää tuskin.

No kotihoidontukeen ei vaikuta se lisä on erikseen sitten. Tossa ei puhuta mitään siitä lisästä tossa alottajan viestissä.

Jos lapset eivät ole kunnallisessa hoidossa, niin sitä voi hakea vaikka olisi töissä, tosin yhden lapsista pitää olla alle 3 vuotias. Perusosan saa kaikki ja jos hakee pelkästään sitä, ei tarvitse mitään palkkatodistuksiakaan. Hoitolisään vaikuttaa tulot. Niin ja alle kuukauden pätkiltä eivät maksa.

Voi ei... miks me ei tajuttu tota!! Poika täytti kolme vasta heinäkuun lopulla ja oli kesä-heinäkuun kotona hoidossa eli sitä vissiin ois voinu saada siltä ajalta? Mikä pönttö, olis kyl ollu niillekin euroille käyttöä...

Kotihoidontukea ei saa sillon, jos lapsella on kunnallinenhoitopaikka eli ei voi joka kesä hakea kesälomien ajalta sitä.... Koska harva varmaan sanoo hoitopaikkaa irti kesän ajaksi.

Siis mulla on kesäloma joulukuussa ja hoitovapaalle jään tammikuussa. Muksu on ihan kotona minun kanssa.

Jos nyt laitan hoitovapaan alkamaan joulukuussa ja pamautan siihen tuloihin lomarahat esim. 5000€ (koska siinä kysytään että mitkä ovat tulot haetulta ajalta) niin evätäänkö multa sitten kotihoidontuki ja hoitolisät myöhemmiltä kuukausilta vaiko vain siltä kuulta kun oon lomalla?

Jos laitan hoitovapaan alkamaan vasta loman jälkeen niin silloin haetulta ajalta tuloni ovat 0€.

[QUOTE="Kiira";22117690]Siis mulla on kesäloma joulukuussa ja hoitovapaalle jään tammikuussa. Muksu on ihan kotona minun kanssa.

Jos nyt laitan hoitovapaan alkamaan joulukuussa ja pamautan siihen tuloihin lomarahat esim. 5000€ (koska siinä kysytään että mitkä ovat tulot haetulta ajalta) niin evätäänkö multa sitten kotihoidontuki ja hoitolisät myöhemmiltä kuukausilta vaiko vain siltä kuulta kun oon lomalla?

Jos laitan hoitovapaan alkamaan vasta loman jälkeen niin silloin haetulta ajalta tuloni ovat 0€.[/QUOTE]

Haet siltä eka kuukaudelta vain sen perusosan ja sitten loman jälkeen alkavalta ajalta myös sitä lisäosaa.

Yhteistyössä