haistakoon paska kaikki ns ystävät/kaverit!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut

Vieras
Yksinkertasesti mua vaan vituttaa niin suunnattoman paljon ettei mitään rajaa. Aina olen itse pitänyt ystävien ja kavereideni puolia, olen ollut tukena ja kuunnellut tarvittaessa. Mut nyt kun itsellä tilanne et tarvis apua ja tukea ni kukaan ei vastaa saati ole paikalla!

se on vähä kuule sellasta.. siks kai mulla ei "ystäviä" enää olekaan kun huomasin että sillon ku on hyötyy seura kelpaa ja mikään ei oo arvokasta, ei ees se et on lapsuudesta asti tunnettu niin pitää puukottaa selkään. perseestä! siinä sitä onkin sitten kun oot yksin paskojen kokemusten kanssa... helppo hankkia uusia ystäviä kun ei voi luottaa.... :(

Nyt on perjantai-ilta ja pikkujouluaika, jos tänään olet koettanut heitä tavoitella? Voihan olla, että ainakin pari heistä soittaa sinulle takaisin huomenna?
Näissä tilanteissa ne todelliset ystävät erottuvat porukasta.

Koeta ajatella, että ystävyys ei velvoita olemaan aina saatavilla, on vapaaehtoista. Ystävien kanssa jaetaan ilot ja surut, mutta ystävät eivät voi aina olla "käytettävissä", vaan elävät elämäänsä ja hoitavat monia velvollisuuksia. Välittää voi, vaikka raja kulkisi jossain ja ei aina olisikaan saatavilla. Ajattele valoisia ajatuksia ja ole itse ystävä! Ystävä ei pyydä, vaan antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut kuinka paljon olen näiden ns kavereideni takia tehnyt ja he eivät voi olla mun tukena kun sitä tarvitsisin.

Jotkut ihmiset vain ovat käsittämättömän itsekeskeisiä :hug:
Olen minäkin tuohon joskus aikoinani törmännyt. Paha mielihän siitä tulee, mutta olen osannut "valikoida" ystäväpiirini paremmin näiden kokemusten jälkeen. Ystävyyteen kuuluu lojaalius, rehellisyys, luotettavuus, kunnioitus ja vastavuoroisuus.