Häistä kysymys (Pääkaupunki seutu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko täällä ketään, joka olisi järjestänyt omat häänsä kotona (kerrostalossa) tai taloyhtiön kerhotiloissa? Me aiomme pitää todella pienet häät. Vieraita kutsumme n. 20, joten en näe mitään järkeä vuokrata mitään isoa ja kallista. En aio edes hääpukua pitää (pukua kylläkin, mutta en perus hääpukua). Menemme siis maistraatissa naimisiin arkena ja sit vietämme ns. "viikonloppu häät" luultavasti kotonamme kerrostalossa (kolmio). Tosin nyt olen myös miettinyt kiinteistön kerhotilojen vuokraamista, mutta en tiedä ovatko ne missä kunnossa että kehtaako siellä mitään hääjuhlia järjestää..

Onko täällä muita, jotka ovat niin juhlineet (omassa kotona kerrostalossa tai kerhotiloissa)? Ja mites hääkutsukortit, kirjoititteko te jo siihen mitä tahdotte häälahjaksi vai erikseen kerroitte sen kaikille?

Mitä lämpimiä ruokia tarjoitte? Tilasitteko te ne vai teittekö te itse?

Jos pienet häät haluaa pitää, niin miksei mieluummin vaikka jossain kappelilla vihkimistä+ruokailu/kahvittelut? Kappelinvuokraus ei maksa mitään. Astioiden käytöstä saattaa jonkun pari kymppiä maksamaan.
Olisihan se kappeli/muu seurakunnan tila kuitenkin hieman juhlavampi kuin kerrostalon kerhotila.

En ole noin tehnyt mutta 70 - 80 luvulla olin häissä jotka järjestettiin kotona, rivitalossa. Olin itse niin pieni etten niistä juuri muuta muista.
Kai se nykyäänkin onnistuu, pidetäänhän muitakin juhlia kotona. Naapureille kannattaa laittaa tieto juhlista etukäteen vaikka ilmoitustaululle. Mukavia häitä.

Ehdotelkaa jotakin paikkaa? Katoin jo kappeli.fi sivustolta, mutta sekin (kuten nämä paikat yleensä) on tarkoitettu isoille porukoille ja meillä on todella pienet häät. En yksinkertaisesti tiedä mitään paikkaa, joka ei olisi valtava pienelle porukalle ja jonne voisi myös tuoda omat ruoat. Ihmeessä kertokaa, jos tiedätte tällaisen paikan.

[QUOTE="vieras";28029311]Ehdotelkaa jotakin paikkaa? Katoin jo kappeli.fi sivustolta, mutta sekin (kuten nämä paikat yleensä) on tarkoitettu isoille porukoille ja meillä on todella pienet häät. En yksinkertaisesti tiedä mitään paikkaa, joka ei olisi valtava pienelle porukalle ja jonne voisi myös tuoda omat ruoat. Ihmeessä kertokaa, jos tiedätte tällaisen paikan.[/QUOTE]

Missä päin pk-seutua? Kappeleillahan pidetään mm. ristiäisiäkin, eikä meilläkään ole ristiäisissä ollut kun sen ~20 hlö. Mielestäni siis näihin ei ole mitään henkilömäärä rajaa..?

meillä oli pienet juhlat vanhan tulitikkutehtaan tiloissa... www.stidilä.fi

Paikan saa vuokrattua ilman ruokia ja juomia ja ne voi tuoda siis itse sinne. Ehkä vähän hintava tuo vuokra, en muista paljon, mutta kannattaa kysyä tarjous sähköpostitse.. En muista ruveta arvailee paljonko se oli euroissa, mutta tilana uskottomattoman tunnelmallinen ja ihana..

Hirvenpäänmaja, Herttoniemi
Ei ole liian iso, omat ruuat ja juomat, kiva pihapiiri ja ainakaan muutama vuosi sitten ei ollut kova vuokra (en nyt muista tarkkaan)

Tää vuokrattiin niin, että sai mennä erikseen sunnuntaina siivoamaan ja jo pe- iltana pääsi valmisteleen.

Hirvenpään maja | Juhlapaikat (juhlapaikka, kokoustiloja, juhlapaikkoja, juhlahuoneistoja, juhlat, kokoustilat, juhlahuoneisto, juhlahuoneistot, kokoustila) | Palvelut | Pääkaupunkiseutu | Metro.fi

Tiedän tämän paikan! Olen luullut, että kyseessä on jonkun omakotitalo. En tiennytkään, että tämän paikan voi vuokrata. KIITOS PALJON! Tämä on suht. lähellä meitä ja tänne olisi vieraittenkin helppo tulla. Otanpa sinne yhteyttä näin alkuun, kiitos! :)

Alkuperäinen kirjoittaja stidilä;28029365:
meillä oli pienet juhlat vanhan tulitikkutehtaan tiloissa... www.stidilä.fi

Paikan saa vuokrattua ilman ruokia ja juomia ja ne voi tuoda siis itse sinne. Ehkä vähän hintava tuo vuokra, en muista paljon, mutta kannattaa kysyä tarjous sähköpostitse.. En muista ruveta arvailee paljonko se oli euroissa, mutta tilana uskottomattoman tunnelmallinen ja ihana..

Kiitokset myös tästä ehdotuksesta. Katson myös tämän paikan läpi. :)

meillä oli ristiäisissä 10 vierasta ja hyvin mahduttiin leppävaaran kirkon tiloihin pitämään kahvitus. eikä ollut myöskään liian väljää.

mihin asti juhlia on tarkoitus jatkaa? iltaan asti ei kirkon tiloissa voi käsittääkseni olla.

meillä oli ristiäisissä 10 vierasta ja hyvin mahduttiin leppävaaran kirkon tiloihin pitämään kahvitus. eikä ollut myöskään liian väljää.

mihin asti juhlia on tarkoitus jatkaa? iltaan asti ei kirkon tiloissa voi käsittääkseni olla.

En halua pitää juhlia kirkossa, sen takia mennään maistraattiin.

En tiedä, iltaan saakka kaiketi. Varmaan sinne n. kuuteen saakka. Eka täytyy se paikka varmistaa, missä ne juhlat viettää ja sit alkaa miettiä miten pitkään juhlat kestää.

juotiin kahvit kotona.. vieraita oli noin 20, osa lapsia.. eipä naapurit edes tajunneet =D

Mekin olemme pitäneet monet juhlat kotona eikä naapureita ole haitanneet, että siitä asiasta ei ole kysymys. Meidän asunto on vain todella erikoinen...

Kylpyhuone on esimerkiksi keittiön ja eteisen välissä, molemmilta puolilta pääsee siis vessaan. Jos joku menee vessan niin sitten ei kukaan pääse keittiöön tai keittiöstä pois... Meillä on kyllä toinenkin ovi keittiöstä olohuoneeseen, mutta se ei ole käytössä. Siinä on edessä hyllyt, joten keittiöön pääsee vain vessan läpi menemällä ja en itse pidä siitä laisinkaan. Olisi myös ihanaa, jos juhlissa olisi kaksi vessaa vähintään..

Yhteistyössä