Häissä vähän eksoottisempi menu eikä lapsille mitään omaa ruokaa?:O Onko ihan fiksua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmästynyt

Vieras
Sukulaisen häät ovat siis tulossa ja häihin myös lapsivieraita tulossa. Kuitenkin ihmetyttää vähäsen, että kun menu ei ole ihan sitä kasvisgratiinia ja possua, niin lapsille ei ole mitään korvaavaa tilalle. Siis menu tyyliin maustettuja salaatteja ja kaloja (graavia ja moussea paljon), jotain terriinejä, etikkaisia kastikkeita. Pääruokana maustettua lihaa, juurespyreetä, erikoisempaa kastiketta jne. Siis paljon sekoitettu erilaisia vahvojakin makuja ruokiin ja ei ihan peruskoostumuksia, kun on noita mousseja ja muita. Ja ruokajuomana alkoholitotmista vaihtoehdoista vain vesi ja kivennäisvesi:O

Oletteko törmänneet vastaavaan ja onko teistä ihan oikein? Minusta tuo on vähän.. Noh, ei niin fiksusti tehty:/ En tietenkään kehtaa tuosta sanoa, mutta voi tulla monelle äidille inhottavana yllätyksenä.

No en tehnyt noin. Lapseton olin ja olen mutta panostin siihen puoleen ihan erityisesti. Kaikki lapset ovat helmoissani yhdessä hääkuvassa. Mutta sitten noita erikoisuuksiakin oli...kaikille pyrin jotain järjestämään. Kuulemma hyvin onnistuivat. Miten sinä tiedät tarjoilut etukäteen?

Varaudu siihen että kohta on 10 sivua paatosta kuinka lasten tulee syödä samaa kuin muidenkin vieraiden eikä aina tarvitse olla muussia ja lihapullia tarjolla. Puhumattakaan että hääparin pitäisi monta ruokaa kustantaa, eikä ne lapset siihen kuole jos kerran päivän aikana syö huonommin tai on syömättä tai juovat ruoalla vettä sen maidon sijasta.
Ja just tuon takia on niitä lapsettomia häitä kun mikään ei kelpaa.

Ihan oikein! Juhlat ovat oiva tilaisuus opetella maistamaan uutta, kun kaikki on kauniisti esillä ja muutkin vieraat syövät nätisti. Lapset sentään on kutsuttu. Nykyään tuntuvat muodissa olevan lapsettomat häät. Niin ja lisämaksuhan niistä ylimääräisistä lihapullista ja muista tulisi. Pitopalvelut tapaa yleensä myös rajoittaa kuinka monta ruokalajia menuun mahtuu.

Mun mielestä jokainen saa järjestää omat häänsä juuri niin kuin haluavat ja jos joskus menen itse naimisiin niin menu tulee olemaan sitä mistä itse pidän eikä sitä mistä kavereiden lapset pitävät. Ja kyllähän varmasti listalta löytyy edes jotain leipää tai lihaa tms että lapsetkin jotain saavat suuhunsa.

• Tykkää
Reactions: Bonaire ja Tepadj
Mun mielestä riippuu vähän siitäkin,kuinka paljon lapsivieraita on tulossa ja minkä ikäisiä. Siis jos on tyyliin 5 2-5-vuotiasta,niin ymmärrän hyvin ettei ole "lasten ruokia" erikseen,mutta jos lapsia on joku parikymmentä niin sillon voisin jo olettaa että on edes jotain lapsille suunnattua pöydässä.
Itse olen ollut häissä missä oli oikeasti lähemmäs 30 lasta (ikähaitari vauvasta teiniin) ja muun,"aikuismaisen" menun ohella oli mm lihapullia,keitettyjä perunoita ja hedelmälohkoja.

Varaudu siihen että kohta on 10 sivua paatosta kuinka lasten tulee syödä samaa kuin muidenkin vieraiden eikä aina tarvitse olla muussia ja lihapullia tarjolla. Puhumattakaan että hääparin pitäisi monta ruokaa kustantaa, eikä ne lapset siihen kuole jos kerran päivän aikana syö huonommin tai on syömättä tai juovat ruoalla vettä sen maidon sijasta.
Ja just tuon takia on niitä lapsettomia häitä kun mikään ei kelpaa.

Ja 10 sivua sitä vastakkaista mielipidettä, ihan yhtä kovalla paatoksella :D

Olen itse ollut lapsena monissakin häissä joissa ei ns. lasten ruokaa ollut erikseen lainkaan. Hyvin upposi punaviinikastikkeet, ja mousset sun muut. Kyllä lapset syö jos ei erikseen pelotella ruualla :) En itse toki ihan jättäisi perus perunaa ja jotain peruslihaa järjestämättä menuuseen (kaikki aikuisetkaan eivät syö erikoisempia) mutta kukin tavallaan.

Eikö teillä sitten koskaan ole maustettua lihaa, graavattua kalaa, terriinejä tai etikkaisia kastikkeita? Meillä on, ja lapset kyllä syövät ihan mielellään. Esikoinen rakastaa graavilohta, pienempi taas juureksia.

Mitä ihmettä teillä oikein kotona sitten syödään, jos teidän lapselle pitää olla muussia ja lihapullia? Ja mehua? Vai onko meidän lapsissa jotain vikaa, kun he kilpailevat siitä kumpi saa maistaa äidin kuplavettä? :D

• Tykkää
Reactions: tiiru ja Muua
oi oi, kun tuli oikein nälkä noita lukiessa. En ehkä itsekkään erityisesti mietimitään "lasten ruokia", kun oman lapseni herkkuja ovat mädit, ravut, graavikalat ja voimakkaat juustot,

On oikein.. Kyllä se päätös on täysin hääparilla mitä pöperöä vieraille tarjotaan.. Se on sit voivoi jos ei kelpaa..

Totta tämäkin, mutta toisaalta jos olisin itse juhlajärjestäjänä, haluaisin tarjota kaikille jotain sopivaa. Aika moni kyllä tuntuu järkkäävän hääpäivästään vimpan päälle "oman päivänsä", eli tekee ihan kaiken oman mielen mukaan. Ja miksei ihmisellä olisi oikeus saada yhdet täydelliset juhlat elämässään? Jollekulle se täydellisyys nyt on tuota MINÄ PÄÄTÄN -linjaa, mun hääpäiväni taas olisi kaikkea muuta kuin täydellinen, jos vieraat eivät viihtyisi. Mulle täydellisyyttä olisi iloiset juhlat, jollekulle sitä on hieno menu. Kummastakaan ei ole narisemista.

Pitäiskö kattoa peiliin jos ei ole lapsilleen opettanut syömään erilaisiakin makuja vaan sitä tuttua turvallista aina turputtaa? Meillä lapset syö kyllä ihan kaikkea jos ei vaan ole tulista.

Jaa, minusta on vaan vähän ajattelematonta, kun kaikki kuitenkin tietävät, että lapset eivät tykkää yleensä syödä samaa kuin aikuiset. Muutamat lihapullat ei ihan oikeasti miljoonia kustanna. No, tää on vaan mun mielipide, otan varmaan omia eväitä sitten lapsille mukaan.

Meillä häissä oli myös lapsille sopivaa ruokaa vaikka oltiin vielä lapsettomia. Tosin meidän häissä melkein puolet oli alle 15 v. Mut toisaalta tuo ruokalista kuullostaa ihan hyvältä. Meillä kolme alle 5 v lasta ja uskon et kaikki söis tuota ruokaa mielellään. Oltiin kesällä lasten kanssa häissä, jossa lapsille oli varattu lihapullia ja perunoita, mut meillä lapset halus ruokaa aikuisten pöydästä. He mm. rakastavat erilaisia kaloja ja etikkasäilykkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;27638244:
Jaa, minusta on vaan vähän ajattelematonta, kun kaikki kuitenkin tietävät, että lapset eivät tykkää yleensä syödä samaa kuin aikuiset. .

Tämä on minusta ihan harhaluuloa! Ihan omasta perheestä ja ympäristöstä päätellen...tosiasiassa tunnen enemmän nirsoja aikuisia kuin lapsia.

Tai, tämä ihan täältä opittua, tattadadaa: ottaa lapselle omat eväät! Trip-mehuja, nakkeja kylmänä ja karkkia. Sillä pärjää lapsi kuin lapsi (paitsi omani jäisivät kyllä nälkäisiksi).

No joo mut ne onki jotai graavilohi-juures -freakazoideja. Kyllä normaaleille lapsille vaan maistuu taskulämmin nakki!

• Tykkää
Reactions: Carelia

Yhteistyössä