Haisevat rinnanaluset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meijeri-Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meijeri-Minna

Vieras
No niin, näin helteiden kunniaksi...

Kärsiikö kukaan muu samasta vaivasta? Mulla on nää meijerit melekosen suuret ja tottakai ne hautoo liivien kanssa ja ilman.Mutta kun tää hajuvaiva on jatkuva, talvellakin. Liekö joku pöpö pesiytynyt?

Pesen rinnanaluset aamuin illoin, vaihdan puhtaat rintsikat ja paidan samoin kahdesti päivässä, tarvittaessa useamminkin jos käyn vaikka lenkillä.

Liekö jotenkin pinttynyt toi haju rintojen alla olevaan nahkaan? Olen kokeillut pestä mäntysuovalla jne. vaan nou help...juon runsaasti ja hikeni on siinä mielessä laimeaa kun urheilen.

Vissiin pitää taas pistää uusiks koko rintsikkavarasto, ei vaan hotsita yhtään kun meikäläisen kokoja harvoin alekorista löytyy.

Kiva jos löytyis kanssasisaria, jos ei nyt helpottavia vinkkejä mutta myötätuntoa ja vertaistukea ainakin , kiitos! :)

Oletko kokeillut talkin käyttöä rintojen alla. Kokeile laittaa aina pesun jälkeen. Vähän sama juttu kuin deodorantti kainaloon.

Nykyään talkkia on hirveän huonosti saatavilla naisille hyvinä tuoksuina, mutta monet käyttävät vauvatalkkia.

Itse joudun pitämään rintojen alla liinakangaskaistaletta, muuten ei onnistu. Aika epämiellyttävää. On kyllä mahdollista, että rintojen alla muhii jokin sieni. Silloin kyllä myöskin hajun lisäksi kutisee. Muuan ystäväni hoiti asiaa pimafukort-voiteella ja se vei hajun pois.
Mitä enemmän pesee, sitä vähemään iholla on pöpöjä. Pöpöjen määrä ratkaisee sen hajun.

Jos vaan rintsikat kestää niitä voisi liottaa etikka-vesiliuksessa ennen pesua. Etikkaliuosta suositellaan jos vaatteissa on joku haju, joka ei lähde tavallisessa pesussa välillä voi joutua toistamaan käsittelyn. Yksi osa etikkaa 10 vettä, 10-15min.

Rintojen alustan pesussa suosittelisin jotain hieman hapanta hajustamatonta pesuainetta esim. lactacyd ja muut lacta.. ovat hyviä pitämään hajuja pois.

Ensimmäisenä kokeilisin talkkia, joka on halpa luonnontuote. Jos se ei tepsi, järeämpi keino on ainakin helleilmoilla käyttää voidemaista antiperspiranttia. Apteekissa myydään esim. Bats-merkkistä antiperspiranttia joko roll-onina (miedompaa) ja järeämpää versiota voidemaisena. Sitä voidemaista Batsia voi levittää kaikkiin runsaasti hikoileviin ja hieltä haiseviin kohteisiin esim. varpaiden väliin jne.

Haju voi johtua myös siitä, että rintaliivejä ei pestä tarpeeksi kuumassa, jotta pöpöt kuolisivat. Liivien alaosassa on muutenkin paksua saumaa ja usein vielä kaaritukea, joten kutina voi johtua ihan pesuainejäämistä. Moni liivivalmistaja ei suosittele huuhteluaineen käyttöä ja voi kokeilla ainakin sitä ihan ekaksi, että jättää huuhteluaineen käytön pois, niin siinä on heti yksi kemikaali vähemmän ihoa ärsyttämässä. Toki liivit eivät yleensä kestä kovin rankkoja pesukäsittelyitä, joten jos haju ja kutina johtuvat noista tässä kappaleessa mainituista seikoista, niin silloin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa liivejä uusiin riittävän usein.

Kiitos kaikille vastauksista ja avusta!

Talkkia kokeilin viime kesänä, ei hyvä...koen sen jotenkin sotkuiseksi!

Etikkaa olen käyttänyt kaikessa pyykissä huuhteluaineena.Täytyy kokeilla liottamista ja vielä sitä oman nahan pesua vielä :)

Kyllähän se on niin että täytyy ostaa rintsikoita jotka kestää sen 60 pesun ja vaihtaa uusiin tarpeeksi usein.Meillä pyykkikone pyörii päivittäin ja rintsikat samoin, osa liiveistä on mulla kauan opitun niksin myötä sitten lepotilassa puhtaana odottamassa käyttöään.

Viilenisi jo ilmat, kiitos!

Eipä vaivaa enää kutinat kun pyyhkäisen päivittäin etikalla ihoani. Kainalotkin hajuttomat etikan avulla. Ei pesi mitkään ötökät kotona lattioilla eikä pyykissäkään, kun huuhteluveteen lisään aina etikkaa. Tasavarma juttu, kokeile vaikka piruuttas.

Kärsiikö kukaan muu samasta vaivasta? Mulla on nää meijerit melekosen suuret ja tottakai ne hautoo liivien kanssa ja ilman.Mutta kun tää hajuvaiva on jatkuva, talvellakin. Liekö joku pöpö pesiytynyt?

Pesen rinnanaluset aamuin illoin, vaihdan puhtaat rintsikat ja paidan samoin kahdesti päivässä, tarvittaessa useamminkin jos käyn vaikka lenkillä.

Liekö jotenkin pinttynyt toi haju rintojen alla olevaan nahkaan? Olen kokeillut pestä mäntysuovalla jne. vaan nou help...juon runsaasti ja hikeni on siinä mielessä laimeaa kun urheilen.

Vissiin pitää taas pistää uusiks koko rintsikkavarasto, ei vaan hotsita yhtään kun meikäläisen kokoja harvoin alekorista löytyy.

Kiva jos löytyis kanssasisaria, jos ei nyt helpottavia vinkkejä mutta myötätuntoa ja vertaistukea ainakin , kiitos! :)

Viimeksi muokattu:
"Vaihda liivejä !" Oletko liivikauppias? Jos olet niin ymmärrän neuvosi. Minun neuvoni on etikka.
Etikka tepsii haiseviin jalkoihinkin, ja haiseviin vaatteisiin ja haiseviin kaikkiin. Tee on hyvä hajunpoistaja ja kaneli. Onhan näitä paljonkin kaikenlaisia neuvoja. Etikka vaan on halvinta ja oikeesti tepsii päivittäin käytettynä.

Ensimmäisenä kokeilisin talkkia, joka on halpa luonnontuote. Jos se ei tepsi, järeämpi keino on ainakin helleilmoilla käyttää voidemaista antiperspiranttia. Apteekissa myydään esim. Bats-merkkistä antiperspiranttia joko roll-onina (miedompaa) ja järeämpää versiota voidemaisena. Sitä voidemaista Batsia voi levittää kaikkiin runsaasti hikoileviin ja hieltä haiseviin kohteisiin esim. varpaiden väliin jne.

Haju voi johtua myös siitä, että rintaliivejä ei pestä tarpeeksi kuumassa, jotta pöpöt kuolisivat. Liivien alaosassa on muutenkin paksua saumaa ja usein vielä kaaritukea, joten kutina voi johtua ihan pesuainejäämistä. Moni liivivalmistaja ei suosittele huuhteluaineen käyttöä ja voi kokeilla ainakin sitä ihan ekaksi, että jättää huuhteluaineen käytön pois, niin siinä on heti yksi kemikaali vähemmän ihoa ärsyttämässä. Toki liivit eivät yleensä kestä kovin rankkoja pesukäsittelyitä, joten jos haju ja kutina johtuvat noista tässä kappaleessa mainituista seikoista, niin silloin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa liivejä uusiin riittävän usein.

Viimeksi muokattu:
Etikka on hyvä joka paikkaan, mutta itse käytän varsinkin kesällä sitä samaa mitä laitan kainaloonkin ja hikoilu loppuu siihen, samoin haju. Pesen aina puhtaalla vedellä, ei pesuaineita.

Aivan sama homma täällä et rintojen alta haisee. Olen alkanut laittamaan deodoranttia. Olen myös huomannut että rintaliivit haisee niinkuin "kissanpissalle" eikä lähde tavallisessa pesussa pois. Onko siis etikkaliotus ennen pesua tehokas?

kuulostaa, ei kokemusta moisesta. Luin jostain että rintojen alle tulee sientä.Olisko kyse siitä.
Osta apteekista pesunestettä, se desinfioi.Luulisi sen auttavan.
Bakteerihan siellä on. Mäntysuopa ei ole oieka aine tuohon ongelmaan, sehän se vasta haiseekin! Ettei olisi provo koko juttu?
Kun lukee tuota alekori juttua, kallistuu provon suuntaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä