Häiritsisikö tällainen? Uusperhe asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Olette uusperhe. Puoliso on tiiviisti yhteydessä entiseensä lapseen liittyvissä asioissa. Joka päivä.

Itseäni henkilökohtaisesti vituttaa. Ja tuntuu että alkaa riittämään tämä uusperhe pelleily. En jaksaisi koko loppuelämää jutella miehen kanssa exästä. Exä sitä ja exä tätä. Puhelin piippaa, exähän se siellä. En varmaankaan ole älyttömän mustasukkainen, mutta ei sitä jaksaisi miettiä miehen entistä elämää joka päivä :( Haluttais keskittyä tulevaisuuteen. Mies ei edes pidä omana tietonaan asioita, vaan haluaa jakaa tuon kaiken minun kanssa. Hän ei varmaankaan luota exäänsä kun tuntuu olevan huolissaan lapsesta aina kun se ei miehellä ole. Ei munkaan tarvitse lasteni isältä kysellä joka päivä miten siellä menee, kun lapset hänen luonaan on, luotan että ilmoittaa jos jotain tulee.

[QUOTE="höh";23389825]Voi lapsiraukkoja myös teitä isoja lapsia!
Sääliä ei tipu, koska olette kumpikin jo yhden suhteen mokanneet sekä asioita ei ole puitu kunnolla loppuun![/QUOTE]

Mitä tarkoitat, ettei asioita ole puitu loppuun?

Eli siis olet sitä mieltä, että miehesi on exänsä kanssa yhteydessä, koska ei pääse exästä eroon? Vai et kai lapsen saamasta huomiosta/ajasta jonka mies aidosti käyttää lapsen asioiden hoitoon voi olla mustasukkainen?

Meillä lapset asuu isällään eli vakituisesti meidän luona,ei häiritse äidin kyselyt ja paljon asioita sovin myös äidin kanssa.
Uusperheessä on vaan joustettava enemmän tai se homma kaatuu heti alkuun.

Kyllähän asiat täytyy hoitaa. Mutta minusta ihan turhaa joka päivä jostakin vääntää ja aiheuttaa stressiä kaikille osapuolille, kun mitään ihmeellistä ei edes ole! Esimerkkinä tapaus : lapsi haluaisi kirjan, joka on miehen luona, exä ilmoittaa siitä. Ja sitten mies vie sen miltei samantien sinne. Matkaa tulee semmoset 60km. Että hiukan turhia juttuja mun mielestä..

[QUOTE="aapee";23389935]Kyllähän asiat täytyy hoitaa. Mutta minusta ihan turhaa joka päivä jostakin vääntää ja aiheuttaa stressiä kaikille osapuolille, kun mitään ihmeellistä ei edes ole! Esimerkkinä tapaus : lapsi haluaisi kirjan, joka on miehen luona, exä ilmoittaa siitä. Ja sitten mies vie sen miltei samantien sinne. Matkaa tulee semmoset 60km. Että hiukan turhia juttuja mun mielestä..[/QUOTE]

Jos tuollaisia tikusta asiaa -reissuja on usein, niin ihan ymmärrettävää, että häiritsee.

Jos tuollaisia tikusta asiaa -reissuja on usein, niin ihan ymmärrettävää, että häiritsee.

Nimenomaan ne on tikusta asiaa juttuja, mun mielestä. Miehelle ne tuntuu olevan todella tärkeitä juttuja, kun haluaa ajatella lapsensa parasta. Kuitenkin, nuo voisi hoitaa järkevästi ja kerralla, eikä jatkuvasti. En ikinä ole edes kuullut miehestä, joka olisi huolissaan että lapsi tarvitsee uudet hanskat. Siitäkin pitää tehdä iso asia ja kysellä jatkuvasti vaikka äiti varmaan osaa ne ostaa itsekin elatusapu rahoilla. Mulla menis hermo, jos mun exä kyselis jotaki joka päivä, pitäisin epäluottamuksen osoituksena, enkä normaalina huolehtimisena.

[QUOTE="aapee";23389935]Kyllähän asiat täytyy hoitaa. Mutta minusta ihan turhaa joka päivä jostakin vääntää ja aiheuttaa stressiä kaikille osapuolille, kun mitään ihmeellistä ei edes ole! Esimerkkinä tapaus : lapsi haluaisi kirjan, joka on miehen luona, exä ilmoittaa siitä. Ja sitten mies vie sen miltei samantien sinne. Matkaa tulee semmoset 60km. Että hiukan turhia juttuja mun mielestä..[/QUOTE]

Varmaan miehesi osaa kertoa sinulle syitä toiminnalleen? Perustella omaa toimtaansa vähän paremmin kuin nää kaikkitietävät kaksplussan mammat ja isukit?
Tuota tarkoitin, että asioita ei ole sovittu eikä puitu loppuun asti edellisessä suhteessa ja ne asiat tulevat kaatamaan uudenkin eli nykyisen suhteen, valitettavasti.
Miehesi on hyvin tahdoton tai sitten joutuu ponnistelemaan omien tunteidensa kanssa exää kohtaan, koska tekee tikusta asiaa ja haluaa tavata.
Yleensä eron jälkeiset suhteet ovat vain laastarisuhteita, joilla on karvas loppu.

[QUOTE="aapee";23390021]Nimenomaan ne on tikusta asiaa juttuja, mun mielestä. Miehelle ne tuntuu olevan todella tärkeitä juttuja, kun haluaa ajatella lapsensa parasta. Kuitenkin, nuo voisi hoitaa järkevästi ja kerralla, eikä jatkuvasti. En ikinä ole edes kuullut miehestä, joka olisi huolissaan että lapsi tarvitsee uudet hanskat. Siitäkin pitää tehdä iso asia ja kysellä jatkuvasti vaikka äiti varmaan osaa ne ostaa itsekin elatusapu rahoilla. Mulla menis hermo, jos mun exä kyselis jotaki joka päivä, pitäisin epäluottamuksen osoituksena, enkä normaalina huolehtimisena.[/QUOTE]

no jos mies vaan on aidosti kiinnostunut lapsensa asioista, se on harvinaista mutta kyllä niitäin miehiä on jotka huolehtivat niistä pikkuasioista, kuten uusista hanskoista..
ehkäpä miehellä on kova ikävä lastansa ja siksi voi ajella vaikka sen 60km kirjan vienti reissua.. ihan vain nähdäkseen lapsen?

no en kyllä jaksais. enkä usko että mieskään jaksais. ellei joku lapsista olisi kipeenä sairaalassa ja kyselisi kuulumiset. mutta sit taas isä voisi itekin käydä kattomassa miten lapsi voi. noup..en keksi mitään syytä miksi olisi päivittäin yhteydessä. :whistle:

Minä tuskin edes ottaisin miestä, jolla on lapsia entisestä liitostaan.

Mutta jos ottaisin, niin lapsen asioista välittäminen & tiivis yhteydenpito lapseen ja lapsen äitiin lapsen asioihin liittyen olisi suuri plussa. Päinvastainen olisi iso miinus.

Älyttömyyksiin ei kuitenkaan tarvitsisi mennä miehenkään.

Jaksaisin ihan hyvin. Jos he ovat yhdessä ollessaan päivittäin puhuneet yhteisten lapsiensa asioista, niin on täysin luonnollista, että tämä yhteydenpito jatkuu eron jälkeenkin. On vaan mielestäni hyvä jos lapsien asioista jutellaan ja ollaan tekemisissä :) Ei tulisi mieleenikään olla mustasukkainen. Varsinkaan jos mies jakaa kanssani sen, mitä exänsä kanssa keskustelevat

Jotkut ovat eron jälkeen henkisesti niin sidoksissa exäänsä ja vanhaan perheeseensä, että käyttäytyvät huonosti uutta kumppani kohtaan. Kyllä minua tuollainen häiritsisi. Toivottavasti miehesi ymmärtää, että hän ei voi jatkaa tuolla tavalla kovin pitkään.

Voisittekohan keskustella asiasta ja laittaa miehen ex-vaimon viesteihin vastaamiselle jokin konkreettinen raja. Esimerkiksi korkeintaan kerran vuorokaudessa, eikä koskaan klo 20 jälkeen. Sama koskee miehesi viestejä exälle. Ja toki samat säännöt sinun ja sinun exäsi väliseen kommunikointiin.

En minä ainakaan kommunikoi exäni kanssa kuin sopiakseni lapsien hakemisesta ja palauttamisesta sekä mitä minun pitää pakata mukaan. Exäni on joskus alkuaikoina yrittänyt jotakin "kurarukkasjupakkaa" mutta en lähtenyrt sihen mukaan. Eiköhän kumpikin vanhempi voi hankkia luokseen sellaiset "rukkaset" kuin lapsi siellä ollessaan tarvitsee.

Hätätilanteet (esim, lapsen jalka poikki ja lapsi sairaalassa) ovat toki eri asia, mutta sellaiset ovat äärimmäisen harvinaisia.

Onnea suhteelleenne :-)

[QUOTE="Neith";23390063]no jos mies vaan on aidosti kiinnostunut lapsensa asioista, se on harvinaista mutta kyllä niitäin miehiä on jotka huolehtivat niistä pikkuasioista, kuten uusista hanskoista..
ehkäpä miehellä on kova ikävä lastansa ja siksi voi ajella vaikka sen 60km kirjan vienti reissua.. ihan vain nähdäkseen lapsen?[/QUOTE]

Tiedän, että on kova ikävä. Itkee sitä usein. Mies on aidosti kiinnostunut lapsestaan ja kaikesta mikä siihen liittyy. Mutta tämä jatkuva huolissaan olo, ikävä ja kaikki, se vaikuttaa negatiisisesti meidän suhteeseen. En tiedä mitä voisi tehdä. Mies itse kertoo kaiken syyksi juuri sen, että on vähän ylihuolehtivainen ja tarkka, haluaa pysyä kärryillä lapsen elämästä.

Kyllähän minä tietysti olen miettinyt, onko mies ihan täysin päässyt yli entisestä, mutta en usko että haikailee takaisin. Erosta nyt vuosi.

[QUOTE="aapee";23390021]Nimenomaan ne on tikusta asiaa juttuja, mun mielestä. Miehelle ne tuntuu olevan todella tärkeitä juttuja, kun haluaa ajatella lapsensa parasta. Kuitenkin, nuo voisi hoitaa järkevästi ja kerralla, eikä jatkuvasti. En ikinä ole edes kuullut miehestä, joka olisi huolissaan että lapsi tarvitsee uudet hanskat. Siitäkin pitää tehdä iso asia ja kysellä jatkuvasti vaikka äiti varmaan osaa ne ostaa itsekin elatusapu rahoilla. Mulla menis hermo, jos mun exä kyselis jotaki joka päivä, pitäisin epäluottamuksen osoituksena, enkä normaalina huolehtimisena.[/QUOTE]

Kyllä musta on vaan hienoa ja hyvä asia, että isäkin on huolissaan siitä, että lapsi saa uudet hanskat. Äiditkin usein näitä asioita pohtivat paljon, tällä palstallakin on monia aloituksia siitä, mitkä ovat oikeita, oikeankokoisia ja laadukkaita vaatteita. Miksi ei isä saisi miettiä näitä asioita ja puhua niistä lapsensa äidin kanssa? Oudolta tuntuu, että miehen pitää olla tuollaisissa(kin) asioisssa välinpitämätön.

No meillä oli alussa tuollaista, kun etäpoika oli pieni, eikä se mua häirinny. Itepä otin ukon jolla jo oli muksu. Hyvä vaan että suhteet säilyi läheisinä erosta huolimatta, yleensä vissiin tuppaa käymään just päin vastoin.

Nyt poika on jo iso, ja soittaa itse iskälle jos on jotain asiaa. Mies soittaa silti sekä pojalle että pojan äidille useimpina päivinä.

[QUOTE="vieras";23389887]siis eksien? eikös sulla oo niitä pentuja vähän joka ukolle, ainakin kolmelle eri miehelle?[/QUOTE]

Mitä siitä sitten? Mun mielestä Bootyn kohdalla ei edes voi puhua tuohon tyyliin, että "pentuja vähän joka ukolle", sillä lasten ikäerot ovat todella isot.

Kyllä se harmittaa, kun puhelin piippaa treffi-iltanakin, kun ollaan lähdössä ulos.. Ja heti kun päästään elokuvista, pitää miehen laittaa entiselle viestiä taas.. Sitten jauhetaan taas niitä asioita.

Se on yleensä mies, joka on yhteydessä entiseen. Exä ei ota juuri yhteyttä, vaikka lapsi olisi miehellä viikon. Puhuin miehelle taas, että minusta tuo yhteydenpito on liian tiivistä, enkä viitsisi keskustella niistä asioista jatkuvasti. Ymmärsi ja aikoi rajoittaa. Katsotaan sitten käykö niin..

[QUOTE="aapee";23390136]Tiedän, että on kova ikävä. Itkee sitä usein. Mies on aidosti kiinnostunut lapsestaan ja kaikesta mikä siihen liittyy. Mutta tämä jatkuva huolissaan olo, ikävä ja kaikki, se vaikuttaa negatiisisesti meidän suhteeseen. En tiedä mitä voisi tehdä. Mies itse kertoo kaiken syyksi juuri sen, että on vähän ylihuolehtivainen ja tarkka, haluaa pysyä kärryillä lapsen elämästä.

Kyllähän minä tietysti olen miettinyt, onko mies ihan täysin päässyt yli entisestä, mutta en usko että haikailee takaisin. Erosta nyt vuosi.[/QUOTE]

sopeutuminen on ainut mitä tuossa voi tehdä.. tai miehen vaihto
liian usein miehet antaa lapsen asioiden vain olla, ei kiinnosta ja kyllähän se äiti huolehtii, ei voi vaatia siis toista muuttumaan vähemmän kiinnostuneeksi lapsen asioista,
onko miehen ja exän erosta kauankin aikaa?
nimittäin joskus aika on se mikä auttaa

Kyllä musta on vaan hienoa ja hyvä asia, että isäkin on huolissaan siitä, että lapsi saa uudet hanskat. Äiditkin usein näitä asioita pohtivat paljon, tällä palstallakin on monia aloituksia siitä, mitkä ovat oikeita, oikeankokoisia ja laadukkaita vaatteita. Miksi ei isä saisi miettiä näitä asioita ja puhua niistä lapsensa äidin kanssa? Oudolta tuntuu, että miehen pitää olla tuollaisissa(kin) asioisssa välinpitämätön.

Minusta voi ostaa hanskat ihan vapaasti, miksi siitä pitää keskustella entisen kanssa? Kun kuitenkin tietää, että tarvitsee sellaiset, eikä äiti aio ostaa halpishanskoja parempia. On minusta hienoa, että mies on tuommoinen välittävä, mutta rajansa kaikella.

[QUOTE="Neith";23390209]sopeutuminen on ainut mitä tuossa voi tehdä.. tai miehen vaihto
liian usein miehet antaa lapsen asioiden vain olla, ei kiinnosta ja kyllähän se äiti huolehtii, ei voi vaatia siis toista muuttumaan vähemmän kiinnostuneeksi lapsen asioista,
onko miehen ja exän erosta kauankin aikaa?
nimittäin joskus aika on se mikä auttaa[/QUOTE]

eli vuosi erosta, aika auttaa varmasti asiaan.. mieskin sopeutuu siihen ikävän tunteeseen
(minen tiedä mitä kävi mutta jotenkin onnistuin liittämään nuo kaksi viimeistä lausetta vastaukseeni.. ja onnistuin poistamaan siitä tämän tekstin..)

Yhteistyössä