Häiritsisikö, jos kumppanin nimi olisi sama kuin isälläsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ritva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ritva"

Vieras
Jos kuvitellaan, että alkaisit seurustella miehen tai naisen kanssa, jolla olisi sama nimi kuin isälläsi/äidilläsi/veljelläsi/siskollasi tai jollain muulla sukulaisella. Häiritsisikö se sinua yhtään?

Tai mitä jos hänellä olisi lähes sama tai jopa sama nimi kuin itselläsi? Esim. Päivi ja Päiviö, Lauri ja Laura, Pauli ja Paula, Rauni ja Rauni... Miltä se tuntuisi?
Tiedätkö pariskuntia, joilla on sama nimi tai lähes sama nimi keskenään tai oletko itse ehkä seurustellut samannimisen kanssa? Mitä olette siitä ajatelleet?

Hassuja nimitarinoita tänne. :)

[QUOTE="vieras";23970317]Ei. Miksi pitäisi?[/QUOTE]

No ei välttämättä pitäisi häiritä jos sitä tarkoitat, mutta voihan se aluksi tuntua hassulta voihkia sängyssä isänsä nimeä. Sekaannuksiakin voi tulla.

Eiks kellään oo mitään hauskoja juttuja ja sattumuksia noihin sekaannuksiin liittyen, vai ootteko onnistuneet välttelemään sukulaisten nimisiä seurustelukumppaneita?

Onneksi miun miehellä sattuu olemaan eri nimi kuin miun isällä ja veljillä :)
Ehkä olisi outoa jos miun mies olisi saman niminen kuin miun isä.

mun mies on samanniminen kuin mun isä. mun isän vaimo on samanniminen kuin mun sisko. mun ja mun miehen vaarit on samannimisiä. ei mua haittaa, minkäs kukaan näistä nimilleen mahtaa.

Eiköhän tuossa tilanteessa sit jo otettas jollekin joku lempinimi käyttöön.
Meidän suvussa/tuttavapiirissä on tosi paljon Antteja.
Mun veli on Antti, miehen veli on Antti, siskon mies on Antti. Samoin tädin mies ja muutama kaveri.
On vaan pitäny keksiä jutut millä ne erotetaan, yleisin on sanoa vaimon nimi ensin eli esim Hannan Antti. Mut löytyy sit isoAnttia, partaAnttia jne.

No mua ei haittais vaikka miehellä olis sama nimi kuin isälläni (olis tosin aika ruma nimi), koska en itse isääni nimeltä kutsu kuitenkaan. Ja onko tuosta samannimisyydestä nyt haittaa muutenkaan...

Tiedän yhden perheen jossa kaikilla kolmella tytöllä on samanniminen mies, ei kai se nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä...

Mutta jos tuntisin että "Pekka" ois se oikea niin tuskin jättäisin häntä sen vuoksi jos isäni olisi myös Pekka.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23970497:
mun mies on samanniminen kuin mun isä. mun isän vaimo on samanniminen kuin mun sisko. mun ja mun miehen vaarit on samannimisiä. ei mua haittaa, minkäs kukaan näistä nimilleen mahtaa.

Ei tietenkään mahda mitään, mutta eikö se edes alussa tuntunut hassulta, oudolta tai edes joltakin, kun miehellä oli sama nimi kuin isällä? Vai oliko se sulle alusta lähtien ihan neutraali asia.

Mä voin kertoa, että minusta tuntuisi oudolta ainakin aluksi, jos seurustelukumppanilla olisi sama nimi kuin isällä tai veljellä. Varmaan sille suvussa ja perheessä naureskeltaisiin ja siitä kyllä kuulisi. Ei sillä, että se haittaisi, mutta en voi kieltää, etteikö koko tilanne olisi vähän hassu.
Jos olis sama nimi kuin serkulla tai jollakin enolla, niin se ei enää niin paljon haittaisi, vaikka ehkä siitäkin kuulisi jotain kuittailuja.

Jos veljen tyttöystävä olis samanniminen kuin minä, niin aluksi ainakin hätkähtäisi aina, jos se yhtään rakastuneen kuuloisena huokaisi: "Voih, huomenna näen taas Ritvan..."

[QUOTE="ritva";23970377]No ei välttämättä pitäisi häiritä jos sitä tarkoitat, mutta voihan se aluksi tuntua hassulta voihkia sängyssä isänsä nimeä. Sekaannuksiakin voi tulla.
[/QUOTE]

Minua taas häirihtis enemmän tuo, et voihikitaan mun nimeä kesken seksin.

Minua taas häirihtis enemmän tuo, et voihikitaan mun nimeä kesken seksin.

Itsekin vähän ihmettelin tuota, että voihkitaan nimeä sängyssä? :D Kukin tyylillään..

Minun siskoni miehen koiralla on sama nimi kuin isälläni. Ollaan naureskeltu asialle silloin tällöin :)

En usko, että minua häiritsisi vaikka miehelläni olisi saman nimi kuin isälläni tai veljelläni tmv. Voisihan siinä sekaannusta tulla välillä, mutta tuskin mitään kummempaa.

[QUOTE="ritva";23970559]Ei tietenkään mahda mitään, mutta eikö se edes alussa tuntunut hassulta, oudolta tai edes joltakin, kun miehellä oli sama nimi kuin isällä? Vai oliko se sulle alusta lähtien ihan neutraali asia.[/QUOTE]

ei mua oo oikeastaan ikinä haitannut. en tavallaan edes noteerannut asiaa. isääni en kuitenkaan nimellä kutsu. isän vaimosta käytämme nimeä isän-miia :) isovanhempien kohdalla tilanne on ratkennut sillä, että toinen tahtoo itseään kutsuttavan tuta:ksi.

Tuntuisi varmaan aika oudolta, varsinkin kun isäni nimi ei ole erityisen yleinen, mutta samalla oman ikäluokkansa nimi. Kun ei ole muutenkaan tottunut törmäämään kovin usein kaimoihin ja hekin ovat aina samaa ikäluokkaa kuin isäni. Joten nuori sen niminen mies tuntuisi muutenkin oudolta, saati sitten puolisona isäni kaima.

Mutta mieheni on kylläkin kaima vaarini kanssa, tosin se ei ole mieheni kutsumanimi.