Hairahdus avioliitossa

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei. Miten muut toimisi minun tilanteessani. En kaipaa syytöksiä syyllisyys lyötyy jo omastatakaa. Elikkäs olen ollut yhden ihmisen kanssa 10vuotta yhdessä ja 2 niistä naimisissa. Iso talo löytyy ja kaksi pientä lasta. No tein tempuista pahimman ja kännissä erehdyin hetken huumassa pettämään. Olin aikeissa tunnustaa ja mietin hetkeä. No vaimo sitten kertoi kuinka on ollut muutaman viikon outo olo ja teki raskaustestin joka oli positiivinen. Nyt meni kyllä itseltäni pakka sekasin kertoakko tapahtumat silloin se tietäisi avioeroa ja huonoimmassa tapauksessa raskauden keskeytystä. Ja olemassa olevat lapset myös kärsisivät vain minun yhdestä huonosta päätöksestä.. tunteita yms muuta ei liittynyt tekooni ja nyt en ehkä pysty tunnustamaan vaan yrittää unohtaa.

vierailija
Pidä asia visusti omana tietonasi ja opi mitä tuli tehtyä ja miltä se hetken huuma aiheutti. Et saa puolisoltasi anteeksi se on fakta koska olet loukannut häntä rankimmalla tavalla mitä voi tehdä.
Sinulla on vielä perhe nyt keskity siihen.

vierailija
On talo, autot, koira, muksut, perunamaa ja perhe ja kaikki...sitä ei mikään korvaa ja se on tärkeintä! Älälälä kerro missään nimessä!
Hmmm....eli perhe ja materia on tärkeintä. Näin meille opetetaan jo lapsesta. Menesty ja omista. Pöh...
Oma mielipiteeni on että haluan puolisoni olevan sellainen ihminen kenelle voin kertoa ihan mitä vain....siis mitä vain..vaikka mitä pimeimpiä asioita mitä ikinä päässä liikkuisi. Haluan että vaimoni kertoisi ja hän toivoo että minä pystyn kertomaan kaiken.
Ja kun parisuhde on vilpitön eikä tarvitse olla salaisuuksia niin se on tavoittelemisen arvoista ja silloin ei ole väliä talkoilla, autoilla jne jne...
Eli minä sanoisin että ole rehellinen niin muille kuin itsellesi.
Jos kaikki kaatuu niin sen ei kuulunut olla niin.

vierailija
Vaikka kuinka ajattelee, että rehellisyys maan perii niin kannattaa miettiä kyseinen asia toisinpäin. Miten itse kokisin jos puolisoni kertoisi, että olin tyttöjen kanssa juhlimassa ja kas tuli hyvä tyyppi ja harrastin seksiä hänen kanssaan. Miksi menit sänkyyn jonkun muun kuin minun kanssani? Mikä minussa on vikana? Teetkö sen toistamiseen? Voinko enää luottaa sinuun koskaan? Pystynkö antamaan anteeksi? Mitä ajattelet kun rakastelet kanssani, sitä toista panoako?
Joskus vaikeneminen on kultaa.

Yhteistyössä