Hain "väärää" työtä! Hjälp.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hoopo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hoopo"

Vieras
Eli. Tämä kuulostaa provolta mutta ei ole sitä.
Oon työtön työnhakija ja hain yhtä en niin oman alan paikkaa (liippaa läheltä) joka on osa-aikainen ja huonopalkkainen. Aattelin kuitenkin et siitä voisi saada hyvän työkokemuksen (työ kuullosti kivalta), vaikka käytännössä verrattuna kohtuulliseen ansiosidonnaiseeni ei käytännössä taloudellista hyötyä. Minulla on lapsi. Katoin et työ on yli vuoden pätkä, eli tämä "vakaus" (mun alalla tosi pitkä pätkä) kiinnosti.

Nyt sain ihme kyllä haastattelukutsun. Kun katoin uudelleen ilmoitusta, tajusin, että kyseessä on kesätyö. Tein hakemuksen keskellä yötä ja olin katsonut vuosiluvun väärin.

Nyt alkoi ahdistaa. Jos otan työn vastaan (jos sen saisin) niin se olis tauloudellinen ja ajankäytöllinen itsemurha (paska palkka jo ilman osa-aikaisuuttakin + 1 h suuntaansa työmatkaa) ja lisäksi syksyllä alkavat oman oikein alanai hommat menisvät sivusuun koska olisin tässä paikassa töissä.

Mitä nyt teen etten saa karenssia ja pilaa kesääni "turhan" työn takia? Lapsikin pitäis pistää hoitoon.

Ilmoittavatko työnantajat työkkärille millä tavoin tietoja?

Voinko soittaa ja selittää työnantajalle että luin ilmoituksen väärin yms.? "Repikää hakemus"?

Meenkö vaan munimaan haastattelun? (Tää ois mulle tosi vaikeeta koksa oon huono näyttelemään)

Voinko työkkärille puolustautua sillä että a.) palkka on tosi paska verrattuna ansiosidonnaiseeni + b.) oon ollut vasta allle 3 kk työttömänä, joten periaatteessa ei voi velvoittaa ottamaan muuta kuin koulutusta vastavaa työtä. (Vastaa kuitenkin ihan hitusen omaa koulutusta)

Toki voi olla etten työtä muutenkaan saa.

Eikös kesätyö ole sen verran lyhytaikainen ettei siinä ole sinunkaan puoleltasi irtisanomisaikaa vaan jos syksyllä löytyy oman alan työtä niin pääset sitten helposti siihen.

Joo, varmaan saisin irtisanottua itseni, mutta miksi tekisin työtä koko kesän jos siitä ei oo mitään taloudellista / urallista hyötyä? Etenkin un on piei lapsi niin se on hankalaa.

jos olet itsenäisesti etkä työkkärin kautta tuohon paikkaan hakenut, voit sanoa (jos nyt siis paikan saisitkin) että sori mutta sait toisaalta houkuttelevamman tarjouksen eikä kieltäytyminen kulkeudu työkkäriin asti.

Yhteistyössä