Hain työpaikkaa viikko sitten, ei ole vieläkään kuulunut mitään vastausta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mii"

Vieras
Kuinka kauan olette joutuneet odotella haetusta paikasta vastausta? Jättääkö työnantajat usein ilmoittamatta niille hakijoille jotka ei tulleet valituiksi?

Taidan olla vaan malttamaton?`:)

Jättävät usein ilmottamatta, paitsi jotkut ilmoittavat haastatteluun asti päässeille.

Odotatko siis vasta haastattelukutsua vai lopullista tietoa? Pari viikkoa miettivät yleensä hakemuksia, haastattelun jälkeen menee viikko-kaksi, on mun kokemukset aiheesta.

[QUOTE="mii";25624985]Hakemuksen vasta olen laittanut, ei vaan jaksaisi odottaa vastausta.. :D[/QUOTE]
Milloin hakuaika päättyi? Riippuu ihan työpaikasta, mutta ilmoitus haastattelusta voi kestää yhdestä päivästä pariin viikkoon hakuajan päättymisen jälkeen.

[QUOTE="mii";25624924]Kuinka kauan olette joutuneet odotella haetusta paikasta vastausta? Jättääkö työnantajat usein ilmoittamatta niille hakijoille jotka ei tulleet valituiksi?

Taidan olla vaan malttamaton?`:)[/QUOTE]

Mulla kesti kerran 2 viikkoa ennenkuin ilmoittivat, että olen valittu työhön. Olethan muuten katsonut sen spammi-kansion sähköpostistasi ettei vastaus ole vahingossa mennyt sinne?

Riippuu myös saapuneiden hakemusten määrästä ja siitä, montako ihmistä niitä hakemuksia käy läpi. Ja tietty alakin... Työpaikallani oli avoinna 1-2 paikkaa, hakuaikaa oli pari viikkoa ja hakemuksia tuli 200 kpl (it-ala). Ja ykis ihminen käsittelemässä hakemuksia :D. Että ei sitten ihan viikossa saa ilmoitettua hakijoille edes haastatteluaikoja ;).

Voi hyvin kestää kuukauden.Itse hain paikkaa x huhtikuussa, kävin haastattelussa toukokuussa, testeissä kesäkuussa, toisessa haastattelussa syyskuussa ja aloitin työt lokakuussa :)

Harvemmin ilmoittelevat niille, jotka eivät edes haastatteluun pääse. Tai sitten se ilmoitus voi tulla puolen vuoden kuluttua: Valitettavasti valintamme ei osunut sinuun. Työhön valittiin se ja se.

Haastatteluunkin voi tulla kutsu vasta kuukaudenkin päästä hakuajan päättymisestä.

Hakuaika päättyi 31.1. Pienen vaateliikkeen myyjän paikasta kyse, toivoisin että ilmottaisivat edes jotain..
Olisi muitakin kiinnostavia työpaikkoja tarjolla mutta en nyt sitten tiedä viitsinkö niitä hakea jos tuonne pääsisin..

Haastatelluille hakijoille ilmoitetaan meillä joka tapauksessa. Pelkän hakemuksen lähettäneille ei ehditä ilmoittaa paikan täyttämisestä (hakemuksia kun tulee kymmeniä, ainakin.)
En sinuna odottelisi hirmu pitkään, vaan hakisin jo muitakin paikkoja!

Uskoisin ettei hakemusten läpikäynnistä kovin kauaa tuollaisessa pienessä paikassa mene. Voin olla tietysti väärässä. Itse tuskailen täällä 1,5 viikkoa päättyneen haun kanssa. Ei ole kuulunut mitään :( Paikkaa kyllä varmasti haki useampi sata ihmistä, mutta silti...

Höh, onpa tyhmää ettei hakijoille ilmoiteta.. Ei luulisi olevan iso vaiva kirjoittaa joku "sori, et nyt tullut valituksi" -meili ja lähettää kaikille.. Ymmärrän kyllä jos hakemuksia tulee paaaaaaaljon niin hetkenhän se vie, mutta kuitenkin :(

[QUOTE="vieras";25627924]kaikki työnantajat vaan ei tykkää, että perään soitellaan tai soitetaan edes ennen hakemuksen laittamista. Nykyään kaikilla on niin kiire![/QUOTE]
Tämä on ihan totta. Jos työpaikkailmoitukseen on laitettu puhelinnumero, josta voi tiedustella lisää avoinna olevasta työpaikasta, niin silloin soittaminen on ihan ok.

Yhteistyössä