Häikkä ei siis ainakaan ole nyt kilpirauhasessa

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
lääkitys ois viimein taas hetken aikaa kohdillaan =) Hyvä sinänsä mutta missähän ne kuukautiset sitten on. Välillä palelee, sitte on kuuma, huono olo ilmestyy yhtäkkiä, kuukautiset jo toista kuukautta pois ja ajattelin että johtuis siitä ettei tuo kilpirauhaslääkitys ole kunnossa, mutta onhan se.
Raskaustestinkin tein n. pari viikkoa siitä kun menkkojen ois pitäny alkaa mutta puhdas negatiivinenhän se oli :/

Tk.lääkärille en haluis mennä kun täällä saattaa olla vastassa millon mikäkin kandi. Harvoin suomenkieltä kunnolla puhuva/ymmärtävä.

Jos yksityiselle menis niin ultraako ne suoraan ja siitä näkis että onko raskaana sitten kuitenkin vai en? Vai käskiskö ne ensin labraan r.testiin? ( Eli rahastaisi )

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Eikä ole kyse anemiasta?

(syö nyt varmuudeksi kuuri rautaa ja b-vitamiinia)

Voi että, tän neuvon muistan kuulleeni jo aiemmin :D Täytyy nyt koittaa muistaa se vielä huomennakin ja kipasta apteekkiin. Tuollasta Lady Vita:n Plus kuuria olen syöny jo tosi kauan. Sitä en muista onko siinä tuota B-vitamiinia.

Eikä ole kyse anemiasta?

Lisäraudan syömisessä pitää olla tarkka, jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ei sitä noin vain pidä mennä syömään. Ja jos Hb on niin alhainen, että lisärauta tarpeen, on se otettava vähintään neljä tuntia Thyroxinin jälkeen, mieluusti enemmänkin varoaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Paljonko sinulla oli kilpirauhasarvo? Itse olen menossa vuoden vaihteessa testiin, että onko mulla lääkitys kohdallaan.

No nyt TSH oli 1,86. Sitä ennen oli ihan hiukan arvojen yläpuolella mut koska aiheutti ongelmia niin nostettiin vähän lääkitystä ja nyt sitten on ihan normaali. 8 viikkoa sitten oli siis vähän yli normaalin arvon.

Sitä ennen olikin 56 :whistle: Normaali on siis alle 6 muistaakseni.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Eikä ole kyse anemiasta?

Lisäraudan syömisessä pitää olla tarkka, jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ei sitä noin vain pidä mennä syömään. Ja jos Hb on niin alhainen, että lisärauta tarpeen, on se otettava vähintään neljä tuntia Thyroxinin jälkeen, mieluusti enemmänkin varoaikaa.

Tuo varoaika on kyllä totta, raskausaikana söin lisärautaa ja otin lääkkeet niin että thyroxinin aamulla, rautatabun illalla.

Yleensä minulla on kyllä hb hyvä ( jos raskausaikaa ei lasketa mukaan ). 142-154 on normaalisti minulla hb.

Yhteistyössä