Häh, lapsen isä väittää ettei maksa enää niin paljo elaria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Oon siis muuttamas yhteen poikaystävän kanssa ja nyt ton lapsen isä väittää ettei enää maksa niin paljo elaria. Törkeetä!!
Väittää että kun mun poikaystävä asuu tääl, ni sen ei tarvii muka maksaa enää ni isoo osuutta lapsen vuokrasta???? Voiks pitää paikkasa?

minä muutin avoliittoon kk sitten ja kelalta oon saamani perinyt niin ei ole tarvinnut lasten isän kanssa tapella elatusavusta. Periköön kela häneltä sitten.

Se, että olet parisuhteessa vaikuttaa kyllä elatusmaksuihin. Ei sitä yleensä lasketa niin, että se on osuus pois vuokrasta, mutta kokonaislaskennassa se kyllä vaikuttaa... Soitapa alueen lastenvalvojalle, niin siellä lasketaan "virallinen" summa.

Meillä vaikutti nousevasti elareihin. Sossu perusteli sillä, että äidiltä poistui yksinhuoltajakorotus, joten isän on maksettava sen verran enemmän. Riistoa minun mielestäni. Eihän se lapsen isän "vika" ole, lapsen äiti päättää muuttaa yhteen uuden miehen kanssa. Kuitenkin, niin tyypillistä, että kaikesta rangaistaan etähuoltajaa. Muutenkin ihan käsittämätöntä, että isä joutuu maksamaan elareita lähes 250 euroa, vaikka lapsen äiti on katsottu elatuskykyisemmäksi ja lapsi on isällään huomattavasti enemmän kun perinteinen joka toinen vkonloppu.

Noeipä kyl kuulu mun asuat sille enääm ollenka. Siis nouseeha phmaksuki ny ku poikaystis muuttaa mun kans asuu????!!!!? Pitäs sillo elarinki nousta, mistyä se ukko ees tiwetää et maksaaks poiskaystävä ees vuokraa????!!!!?

no ei mulla oo tullu kyllä ees tuollainen mieleen, tänään muutin miesystävän kanssa yhteen. Mun lapsilisä putoaa, mutta vastaavasti on toinen aikuinen myös maksamassa. Ei oo tulossa muutosta elatusmaksuihin

No entäs jos etävanhempi menee uuteen liittoon tai siis muuttaa yhteen uuden kumppanin kanssa, niin nostaako se sitten alatusmaksuja? Kun sittenhän exän perheellä on enemmän rahaa käytettävissä?

Tää on sitten vaan tässä ketjussa esiintyneiden argumenttien pohjalta tehtyä spekulointia...

Yhteistyössä