Hah, köyhät, menkää töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Menkää köyhät töihin, EU lopettaa leivän jakamisen suomeen.

Helsingin Uutiset: EU:lla ei ole en

Itse en kuulu näihin ihmisiin jotka ovat leipäjonossa mutta mieti nyt sitä jos jollain on vaikka joku sairaus joka estää työnteon tms, aika surullista niitten puolesta jos eivät leipää edes saa.. sitäpaitsi nykypäivänä ei enää mennä töihin tuosta vaan, eli kävellään vaan, että hei tulin tänne töihin, jotku on vuosikausia voineet etsiä töitä ja lähettää satoja työhakemuksia ilman töitä joten mieti sitä...

Mielenkiintoista potaskaa Eu:lta. Suomessa on jo pari vuotta kuulemma ollut vehnäsato niin hyvä, että vehnää voisi polttaa jotta se ei mätänisi laareihin...

Joten ehkäpä sitä viljaa löytyisi meiltä, jos jyväjemmarit sitä vain antaisivat.

[QUOTE="vieras";24382409]Itse en kuulu näihin ihmisiin jotka ovat leipäjonossa mutta mieti nyt sitä jos jollain on vaikka joku sairaus joka estää työnteon tms, aika surullista niitten puolesta jos eivät leipää edes saa.. [/QUOTE]
Työkyvyttömät saa kyllä eläkkeen tai sairauspäivärahaa, päälle mahdollisesti asumistukea ja toimeentulotukea. Minimi käteenjäävä summa pakollisten (vuokra, vesi, sähkö, lääkkeet) kulujen jälkeen on 420 euroa sinkulla, 700e pariskunnalla ja lapsista tulee vielä lisää iästä riippuen jotain 150-250e/lapsi. Tämän verran siis saa soskusta kun vain hakee (siis että tän verran pitää jäädä).

Mikä siis on sellainen tilanne, jossa tuosta rahasta ei enää riitä leipään? Ei mikään, ainakaan "hyväksyttävä". Tietysti jos ryyppää, pelaa tai tuhlaa huumeisiin nuo perustulon rahat on kiva hakea jonosta leipää, mutta kukaan ns. kunnollinen ihminen ei ilman ruokaa jää vaikka leipäjonot lakkautettaisiin.

Leipäjonot eivät siis kerro köyhyydestä, vaan siitä että kun ilmaiseksi saa niin tottakai ottajia löytyy.

Mun Ima jakaa noita täällä Turkkuses ja aika useasti ne leivät jää ottamatta joka tapauksessa. Joten eipä tuo varmaankaan nyt niin haittaa. Seurakunnat nyt kuitenkin antaa vielä tulevaisuudessakin ruokakupongit kauppoihin niille joilla rahaa ei ole.

Mielenkiintoista potaskaa Eu:lta. Suomessa on jo pari vuotta kuulemma ollut vehnäsato niin hyvä, että vehnää voisi polttaa jotta se ei mätänisi laareihin...

Joten ehkäpä sitä viljaa löytyisi meiltä, jos jyväjemmarit sitä vain antaisivat.

Avustusrahat olisi hyvä suunnata noiden viljojen ostoon, samalla tukisimme suomalaista työllisyyttä. Jyväjemmarit kyllä antaisivat, kun vain joku ostaisi. Ja vielä halvalla...

[QUOTE="vieras";24388603]mikä on mun ima[/QUOTE]

Ima on äiti, mutta en kyllä ymmärrä miksi Booty ei voi kirjoittaa ihan vaan kansantajuisesti. Käytöksen kultaisessa kirjassakin (Lassila, Sirkka) sanotaan, että vaikka itse kutsuisi vanhempiaan millä nimellä, niin muille ne esitellään äitinä ja isänä.

Yhteistyössä