Häviävätkö kihomadot itsestään ?

  • Viestiketjun aloittaja sleiks
  • Ensimmäinen viesti
sleiks
Auttakaa joku ! minulla on kihomatoja , ja en uskalla kertoa niistä vanhemmille .. Voivatko ne hävitä itsestään ? ja mitä minun pitäisi tehdä kun en uskalla kertoa heille .. :(
 
Apteekista saa pyrvin nimistä lääkettä ilman reeptiä. On kyllä aika kaliista. Madot voivat hävitä itselläänkin mutta on hyvin epätodennäköistä. Nimim. miljoona matokuuria syönyt ja lopulta lähtivät itsestään. Kurjia ällötyksiä ovat... :x
 
no
koko perhe pitäis hoitaa koska tarttuvat herkästi. liinavaatteet ym pitäis pestä tosi kuumassa jne. ymmärrän että nolottaa kertoa mutta pare´mpi olis silti kertoa. aikuiset kyllä varmaan voi hoitaa lääkkeiden hankkimiset jne
 
vieras
Kyllä voi hävitä itsestään. Meillä oli lapsena kotona aina välillä kihomatoja, ne tuli ja meni. En muista että niistä olis koskaan puhuttu, tai että olisin koskaan syönyt mitään kuuria. Nuorena aikuisena olin tottunut jo matoihin, mulla oli niitä aina silloin tällöin, ja sitten ne taas katosivat vuosiksi. Ekan kuurin olen syönyt nyt kun olen perheenäiti. Eli heti kun huomasin madot, syötiin koko perhe kuuri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä voi hävitä itsestään. Meillä oli lapsena kotona aina välillä kihomatoja, ne tuli ja meni. En muista että niistä olis koskaan puhuttu, tai että olisin koskaan syönyt mitään kuuria. Nuorena aikuisena olin tottunut jo matoihin, mulla oli niitä aina silloin tällöin, ja sitten ne taas katosivat vuosiksi. Ekan kuurin olen syönyt nyt kun olen perheenäiti. Eli heti kun huomasin madot, syötiin koko perhe kuuri.
No tätä samaa oli aikanaan. Nyt ei oo vuosiin näkyny eikä kuulunu. Ja eikös jossain lehdessä joku professori kirjottanut ettei niistä eroon pääsy ole täysin pakollista kun saattavat tehdä ihan hyvääkin suolistolle.
 
MeforJ
Kihomadot voivat hävitä itsestään. Itselläni niitä oli jonkin aikaa ja hävisivät itsestään ilman sen suurempia edellytyksiä. Koska sinua kutisee öisin edes sen vähän verran, tarkoittaa se sitä, että sinulla niitä on. Ne munivat öisin peräaukon ulkopuolelle, jolloin ne lisääntyvät. Eli suuri riski on niiden lisääntyminen, jos tuntuu vähäinenkin kutina niistä johtuen. Onneksi ainoa haitta niistä kuitenkin on mahdoton kutina.

Itselläni niiden häviämiseen saattoi edesauttaa takapuolen huuhtelu sisältä ja toistuva unirytmin sekoittaminen (ei tarkoituksella), jolloin ne eivät saattaneet huomata lepotilaani enää eivätkä päässeet munimaan. Myöhemmin unohdin, että minulla on/oli niitä, koska ei ollut kutissut pitkään aikaan.
 
mulla oli
lapsena, en kertonut vanhemmille. Mulla ei oo sisaruksia ja vanhempiin ei tarttunu (tietääkseni, kai ne nyt ois jotain sanonut). Ne lähti aika äkkiä kun olin raapimatta ja pidin hygieniasta normaalia tarkemmin huolta. En ite ikinä ostais niihin mitään lääkekuureja, ihan turhaa kun niistä ei ole mitään vaaraa ja häviää varmasti itestään kun eivät pääse leviämään. Madot tekee hyvää vastustuskyvyllekin ;)
 
:(
auttakaa mulki on niitä enkä uskalla kertoo äitille tai iskälle :( ja onko ne vaarallisii ? :( joskus kutittaa iltaisin mut aika harvoin :( haluun ne pois mua pelottaa ne :( ja apteekis en todellakaa kävis yksin ostaa mitää lääkettä ja oon vasta nii nuori :( mut mua pelottaa ne auttakaa! :'(
 
"anni"
osta apteekista kihomatoihin häätökuuri, noudata ohjeita!
ja noille aikaisemmin kirjottaneille, kiitos teille vatipäille jotka levitätte niitä matoja vain edelleen muille, kaikilla nuo kihomadot eivät ole vain pientä kutitusta (tai meillä lapsilla ei kutitusta ole ollenkaan...) vaan ne sotkee elämää aikalailla enemmän.
siis jos huomaatte matoja/täitä/muita loisia -> hoitakaa ne pois, ilmoittakaa niistä lähiympäristöllenne ja osoittakaa vastuullisuutenne,
kiitos!
 
Auttakaa
Mullaki on kihomatoi enkä tiiä mitä sanoo aitille tai iskälle, ja oon niin nuori et en lähe apteekist ostaa ite mitää lääkkeit. Mitä mä teen. Mitä mä sanon niille?
 
"..."
Luulisi, että niistä on mahdollista päästä eroon ilman lääkkeitäkin. Tärkeintä lienee, että laittaa tiukat yökkärinhousut + paita vyötäröltä housujen sisään, ettei pääse yällä raapimaan. Tai vaikka puuvillahanskat käteen yöksi ja ne aamulla roskiin.
Samoin vaihtaa yöpuvun joka yö ja laittaa heti pesuun. Ja kiinnittää tietysti muutenkin ekstrahuomiota hygieniaan ja käsien pesuun.
 
pelkonsa kohdannut
mutta kun mulle tuli niitä hitsin matoja en tietty kertonu heti itkin parit yöt äiti oli jo tilata koulukuraattorin kun sit kirjotin lapulle pyysin et siit ei puhuttais tänään ja juoksin ylös äiti haki lääkkeet vaan minä otin ja kyllä näyttää siltä että lähtee tälleenki
 
vierailija
Mä olin lukenu kaikkii tällasii ja sitte aattelin et jos kerron äitille, kuukauden päästä ei enää kutose yhtään eikä nolota enää yhtään. Joten menin kertoo, koska parempi niin. Onneks kerroin!
 

Yhteistyössä