Häviävät raskausoireet ja alavatsakipu raskauden alussa

Täällä kova stressailija hei.

Plussasin tällä viikolla ja viiva on vahvistunut päivä päivältä.
Ennen plussaa mulla oli lähes kaikki mahdolliset raskausoireet paitsi huonovointisuus. Plussan jälkeen oireet on kadonneet ja tilalle on tulleet menkkamaiset vatsakivut. Kerran kouristeli yöllä muutaman minuutin jopa niin että ajattelin että kesken taisi mennä. Sen jälkeen on kuitenkin tullut vahveneva viiva. Jomottelu alkaa voimistuvasti iltapäivällä/illalla. Aamulla ja päivällä mitään tuntemuksia ei oikeastaan ole, paitsi joskus voi silmissä vähän mustua kun nousee ylös ja hengästyn helposti. Yleensä kipu on siedettävää, joskin aika inhottavaa. Pari kertaa olen ottanut Panadolin. Tänään soitin neuvolaan ja kivut kai voi olla ihan ok, oireiden häviämisestä ei kommentoinut.

Onko teillä kokemuksia siitä, että raskausoireet katoaa heti alussa (nyt vasta n. 4+0 tai neuvolan laskujen mukaan 5+1) tai noista kivuista? Mitään vuotoja ei ole ollut. Menkat olisi pitäneet alkaa eilen.
 
Minä luottaisin siihen, että eivät olleet neuvolasta huolissaan. Meillä on nyt neljäs raskaus menossa ja nyt on ensimmäinen kerta, että on oireita ennen kymmenettä raskausviikkoa. Pahoinvointi on ennen alkanut vasta sen kymmenennen viikon jälkeen.

Itse odottaisin rauhassa, käsittääkseni sen jälkeen, mikäli alkaa tulla runsaampaa vuotoa, pitää olla huolissaan.
 
Moi!
Mulla ollut tosi vaihtelevat raskausoireet alkuraskauksissa, muutama päivä saattoi mennä, ettei ollut mitään oireita, niin että ehdin pelätä keskenmenoa, kunnes kuitenkin taas alkoi. Kipuja mulla ei kauheasti ole ikinä ollut, mutta sellaista jomotusta alaselkä/alavatsa-osastolla säännöllisesti, olisiko ollut kiinnittymiskipuja tms? Sinuna odottelisin rauhassa viikon tai kaksi, että missä mennään (vaikka helpompi tietty sanoa kuin tehdä) ja jos ei vuotoja tai pahempia kipuja, niin eiköhän kaikki ole hyvin!
Onnea raskauteen :)
 
Moi,

Mulla viikkoja kasassa tänään 9+6. Oikeastaan ainoa pysyvä oire raskaudesta on koko tän ajan ollut menkkamaiset vatsakivut, ja ne olivat pahimmillaan juuri silloin ihan aluksi. Kuljin koko ajan vessassa ja odotin näkeväni verta pöntössä, edelleen on välillä sellainen olo. Pahoinvoiva olen ollut ihan muutamana päivänä, rinnat on olleet kipeät vain nännien kohdalta, ja niistäkään ei koko aikaa.
 
Mulla oli tosi kovia mahakramppeja muistaakseni viikoilla 5-7, niin kovia,että joutui lähtemään töistä pois välillä ja olin ihan varma, että kesken menee. Oli oireettomia päiviä myös välissä ja silloin tietty myös aattelin,että onko elämää enää mahassa.. Nyt viikkoja kasassa jo 36 eli kuuluu asiaan kaikenmoinen:)
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja helena85
miss_piggy
Täällä 14+1 ja oireita ei ole laisinkaan. Pahoinvointia oli rv 9-12, mutta esim. oksentanut en kertaakaan. Kohdun kasvukipuja olen tuntenut vain pari kertaa muutama viikko sitten ja silti kaikki on kunnossa.
Itse olen nyt ainakin tän raskauden myötä oppinut sen, että oireettomuus ei ole välttämättä aina pahasta :) Itse olen nyt ihan tyytyväinen kun olo on normaali. Dopplerilla kuitenkin sydänäänet kuuluu ja ultrissakin ollut kaikki hyvin.

piggy ja mato 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
2.raskaus.....
Minulla raskaus"oireet" helpottivat/vähenivät ja lopulta katosivat kokonaan vkolla 11.Sitten olikin jo next vkolla kauan odotettu ultra 12+4....=/Totesi että sikiö pieni ikäisekseen,kun kysyin missä sydänäänet niin vastaus kuului että niitä ei ole.Kyseessä keskenjäänyt keskenmeno..."toukkamme"iäksi vahvistui 9vkoa.Silloin oli kehitys pysähtynyt. Nyt takana kohdun tyhjennys lääkkeillä ja ekoja kuukautisia odotellessa...Muistat vain kokoajan ne puheet EKASTA kolmanneksesta etkä odota liikoja...vaikeaa..tiedän.Ei ole turhaa puhetta kun käsketään toivoa parasta ja pelätä pahinta.Mikään ei valmista siihen kun näkee pienokaisensa ekan kerran ja kuuleekin että eloton.....AINA ei vain onnellisia "tarinoita"...
 
Hei Dana

Minusta tuntuu monesti, että täällä kaksplussan foorumilla ihan kilpaillaan, kellä on pahimmat oireet! Jokainen yökkäys, vatsan nippaus ja etova olo tullaan kirjoittamaan tänne ja me monet lähes oireettomat kauhistelemme puuttuvia oireitamme ja stressaamme, onko kaikki hyvin. Monet muistavat vielä toitottaa, että ainakin vauvalla on kaikki hyvin kun raskausoireet ovat niin ja niin voimakkaat. Niimpä niin |O

Totuus on kuitenkin se, että oireet saattavat vaihdella päivästä toiseen, toisena päivänä ne voivat siis olla voimakkaammat kuin toisena. Itse huomasin, että työnaloitusstressi kesäloman päättyessä teki tepposet ja lievitti oireita pariksi päiväksi. Perjantaina työvuoron päätyttyä ne mun vähäisetkin oireet (ne hurjat oireet eli lievä tissikipu ;) ) voimistuivat entiselleen kuin taikaiskusta. Minulla on myös 5+5 asti ollut päivittäisiä supistusmaisia kipuja ja kysyin äidiltäkin, mistä ne voisivat johtua, sairaanhoitajana hän uskoi niiden olevan ihan normaaleja kohdun kasvukipuja ja kuuluvan nimenomaan alkuraskauteen ja suunnilleen siihen aikaan, kun menkkojen kuuluisi olla. Äidillä itsellään on ollut vain yhdessä raskaudessa yökötystä yhtenä iltana, siinä kaikki raskausoireet ovatkin kuulemma olleet ja kolme lasta on syntynyt.
 

Yhteistyössä