Hävettää ystävän kehuskelu lastensa vaatteilla

• Viestiketjun aloittaja "Arja"
  • Ensimmäinen viesti
"Arja"
Ystäväni ostaa kaikki lastenvaatteet aleista. Tyypillisesti esim. Joulualesta kokoa isommat pojalleen syksyksi. Sitten kehuskelee lasten pukeutumisella ja luulee, että kukaan ei huomaa.

Tänään oli tyypillinen kohtaus. Ystäväni toi lapset puistoon ja alkoi heti selittää, kuinka hyvä pojan uusi pop:n kuori on. Ei taida vaan tajuta, että pop:lla kausisävyt. Jokainen tietää, että takki ei ole uusi, vaan tyyliin puoli vuotta jossain hyllyssä maannut. Tämä sama näytelmä toistuu pitkin vuotta. Keväällä vuoden takainen reiman välikausi jne. Pikkuhiljaa tuo show alkaa ärsyttää. Lisäksi hävettää, kun muut näkevät hänen läpi, tietävät meidät ystäviksi ja luulevat, että olen samanlainen valehtelija :(

Eikö se vaate voi olla hyvä vaikka olisikin viimekaudelta?

Miksi vaatteet pitäisi ostaa uusina ja täyteen hintaan? Itse ostan suurimman osan vaatteista alennuksista ja jos joku niistä kysyy niin voin hyvin kehua ominaisuuksia jos niin tykkään. Itse en ota lastenvaatteita kyllä puheeksi.

A.p.
Eikö se vaate voi olla hyvä vaikka olisikin viimekaudelta?

Miksi vaatteet pitäisi ostaa uusina ja täyteen hintaan? Itse ostan suurimman osan vaatteista alennuksista ja jos joku niistä kysyy niin voin hyvin kehua ominaisuuksia jos niin tykkään. Itse en ota lastenvaatteita kyllä puheeksi.
Mutta miksi valehdella, että vaate on uusi, kun ei ole? Kuka kehuskelee tänään joulualesta ostettua tuotetta uutena?

No herregud ändå, että sulla on isoja ongelmia. Ihan oikeesti, antaa kehuskella jos tahtoo. Onko se nyt niin vakava asia? Ja sitäpaitsi onhan se uusi, koska sitä ei ole käytetty. Fiksusti tekee jos on rahan kanssa tiukalla, että ostaa halvemmalla. Ehkä häpeääkin omaa rahatilannettansa? Etkä niin perinpohjin hyvältä ystävältä kuulosta kun tuommosia täällä seläntakana puhelet.

• Tykkää
Reactions: Glorinha
Mutta miksi valehdella, että vaate on uusi, kun ei ole? Kuka kehuskelee tänään joulualesta ostettua tuotetta uutena?
Siis hän sanoo vaatteen olevan uudesta mallistosta? Meidän lapsille ne vaatteet ovat uusia vaikka kuinka olisivat viime vuotista mallistoa eli voidaan hyvin puhua "xxxxx:n uudesta toppapuvusta" vaikka se olisikin viime talvialesta ostettu. Lapsille ne vaatteet ja tavarat ovat uusia vaikka olisivat kirppikseltä hankittuja. Ihan ilman mitään kehumisia.

Jos vaate on ekaa kertaa päällä, niin kyllä se on uusi. Ja kyllä mä pidän takkia uutena silloinkin, kun se on ollut viikon päällä.

Mä ostin juuri vinon pinon uusia vaatteita. Kirppikseltä, eli olivat toki käytettyjä. Mutta jos mieheni huomenna moisen vaatteen lapseni päällä nähdessään kysyy että "onko tuo tunika uusi", niin toki vastaan että kyllä on. Meille se on uusi.

Kyllä tässä nyt ihan joku muu kuin se kaveri on vähän "kukkuu" :D

Enemmän mua ärsyttää kaveri joka on ihan helvetin tarkka lapsensa vaatteista, kaikki pitää olla niin sävy sävyyn vaikka kotona vaan olisi, ja koko ajan mainitaan siitä kuinka pitää olla nätisti ettei vaatteet/kengät mene likaisiksi.

Ehkä ystäväsi rahatilanne ei ole kummoinen ja on vaan iloinen että sai ostettua hyvät vaatteet lapsille. Joillekin vanhat kun voi olla uudet...

"höh"
Mun kaveri ostaa kirpparilta merkkivaatteita ja muistaa aina mainita että "nää on marakatti marssin" tai tää on "ej sikke lej" jne. Mua ei merkit kiinnosta ni onpahan rasittavaa. Ihmiset on.

"vieras"
Paremminkin hävettää tuollainen pinnallinen ihminen, jolla riittää aikaa ruikuttaa moisesta asiasta, uusihan se lapsella on päällä. Tuskinpa esittää, että se olisi uusinta mallistoa. Enpä tuollaista "ystävää" haluaisi.

Millä lailla ap itse pukee lapsensa tai mitä hän vaatteista puhuu ettei olisi valehtelija?

Onko kaikki aina uusinta mallistoa vai taitaanko lapsen päähän -ja muistetaan itsekin aina tuoda julki- että tuo puku on viimevuotista mallistoa eikä missään tapauksesssa uusi?

"Lissu"
Mä ostan mahdollisimman pitkälle lasten ulkovaatteet edellisen kauden alesta eikä ole tullut mieleenikään että siinä olisi jotain noloa. :D Ajattele, ihan avoimesti olen siitä kertonut kaikille keitä on sattunut kiinnostamaan. :D Musta olisi suorastaan vähän tyhmää ostaa vaate täyteen hintaan syksyllä, kun sen saisi puoleen hintaan edellisenä keväänä.

Ja kyllä, ne vaatteet on silti uusia niin kauan kuin tulevat käyttöön. :)

Blue
Sinä se nolo olet ap kun luulet että joku tuomitsee sinut/kaverisi sillä perustella että puhutte lastenvaatteiden ominaisuuksista...

Ps. Mä olin tänään urheiluliikkeessä. Katselin lapsille jo kunnollisia talvirukkasia. Satuin kävelemään lattialla maanneen pahvilaatikon ohi ja katsahdin sinne. Siellä oli alelapullisia rukkasia.

Kumarruin katsomaan ja myyjä hyökkäsi niskaani kyselemään että voiko auttaa. Kysyin että onko nämä alennuksessa. Sanoi että itseasiassa ne ovat viimevuotisia talvirukkasia jotka ovat olleet viime keväänä alessa. Ne eivät menneet alessakaan joten pistivät ne varastoon ja nyt kaivoivat ne esiin. Olivat ottamassa niistä alelappuja pois koska meinaavat laittaa ne ennen tämäntalvisia myyntiin taas täydellä hinnalla. Värisävyt eivät rukkasissa muutu niin paljoa että joku tajuaisi että ne ovat viimetaivisia. ;)

Olin jo laittamassa niitä takaisin ja harmittelin asiaa kun sitten sanoi että kun kerran olin noin tarkkaavainen kuluttaja niin saisin ne nyt sillä alehinnalla (-50%) ennen kuin taas korottavat hinnan normaaliin. Tein aika hyvän diilin kolmista rukkasista. :D

Että eipä ne ominaisuudet yhtään muutu vaikka värisävyt ehkä vähän muuttuvatkin. Joten ihan asiasta se kaverisi puhuu. :)

• Tykkää
Reactions: emmiina ja chef
A.p.
No herregud ändå, että sulla on isoja ongelmia. Ihan oikeesti, antaa kehuskella jos tahtoo. Onko se nyt niin vakava asia? Ja sitäpaitsi onhan se uusi, koska sitä ei ole käytetty. Fiksusti tekee jos on rahan kanssa tiukalla, että ostaa halvemmalla. Ehkä häpeääkin omaa rahatilannettansa? Etkä niin perinpohjin hyvältä ystävältä kuulosta kun tuommosia täällä seläntakana puhelet.
Olen yrittänyt sekä vihjata, että sanoa suoraan. Silti jatkaa vaan. Esim. Juhannusalejen jälkeen, kun oli porukka koossa leikkipuistossa, kysyin kovaan ääneen, että mitäs löytyi aleista. Kaikki muut luettelivat ostamansa tuotteet, mutta ystäväni vaan tyhmä ilme kasvoilla sanoi, että näette sitten myöhemmin. Olisi vaan reilusti myöntänyt, että kesä 2013 vaatteet tuli lapsille ostettua.

Käyttämätön=Uusi
Ettei nyt vain olisi niin, että ap on itse ärsyyntynyt siitä, etteivät puistossa muut mammat huomaa tehdä eroa kaverin lapsen viime kauden ja oman piltin tämän kauden vermeiden välillä? Menee siten se ylimääräinen panostettu 50% (tai mikä ikinä lienee erotus alesta ostetun ja normaalihintaisen välillä) ikään kuin omalla kohdalla statuksellisesti hukkaan?

• Tykkää
Reactions: Finla
A.p.
Millä lailla ap itse pukee lapsensa tai mitä hän vaatteista puhuu ettei olisi valehtelija?

Onko kaikki aina uusinta mallistoa vai taitaanko lapsen päähän -ja muistetaan itsekin aina tuoda julki- että tuo puku on viimevuotista mallistoa eikä missään tapauksesssa uusi?
Sekaisin uutta, vanhaa ja lainattua. Aina muistan kertoa vaatteen alkuperän. Ei ole tarve esittää parempaa.

Siis täh?
Sekaisin uutta, vanhaa ja lainattua. Aina muistan kertoa vaatteen alkuperän. Ei ole tarve esittää parempaa.
Mikä ihmeen raportointivelvollisuus on olemassa lapsen vaatteiden alkuperästä? Miten se muka on jotain paremman esittämistä, ellei raportoi muille, mistä vaate on peräisin? Siis mä en mitenkään salaile, jos joku multa kysyy, mistä vaate ostettu/saatu, mutta en kyllä myöskään erikseen luettele joka vaatteen alkuperää ihmisille. Enkä erikseen alleviivaa jokaista alelöytöä. Hemmetin epäeettistä toimintaa ilmeisesti ;)

• Tykkää
Reactions: Madicken04
A.p.
[QUOTE="vieras";27271672]Jos vaate on käyttämätön niin se on uusi, paskat mistään kausista :D[/QUOTE]

Miksei ahvenanmaa sitten myy sitä merestä nostettua shampanjaa uutena? Eihän sitä ole käytetty.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27271672]Jos vaate on käyttämätön niin se on uusi, paskat mistään kausista :D[/QUOTE]

Näin. Itse saatan puhua myös uudesta vaatteesta tai kirjasta, vaikka olisin ostanut sen kirpparilta käytettynä. Onhan tuote minulle itselleni uusi.

Kausista, kauden väreistä ja kuoseista en tiedä tuon taivaallista. Onneksi näin aikuisella iällä saa olla jo vapautuneesti juntti ja puhua uusista vaatteista, vaikka kyseessä olisikin wanhan kauden vermeet.

[QUOTE="Arja";27271330]Ystäväni ostaa kaikki lastenvaatteet aleista. Tyypillisesti esim. Joulualesta kokoa isommat pojalleen syksyksi. Sitten kehuskelee lasten pukeutumisella ja luulee, että kukaan ei huomaa.

Tänään oli tyypillinen kohtaus. Ystäväni toi lapset puistoon ja alkoi heti selittää, kuinka hyvä pojan uusi pop:n kuori on. Ei taida vaan tajuta, että pop:lla kausisävyt. Jokainen tietää, että takki ei ole uusi, vaan tyyliin puoli vuotta jossain hyllyssä maannut. Tämä sama näytelmä toistuu pitkin vuotta. Keväällä vuoden takainen reiman välikausi jne. Pikkuhiljaa tuo show alkaa ärsyttää. Lisäksi hävettää, kun muut näkevät hänen läpi, tietävät meidät ystäviksi ja luulevat, että olen samanlainen valehtelija :([/QUOTE]

Siis mitä mä luin? Ap:lle ongelmana, että kaverin lapsi ei kulje kauden väreissä ja äiti vielä valehtelee, että on uusia. No huh huh.
Onhan se kauheaa. Jep.

Ja eihän ne voi kaverin lapselle olla uusia, vaikka vasta otettu kaapista ja laitettu ekaa kertaa päälle.

Onpa ap:lla ongelma. Mahtaako olla kotoisin Porvoosta?!!

Mukavaa perjantai-iltaa!!

Yhteistyössä