Hävettää myöntää. Olen väsynyt jo neljä viikkoa synnytyksen jälkeen!

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
tokan odottaja
Itsellä on vasta tuo aika edessä päin, toukokuussa LA ja kyllä jo nyt jännitän tulevaa, että miten saada arki mahdollisimman hyvin rullaamaan vauvan + pienen koululaisen kanssa? Kun sen tietää, että aluksi se on tuollaista, että koko arjen paletti on ihan sekaisin ja hukassa. Saatikka kun tietää, että vauva vie suurimman osan ajasta, sitten päälle vielä kotityöt ja vielä koululaisen huomioiminen, ettei hän ala tekemään jotain metkuja, mistä seuraa itselle lisää töitä.

Niin ja vielä soppaan lisää on tietysti ristiäiset. Niissä ajattelin mennä siitä mistä aita on matalin, leivonnaiset ajattelin teetättää yhdellä tuttavalla - hän on tosi taitava ja herkullisten leivonnaisten tekijä. Noh' sitten ei jää jäljelle, kuin salaattien tekeminen ja jonkun yksinkertaisen lämpimän ruoan tekeminen, jos joku ei välitä salaattien syömisestä.

"Jenis"
Joo, ei todellakaan kaikki vauvat nuku vaunuissa. Eka nukkui tasan 30 minsaa ja sen jälkeen huuuuuuuusisiiiiiiii niin kauan että pääsi vaunuista pois. Toka taas veteli siellä tyytyväisenä 3-4h unia vaikka vaunut oli parkissa kotipihalla. Mäkään en ole ikinä ollut niin väsynyt kuin esikoisen ekan puoli vuotta, se oli aivan hirveää aikaa. Pelastus oli kantoliina, suosittelen - keinuttelin öisin keinutuolissa vauva liinassa ja torkuin. Ei tarvinnut pelätä että vauva tippuu jos itse nukahtaa.

"aloittaja"
Kiitos kaikille tsemppauksesta!
Kyllä tästä varmaan selvitään. En ollenkaan tajunnu, et hormooneillakin on osuutensa tähän itkuisuuteen. Vertaistuessa on voimaa!

saunatonttu-sandra
mun nuorimmainen ainoa joka itkeskelly hampaitaan.. laitoin matkarattaat makuuasentoon ja pehmee kantokoppa siihen, ipana uinumaan ja rattaat sängyn viereen ni ei tarvinnu nousta itte

[QUOTE="aloittaja";28294821]Kiitos vinkistä ja kiitos kaikille myötätunnosta!

Jättäisin ulos nukkumaan, mutta vauva aloittaa hirveän itkun, kun vaunut pysähtyy.

Ruokavaliosta oon karsinu lähes kaiken, mikä voi aiheuttaa masuvaivaa. Kahvi on ainoa, mikä on jäljellä.[/QUOTE]

Mun äitini teki aikoinaan veljeni kanssa niin, että sitoi vaunujen alaosaan vyön tmv ja istui itse sohvalle. Sitten jalalla potkas vaunuja eteenpäin ja narusta veti takaisin luokseen. Laittoi viä rullatun maton tmv vaunujen alle ettei liike ollut niin tasaista. Veljeni huusi 6-22 välisen ajan lähes taukoamatta eikä äiti jaksanut aina sylissä kantaa ja hyssytellä, joten tuolla tavoin sai vähän levättyä :)

meill
joop et oo paskamutsi vaan ne hormoonit! meillä ei imettäminen onnistunu ja voi sitä paskamutsi tunnetta ja en ees kehannu eka hakee vauvalle korviketta! myös kaikki vauvan kitinät sai tuntemaan ittensö paskaks. kokeile hetki ilman d tippoi,me oltii pariviikkooilman alotettii taas eikä kitissy. nyt 6kk vauva huutaa kun pitäis mennä nukkuu ja kauhee nuha(lima varmaa makuuasennos ei tunnu hyvät) vauva ei hyväksy tyynyä. keksin nukuttaa vauvan auton turvakaukaloon"sitteriin" kaukalo sängyn viereen,kädellä kiikuttelin kunnes nukhati ja si sain iteki nukuttua,järjestely ollut väliaikainen ja alkanut nukkumaan taas normisti pinnikses kun nuha on helpottanut!. ihan vauva aikana mä nukuin aina sillo ku vauvakin,helpotti!

Yhteistyössä