Hävettää, joku täti piti kaupan parkkipaikalla lapsellenii saarnan.

• Viestiketjun aloittaja äiti-ihminen2
  • Ensimmäinen viesti
mä yritän lasten kanssa aina ajaa auton niin, että ei tarvii pelätä, että osuu toiseen autoon, ja jos se ei ole mahdollista, niin isommille sanon, että pitää varoa, jo ennen kuin auto pysähtyy, ja pienemmät olen opettanut siihen, että he ei itse avaa ovia, vaan sen teen minä

"hey"
En toki naista löisi, en tietty lastakaan, mutta ko. aivopierulla olisi masentuneempi olo kuin minulla maaliin tultaessa.
Lyöminen on aina idioottimaista ja kertoo artikulointitaitojen puutteesta. Miksi miehen lyöminen olisi yhtään vähemmän väärin kuin naisen tai lapsen lyöminen? Miksi ei voi olla yksinkertaisesta asennetta että "ketään ei saa lyödä"?

• Tykkää
Reactions: Data
Mie olisin varmaan kommentoinut sille rouvalle jotain toosi "järkevää"

"On sitten rouvalla tullut ostettua liian kallis auto!" tms.

Kun ajat auton pihastas pois, on jo aika suuri riski, että siihen jotain kolhua ja naarmua tulee. Se on elämää, tuollaisten autojenpalvojienkin sellainen pitäisi ymmärtää ja kohdata. :rolleyes:

"Minä vain"

Kun ajat auton pihastas pois, on jo aika suuri riski, että siihen jotain kolhua ja naarmua tulee. Se on elämää, tuollaisten autojenpalvojienkin sellainen pitäisi ymmärtää ja kohdata. :rolleyes:
Eli siis sun talon ja maljakot sekä pihakukat saa vahingossa hajottaa kun se on vaan elämää?

Aiot opettaa lapsistasi vandaaleja jotka pitävät oikeutenaan tuhota muiden omaisuutta kun eihän omaisuudella ole mitään arvoa? Vahinkoja sattuu...

oli kyseessä halpa tai kallis auto, tai mikä tahansa, ei kenenkään toisen penikan tarvii sitä tulla tärvelemään. ja mietipä omaa käytöstäsi, jos toimisit noin. opettaisit lapsillesi, että toisia ja toisen omaisuutta ei tarvii kunnioittaa. ei tarvii ihmetellä, miten nykylapset on huonokäytöksisiä, ei kaikki, kun sun vastauksesi luki

[QUOTE="Minä vain";27152179]Eli siis sun talon ja maljakot sekä pihakukat saa vahingossa hajottaa kun se on vaan elämää?

Aiot opettaa lapsistasi vandaaleja jotka pitävät oikeutenaan tuhota muiden omaisuutta kun eihän omaisuudella ole mitään arvoa? Vahinkoja sattuu...[/QUOTE]

Oi miten kivasti löysit nää asiat rivien väleistä. :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27152187:
oli kyseessä halpa tai kallis auto, tai mikä tahansa, ei kenenkään toisen penikan tarvii sitä tulla tärvelemään. ja mietipä omaa käytöstäsi, jos toimisit noin. opettaisit lapsillesi, että toisia ja toisen omaisuutta ei tarvii kunnioittaa. ei tarvii ihmetellä, miten nykylapset on huonokäytöksisiä, ei kaikki, kun sun vastauksesi luki
:D Minä olen se, joka kyllä kunnioittaa toisten omaisuutta. Joka kerta parkkiksella, kun lapset ovat mukana, terotan avaamaan auton oven toosi varovasti. Muutenkin ajan auton niin, että lapset pääsevät autosta ulos reilulla pelivaralla viereiseen autoon.
:)

:D Minä olen se, joka kyllä kunnioittaa toisten omaisuutta. Joka kerta parkkiksella, kun lapset ovat mukana, terotan avaamaan auton oven toosi varovasti. Muutenkin ajan auton niin, että lapset pääsevät autosta ulos reilulla pelivaralla viereiseen autoon.
:)
ei kyllä siltä kuulosta, kun kehut, miten alkaisit aukomaan päätäsi vieraalle ihmiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27152202:
ei kyllä siltä kuulosta, kun kehut, miten alkaisit aukomaan päätäsi vieraalle ihmiselle.
No varmaan sanoisin takaisin, mikäli, kuten ap:n tilanteessa kävi, ei edes tapahtunut mitään vahinkoa.

[QUOTE="Minä vain";27152207]Ai anteeksi, siis omaisuutta pitää arvostaa jos on kyse sinun omaisuudestasi, muiden autoilla ei niin väliä, liian kalliita ostaneet kuitenkin.[/QUOTE]

Voi tsiisus! Vertasin tuohon ap:n tilanteeseen, missä tämä kyseinen rouva oli konahtanut ihan turhaan.

juuh
Oi miten kivasti löysit nää asiat rivien väleistä. :LOL:
Kyllä tuosta kirjoituksestasi tulee nimenomaan sellainen kuva, että lapsen ei tarvitse varoa ja lapsen äidin ei tarvitse opettaa lastaan varomaan ja kunnioittamaan toisen omaisuutta. Rouvahan ei palvonut autoaan, vaan koitti opettaa lapselle elämässä tuiki tärkeää taitoa. Ihan samalla lailla minkä tahansa auton omistaja voisi todeta, kalliiksi ne auton lommot tulee, oli sitten kyseessä 100 000€ tai 1000€ auto, maalaus ja pellin oikaisu on saman hintaista molemmille autoille!

Kyllä tuosta kirjoituksestasi tulee nimenomaan sellainen kuva, että lapsen ei tarvitse varoa ja lapsen äidin ei tarvitse opettaa lastaan varomaan ja kunnioittamaan toisen omaisuutta. Rouvahan ei palvonut autoaan, vaan koitti opettaa lapselle elämässä tuiki tärkeää taitoa. Ihan samalla lailla minkä tahansa auton omistaja voisi todeta, kalliiksi ne auton lommot tulee, oli sitten kyseessä 100 000€ tai 1000€ auto, maalaus ja pellin oikaisu on saman hintaista molemmille autoille!
Tiedän että maksaa. Olen itsekin joutunut "hit and run"-tilanteeseen. Kivat oli lohmut autossa, eikä vakuutuskaan korvannut. :rolleyes:

Minä sanon aina lapsille, että varokaa viereistä autoa, kun avaavat oven. Ymmärrän myös, että joskus lapset ovat nopeampia, kun minun suu :D. Tykkään "koko kylä kasvattaa" ajatuksesta, mutta vain silloin, jos oma vanhempi ei ole paikalla kasvattamassa. Jos sanoo asiasta, asiallisesti, niin ok. Joskus on käynyt niin, että olen juuri avaamassa suuni ja sanomassa lapsille jotain ohjeistusta, niin joku vieras mamma ehtii jo väliin ripittämään. Silloin tuntuu jotenkin tunkeilulta, mutta tyydyn sitten kuitenkin pahoittelemaan tilannetta.

Meillä on ainakin autonovissa lapsilukot, ettei tule edes läheltäpiti-tilanteita. Oli se auto sitten se kymmenientuhansien arvoinen tai muutaman sadan arvoinen, niin kyllä se vituttaa jos siihen tulee lommo, maalipinta, kun menee rikki, niin siitä se ruostuminen alkaa, auton arvo alenee, menee prosentteja, kun korjauttaa jne.

Mä olisin kyllä lapselle kertonut, että onneks ei osunut, mutta pitää muistaa olla varovainen, ettei käy vahinkoja, koska ei toiden omaisuutta saa vahingoittaa ja sen välttää sillä varovaisuudella. Tälle tädille olisin pahoitellut tilannetta ja kertonut, että olen yrittänyt lastani opettaa siihen, ettei niitä ovia availla kauhealla voimalla, jos on muita autoja vieressä.

asdasd
Sama kuin katkennut puuntaimi pihalla, spreijaus seinällä tai kun pieni lapsi tulee kylään rikkoutuneet tavarat ja piirretyt seinät.
Spreijaus ja piirretyt seinät ovat tietoinen teko. Katkennut puuntaimi ja ja rikkoutuneet tavarat ovat vahinkoja, tai paremminkin huolimattomuutta. Lyöminen on kuitenkin kaikkien näiden osalta ylireagointia, ja ilmaisee lyöjän sisältä kumpuavaa ahdistusta ja vääryydenkokekmisen tunnetta.

"niin"
Ei lapset aina muista. Ei edes aikuisetkaan, hekin vahingossa aukaisevat auton ovia liian nopeasti ja liian auki. Minkähän ikäinen lapsi on? Hyvä että täti sanoi ystävälliesti niin monet ovat nykyään idiootteja alkavat räyhätä toisten lapsille. Mukava että teidän kohdalle sattui kiva täti, usein varakkaammat ovatkin sellaisia kohteliaita, varsinkin naiset.

Lapsi varmaan nyt oppii muistamaan paremmin. Ei ole yhtään kummallista jos ei lapsi osannut pyytää anteeksi tai ollut pahoillaan jälkikäteen. Hän oli ehkä hieman nolo, yleensä lapset tuollaisessa tilanteessa ovat.

Onko sulla(kaan) mitään hajua siitä, kuinka kallista auton lommojen korjaaminen voi olla? Kiva jonkun pienituloisen sitten, kun jonkun välinpitämättömän aikuisen lapsi kolhii toisen autoa.. sitten äkkiä vaan pois paikalta, eikö niin? Kun pikkujuttuja noi tuollaiset...

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Yhteistyössä